Gå til innhold

starten på uke 11 - og formen er rett og slett pyton....flere?

Anbefalte innlegg

Dette er mitt andre svangerskap, men det forrige var 6 år siden, så det er lite jeg husker av hvordan det var...

Denne gangen har jeg hatt kvalme siden uke 5 - og nå begynner det å tære på. Har prøvd akupunktur, men til 450,- for timen og 8 behandlinger uten nevneverdig effekt, så sluttet jeg på det. Har seaband som jeg bruker hele døgnet, og synes faktisk at de tar toppene på kvalmen :)

Men det er slitsomt å være i så generelt dårlig form. Trøtt og sliten av ingenting, måtte sykemeldes fra jobb - og jeg kjenner at det tærer på humøret å gå hjemme alene om dagene. Kvalmen ligger på lur, håret er fett, kvisene popper frem - skjønner jo nå hvorfor man ikke husker så godt fra forrige gang - da hadde vel faren for at man ikke gjentok det vært til stede ;)

Er det flere av dere som er i generelt dårlig form?

Fortsetter under...

Jepp, kan skrive under på det. Formen har vært ille. De to siste ukene har jeg løpt i løpestreng mellom senga og doskåla. Har gått ned 5 kilo.

Har ikke vært utenfor døra på like lang tid og selv om jeg hadde villet prøve akupunktur hadde jeg ikke maktet det. Seabanbd synes eg ikke funker. Pillene jeg har fått av legen har heller ikke funket, men nå klarer jeg i det minste å unngå oppkast, selv om jeg sliter med brekninger hele tiden.

Fett hår... Kviser.. Ja... He he. Har kke fått kjøpt julegaver og ikke klargjort noe til jul. Nå må jo dette gi seg snart!!!!! GRRRRR...

Går over til 10.uke på tirsdag..

Heia, uke 8 her.... eller uke 7 som ho sa på UL i går.... kvalmen er her siden uke 6 - nøyaktig som sist - 2 år siden! Svimmel i tillegg, fryser og forferdelig trøtt. Piner meg på jobb men ellers klarer jeg ingenting! Er bare et halv menneske! Det å spise litt og drikke mye vann, frisk luft og mye søvn hjelper. Vet ikke men det er vel bare å holde ut. Noen snakker her om Vit B12. Tenkte å høre med legen.

Jeg er også i starten på uke 11. Orker ingenting annet enn å ordne meg mat jevnlig hele dagen. Er grå i ansiktet og humøret er labert. Jeg var kvalm til uke 14-16 tror jeg med første og til uke 26 med andre, så det er bare å ønske seg tålmodighet til jul;)

Skriver under med flere streker på denne!! Går inn i uke 10 over helgen. Har så og si vert inne i snart 4 uker. Kvalm, uggen, kaster opp av alle slags lukter/mat. Er mitt 3 svangerskap,, var dårlig med dei 2 andre med dette topper alt. Sliter med å få i meg mat, når ein har kasta opp det meste man har i kjøleskapet er det lite som frister. Men spiser eg ikke blir eg kvalm, spiser eg for lite blir eg kvalm, spiser eg for mye blir eg kvalm.

Toppa seg igår når eg fant ut eg skulle ta trankapsler før frukost(pleier ikke kaste opp frukosten) .Men 2 t etter inntaket, opna eg kjøleskapet og måtte løpe på do og kaste opp. Helt sykt ekkelt. Og når man henger der over doskåla så vet man at man må få i seg mat så fort man kan.

Har dårlig samvitighet overfor ungene, orker ingenting. Har en mann som gjør alt. Henter, leverer i bhg, lager middag, handler julegaver, legger ungene +++. Men hadde eg ikkje hatt en så fantastisk mann hadde eg aldri tenkt på å få nr.3 heller da ;).

Kvalmen gikk over i uke 13-14 med første og i uke 16 med andre, så ser fram til januar på sofaen/senga.

Lykke til alle sammen, når kvalmen plutselig slipper glemmer man hvor ille det var. Rart med det.

Manner meg opp til å forteller svigers(vi skal der i jula), at dei ikkje kan ha på parfyme/godlukt/ etterbarberingsvann etc.i det heile......

gawhhhhh! Enig med alle dere- huff og huff og huff! Har ikke orket å gjøre noe til jul, ingen gaver, ingen kaker og ingen husvask foreløpig. Kvalme døgnet rundt er skikkelig pyton!!! Var ikke så kvalm som det her med nummer en... Lykke til videre!!! Krysser fingrene for at det blir litt bedre i jula for oss alle :) klem!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...