Gå til innhold

Kan vi servere Trøndersodd i en " bryllupsfest" ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på en lengre reise, og kommer til å gifte oss der. Ingen, bortsett fra forloverene som vet det.

Vi vil i etterkant, ca 2 mnd sener ha en vennefest.

Vi kommer ikke til be inn til bryllupsfest, men til en vennefest, så vi forventer ingen gaver.

Men ser jo den, at de fleste vil forbinde festen med at vi har giftet oss, og muligens har med gave.

Men kan vi servere Trøndersodd i en slik fest. Vi kommer også til å stå for all alkoholen.

Tenker at dette blir litt for enkel servering, men vi forventer virkelig ingen gaver. Ikke derfor vi vil ha en fest.

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg, personlig syntes det høres helt topp ut. Men vet det er mange her som hyler ut sin aggresjon hver gang det hører ordene trøndersodd og fest i samme setning. Men de skal du ikke bry deg om:)

Skrevet

Selvfølgelig kan du det! Jeg har en onkel og tante som for noen år siden begynte med husmannskost i familiens romjulsfest. Vi snakker lapskaus, hjemmelagde karbonader og vafler med is til dessert. Det er sjarmerende, og faller alltid i smak. Jeg synes ikke man skal undervurdere gammel husmannskost som festmat, det er innmari kult. :D

Skrevet

Trøndersodd smaker helt jævlig så dersom det kommer ikke-trøndere ville jeg styrt unna.

Men enkel servering er helt greit, bare ikke sodd! Jeg vet om folk som har hatt pizza i bryllup til stor suksess!

Skrevet

Vi hadde trøndersodd som middag i bryllupet vårt vi.

Skrevet

Trøndersodd er ypperlig festmat!

Skrevet

Oh, my god, jeg er glad for at jeg ikke kjenner noen soddetrøndere som kommer til å be meg i bryllup! Vann med noen gulrot og kjøttbiter i er jo ikke MAT!..

Men jo, det kan funke på en vennefest, kanskje med flatbrød og spekemat til.

Skrevet

Jeg er ikke trønder, men synes trøndersopp er supert som festmat! Det er bare du som er sær i matveien.

Skrevet

Sodd er nydelig, og super festmat!

Dunder, jeg trodde vitterlig du hadde noe mellom øra....man trenger ikke være trønder for å like sodd.

Hilsen ikke-trønder

Skrevet

Det trodde jeg også. Og PIZZA i et bryllup????

Skrevet

Hvis dere skal servere sodd, så ikke ta trøndersodd. Velg heller innherred sodd eller inderøysodd (Det er dette son er sodd). Gulerot og pottet serveres vedsiden av, ikke balndes med med soddet når den kokes:)

Skrevet

Sodd er skikkelig kjip mat, og noe slett ikke alle liker. Men for den type fest du tenker ha er det ikke for simpel mat, det er bare sært.

Skrevet

Ja det kan du :o))

Sodd er nydelig festmat. Men er enig i at du bør velge Inderøysoddet.

Skrevet

Det er alltid noe ikke alle liker. Jeg blir for eksempel grinete når jeg får servert røyklaks - er ikke dermed sagt at folk ikke kan ha det i bryllupet sitt.

Skrevet

Mangler man noe mellom øra hvis man ikke liker sodd?

Skrevet

Jeg har bodd mange år i Trondheim, og jeg har ganske mange trøndervenner. Alle elsker sodd. Men jeg har enda til gode å møte en oslolending som liker sodd (med unntak av osloinger som har slekt i trønderlag).

Skrevet

Klart dere kan!

Om ikke annet unngår dere da å dele ut kniv til fulle trøndere;)

Skrevet

Jeg er fra Oslo, og jeg fatter ikke hvorfor man må være trønder for å like sodd. Det er kjøttsuppe.

Skrevet

Men pass på å informer folk at det blir sodd i forkant så noen kan spise seg mette før, for jeg kjenner kun 1 person som liker sodd:-(

Det går jo an å lage billig med god mat på andre måter da;-)

Skrevet

Vi serverte sodd som nattmat i vårt bryllup :-)

Skrevet

Sodd som "festmat" må være fra gamle, les: veldig fattige dager. Jeg serverer ikke slike ting til mine gjester, jeg setter mer pris på dem.

Er dere bare trøndere kan det gå an, dere er jo tydeligvis enig.

Skrevet

Ja, det kan du. Men styr unna bøttene (iallefall trøndersodd eller innherredsodd eller det fra Gilde). Inderøysoddet i bøtter er ok, men egentlig bør du bestille festsodd fra Inderøy slakteri. Ingen trøndere (eller andre) serverer bøttesodd i festsammenheng (håper jeg).

Skrevet

nå var jeg sulten. satt og lurte på hva jeg skal ha til middag. har en hermetikkboks med trønder sodd i skapet. takk for mattipset, setter i gang med å lage det. sodd er godt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...