Mama88 Skrevet 12. desember 2010 #1 Skrevet 12. desember 2010 Er 31+3 på vei og førstegangs.. Har hatt mye kynnere siste uken, som til tider har vært ubehagelige, og det har vært noe nedpress... De har slett ikke vært regelmessige, og de har vært verst når jeg har vært i mye aktivitet. Nå har det vært regelmessig i over en time, det har vart i 40-60 sek. Det er ikke mer enn 1min40sek- 2min30sek mellom hver gang. Syns det er så merkelig at kynnerne er regelmessige, de skal vel ikke være det??
Bompibjørnen *født* Skrevet 12. desember 2010 #2 Skrevet 12. desember 2010 Kynnere pleier ikke å være så regelmessige, jeg ville ringt føden å spurt.. Men av egen erfaring har jeg hatt konstante kynnere i en ukes tid, men de kommer ikke etter klokka allikevel..
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 12. desember 2010 #3 Skrevet 12. desember 2010 De kan jo være regelmessige, men merker du at de blir sterkere og sterkere og kommer hyppigere og hyppigere?? Isåfall bør du ta kontakt med føden. Jeg tror kanskje jeg ville tatt kontakt med føden uansett, bare for å være på den sikre siden..
Maramus Skrevet 12. desember 2010 #4 Skrevet 12. desember 2010 De kan være det en periode.. Jeg har opplevd at det kan hende på slutten etter sex, eller hvis - beklager å måtte si det - tarminnhold og livmor "sloss" om plassen. Utover det er det ikke unormalt at det blir kynnere av høyt aktivitetsnivå mot slutten. Da er det bare å roe ned
blå og rosa+lillebror Skrevet 12. desember 2010 #5 Skrevet 12. desember 2010 hei ! sniker litt fra 2 trimester Opplevde det samme når jeg var gravid med sønnen min. Det kom og gikk slik som du beskriver i perioder over 3-4 dager, var i uke 34. Jeg er veldig følsom for stress når jeg er gravid, så fikk et lite "stressanfall", dro på legevakta, og når vi hadde vært der en times tid, ble kynnerne regelmessige og vondere. Ble sendt til føden for sjekk, da var kynnerne gått over til rier. Så ble lagt inn i 48 timer, fikk riehemmende midler, så stoppet opp heldigvis. hadde fortsatt litt kynnere frem til fødselen, som var til termin, men ikke på samme viset. Mitt råd til deg er at du holder øye med disse kynnerne, slik du gjør nå. Prøv å slapp helt av, stress ned. Ikke utsett deg for mer enn du "må". Det kan være nok til at det avtar litt. hvis du er veldig bekymret kan du jo ringe fødestedet ditt for å snakke med en jordmor. Jeg fikk beskjed om å ta det helt med ro etter min episode. Var sykemeldt frem til permisjonen og. Så du bør kanskje vurdere din situasjon med jordmor eller lege. Kynnere er jo og normalt, så det kan jo hende at du er en av de mer uheldige som plages mer enn andre, uten at det er noe farlig Uansett, håper du finner ut av det
Gjest gry1986 Skrevet 12. desember 2010 #6 Skrevet 12. desember 2010 kan godt hende det bare er kynnere, hadde også dette i 2 anledninger i uke 30 da kynnerene kom 4 ganger i løpet av 10 min og varte i ca 60 sek. holdt også på i over en time. men jeg hadde ringt føden og bedt om en sjekk. jeg gjorde ikke det og masse kjeft av jordmor etterpå..... bedre å ringe en gang for mye enn for lite!
littlefairy Skrevet 12. desember 2010 #7 Skrevet 12. desember 2010 ta deg en varm avslappendes dusj/bad og se om det hjelper... de pleier å tipse om det, og hvis det er kynnere skal det gi seg eller hvertfall roe seg! ellers slapp helt av... hadde en del kynnere tidligere i sv.skapet jeg også, i forbindelse med stress på jobben og mye å gjøre hjemme. men det hjalp og stresse ned! dette var kynnere som var øverst i magen og jeg hadde ikke nedpress da..... men hvis det fortsetter og du blir bekymret er det kanskje greit å ringe føden og høre hva dem sier?
uhhuhher Skrevet 12. desember 2010 #8 Skrevet 12. desember 2010 Hei Jeg hadde ringt føden og spurt. Sist helg endte jeg på føden med magesmerter som viste seg å være blindtarmen, og infeksjonen og disse smertene førte til mye kynnere. Jeg hadde kynnere som ligner på det du beskriver - de var rimelig tette. Jeg ble satt på riedempende drypp i to døgn. Merk at hos meg var det infeksjonen som utløste sammentrekningene, så situasjonen er ikke den samme, men basert på beskrivelsen din hadde jeg ringt. Jeg tror ikke de bør komme så tett og regelmessig - i hvert fall ikke over lengre tid. Det kan føre til at livmorhalsen blir kortere - dette er i hvert fall det jeg ble fortalt på Rikshospitalet. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå