hero778 Skrevet 12. desember 2010 #1 Skrevet 12. desember 2010 Andre som er skikkelige harde i magen? Noen som har gode råd å gi? Det er så vondt å alltid være hard i magen og ikke komme seg skikkelig på do noengang.. Drikker masse biola ol og vann ogsånn, de helt vanligste tingene..
♡ Jersey ♡ Skrevet 12. desember 2010 #2 Skrevet 12. desember 2010 På meg hjalp det å slutte å spise bananer!! Spiste banan hver kveld... SVisker er jo supert, men det har ikke jeg orket pga kvalmen! :-)
Steinarsgirl - nr 3?? Skrevet 12. desember 2010 #3 Skrevet 12. desember 2010 jeg drikker et glass med biola med en spiseskje linfrø oppi, hver kveld før jeg legger meg. D gjør underverker:-)
*spent gravid <3 Skrevet 12. desember 2010 #4 Skrevet 12. desember 2010 Invester i en liten flaske med lactulose mikstur på apoteket. 20ml om kvelden, gjør susen dagen etter
Jojo x3 Skrevet 12. desember 2010 #5 Skrevet 12. desember 2010 Tines sviskeyoghurt, havregrøt/gryn med linfrø i, drikk masse vann!
littlefairy Skrevet 12. desember 2010 #6 Skrevet 12. desember 2010 havregrøt! og ellers svisker, rosiner,linfrø (bland i en spiseskje i f.eks grøten eller youghurt..) masse vann etc... og kutt litt ned på biolaen! jeg ble veldig hard i magen av og drikke biola hver dag, så har kuttet den ut jeg... (sniker meg inn fra 3 trimester:)
på'n igjen:)*fødeklar* Skrevet 12. desember 2010 #7 Skrevet 12. desember 2010 Måtte ty til litt hjelp fra apoteket gitt. ingenting annet hjalp.. men etter to dager med apulac tror jeg det het.. så er alt bra igjen hun på apoteket sa at den var helt greit å bruke. den er ikke sånn man blir avhengig av, den bare smører tarmene.. håper noen av ideene du har fått hjelper deg, for det er rett og slett forferdelig..
Håpefull77 Skrevet 13. desember 2010 #8 Skrevet 13. desember 2010 ser ut som innlegget mitt ble borte, så prøver igjen! Jeg må ut å gå en tur hver dag! Det hjelper ikke med en lang shoppingtur. Må ut å gå en halvtime til time ut i kulda. Kler meg godt. Da kommer jeg meg skikkelig på do dagen etter, og det hjelper mot alt for stor vektøkning også. Går jeg ikke tur merker jeg det på magen dagen etter. Det er ikke behagelig. Ellers spiser jeg mye fiber og masse clementiner. Samt drikker mye. Lykke til! Håper du finner ut noe som fungerer. For det er ikke behagelig.
sahrah Skrevet 13. desember 2010 #9 Skrevet 13. desember 2010 Dupahlac er det eneste som hjelper hos meg, det kan gravide bruke og du får kjøpt det på apoteket.Med det får jeg ivertfall bomeliboma 1 gang om dagen. Drikke mye også skal hjelpe. Men jeg går turer hver dag, heller i meg vann, spiser bare grove ting men duphalac er det eneste som har hjulpet.
hero778 Skrevet 13. desember 2010 Forfatter #10 Skrevet 13. desember 2010 Takk for gode råd God førjulstid og jul til alle kommende Mammaer <3
Gjest Skrevet 13. desember 2010 #11 Skrevet 13. desember 2010 Har ikke vært spesielt plaget med det hverken nå, eller i forrige sv.skap. Men jeg var plaget med hemorroider etter førrige fødsel, og var veldig opptatt av hva jeg spiste for å ikke forverre tilstanden. Sviskemos, sviskesaft ol. tar med seg fuktighet gjennom tarmen, det er heldig om man har hard mage. Må selvfølgelig drikke rikelig med væske. Fiberrik mat (dersom man drikker masse), ellers er bevegelse fint. Har også hørt at det hjelper på fordøyelsen og sove på venstre side. Lykke til
Gjest Skrevet 13. desember 2010 #12 Skrevet 13. desember 2010 prøv lactulose fra apoteket, det hjelper meg veldig!! har også prøvd alt, biloa, masse vann, fiberkost etcetc..men ingenting hjalp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå