Gå til innhold

dere med baby på ca 2 mnd......

Anbefalte innlegg

Skrevet

..hvordan går det med søvnen? hvor mye sover de små om dagen og natten? korte eller lange lurer?

..her sover lillegull lite syns jeg! kun korte lurer på dagen, dvs maks 20 min, og på natten sover hun fra ca kl 23-03, deretter ammepause, og fra ca 04-07..ganske få timer i døgnet til sammen altså........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt på 2,5 mnd legger seg for kvelden kl 19 og våkner engang mellom 07 og 08 på morgenen.

På dagen er han våken ca 1,5 time, sover 1 time, våken 1,5 time, sover 1 time..osv

Skrevet

Har det akkurat som deg jeg myboylollypop. Men det hender han har dager der han sover litt lengre økter. Jeg ammer og da varierer det veldig hvor hyppig han vil ha mat både dag og natt - ingen dager blir like.

Skrevet

Min på 7 uker har sluttet å sove... Tror hun har magevondt, klarer ikke få slutt på det.

Hun sov tidligere 3 timer i strekk midt på dagen, så noen kortere lurer i bæresjal, og så 2-3 timers perioder om natten avbrutt av 2- timers amme/bysse/bleieskifteperioder.

Nå derimot er klokka 21, har prøvd å få henne til å sove i 3 timer, hun ligger på magen min med halvåpne øyne og vrir seg, så lite soving her ja...

Skrevet

ja travelt (mildt sagt!) når de ikke vil sove disse små!!!!!!! min har også en del magevondt, og føler jeg ammer og ammer og ammer til den store gullmedaljen..hun legger flott på seg så alt er bra med henne, men jeg er sliiiiiiiiiiiiten..når begynne med 'strengere' leggerutiner, når de er rundt 3mnd?

Skrevet

Skriver under på at det er travelt ja. Jeg har begynt å gi en flaske mme om kvelden for å slippe å amme hele kvelden. Har tre andre barn som trenger oppmerksomhet og mann på jobb i havet.

Tenkte jeg skulle ta leggetiden om kvelden litt gradvis. Nå har vi begynt å nærme oss ni. Har vært ti lenge. Er alltid oppe kl 7 både han og jeg fordi da må vi opp for å få de andre på skolen.

Det som jeg syns er praktisk med sen leggetid er at da legger vi oss samtidig, og jeg får sovet litt før vi begynner på neste ammerunde.

Skrevet

Tenkte å begynne med leggerutiner når hun er ca 3 måneder, nå er det ingen vits, i går sov hun fra 19-22.30, i dag har jeg prøvd å få henne til å sove i timesvis. Håper magevondten gir seg!

Bekymrer meg at hun hyler uten pupp i munnen, gjør det jo litt vanskelig for andre å hjelpe...

Skrevet

Tulla mi på 7 uker har de siste to dagene sovet mye på dagtid, i tillegg til god nattesøvn (to amminger om natten, mulig hun tar en "selvbetjening" også- har en liten mistanke om det hehe) Hun hadde en voldsom raptus på fredagformiddag da hun hylskrek i 4 timer, sov så noen smålurer og fikk mat, var påfallende stille, og da ho fikk pupp ved 20tiden var hun helt snål. fraværende og "apatisk", slapp... u name it. Ringte legevakta, for dette var jo alt annet enn normalt. Ble bedt om å komme dit, men legen fant intet galt (og jeg vet det var en dyktig lege- også på småtroll). Etter den turen har hun sovet masse!!! Nesten så det er uhyggelig stille etter mange uker med hyling. Men hey, skal ikke klage nå altså, det er bare så uvant!!!!!

Mindre gulping har det blitt også, selv om det kommer noe etter hvert måltid.

Vi skal begynne så smått med leggerutiner i løpet av de neste ukene. Enn så lenge ligger hun jo sammen med oss i senga, og legger seg samtidig som oss. Hun sover som regel allerede når vi bærer henne til senga.

Skrevet

Heisann! Her i gården varierer det fra dag til dag, men stort sett sover lille nurket bra så jeg får tid for meg selv og slappe av.

En normal dag: sover til ca.kl.11-12, våken i 1-2 timer, så sover han igjen alt fra 1-4t. Den beste søvn tida hans på dagen er faktisk mellom kl.15-19. Kvelden starter med at han sover på stua til rundt 23 tida, så går vi begge på soverommet og legger oss. Om natta sover han alt fra 2-3 timer før han våkner og må ha mat, så er det på`n igjen frem til kl.8, etter det sover han max 2 timer sammenhenges og må ha mat mellom øktene frem til ca.11-12

En utrolig god dag: sover 4t om natta og våkner av at han skal ha mat, så på`n igjen 4t, mat, 4t frem til kl.12, våken i 1t og sover 2-4t, våken 1-2t osv..

En dårlig dag: våken mellom kl23-1 om natta før han sover 2-3t og skal så ha mat, sover 1-2t og skal så ha mat gjennom hele natta til kl.10, våken i 3t før han sover max 2t og sånn fortsetter det utover dagen:(

Problemet med denne prinsen når han er våken er at han ofte er "urolig", dvs beveger seg mye og klarer seg derfor ikke å ro seg ned i det hele tatt og skriker en god del:( Jeg får derfor ikke gjort så mye om dagen...Skulle ønske han kunne ligge stille og "underholde" seg selv..

Glemte å nevne at vi sliter å få han til å sove i sin egen spinkelseng:( Pr dags dato ligger han ilag med oss....

Skrevet

Hei hei!

Her fyller lillenurket 2 mnd den 20 des, så jeg svarer jeg :)

Her går det oigså veeeeldig opp og ned, men vesla sover stort sett godt når hun først sovner. Vi står opp mellom 8-10 en gang, da er hun ofte våken i 1-2 timer før hun tar en liten lur igjen Varigheten på denne varierer fra 30 min-2 timer (kommer an på om vi triller eller er hjemme) Ofte sover hun litt til og fra frem til ca kl. 16-17. Da har hun ofte en våken-periode (med en bitteliten lur innimellom på 30-40 min) på 2-3-4 timer før vi legger oss sånn i 20-21 tida. Og ja....jeg legger meg da jeg og :) Om natten sover hun stort dett gjennom med mat alt fra hver 3-4-5 time ca. Har til og med hendt at hun har sovet 7 timer i slengen, men det er foreløpig bare den ene gangen :)

Og sånn går no dagan...

Skrevet

Min er 7 uker gammel og det med soevn gaar heldigvis veldig bra. Om natten sover hun stort sett fra kl.19 til mellom 1 og 3 paa natten som er foerste nattmat. Saa vil hun ha mat igjen mellom 5 og 6, og da faar hun sove i sengen med oss til hun ikke vil sove mer, som regel mellom 7 og 8. Dette med at man liksom ikke kan begynne med gode soevnrutiner tidlig har jeg liten forstaaelse for, i alle fall har jeg ikke hatt problemer med aa laere nurket forskjellem paa dag og natt og aa faa til gode soevnrutiner paa natten, i det minste (men hun faar lov til aa sovne paa armen).

Paa dagen varierer det en del hvor mye hun sover. Som regel har hun minst en lang lur paa 3-4 timer og 2-3 mindre lurer som varer i rundt en halv time hver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...