Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg håper for all del den/de anonyme som driver og har det "moro" her inne ikke prøver å få barn!

Av det jeg har lest og sett her inne nå de siste par dagene så var dette forumet virkelig ikke det jeg trodde det var: et sted hvor alle (!) som går gjennom det samme kan søke støtte og lære via andres erfaringer. Uten forbehold!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

enig i dette!! veldig trist for håpe det roer seg snart :-)

Skrevet

Denne signerer jeg på Linda`en. Her er det ikke noe hyggelig å være lenger. Jeg trodde også at man kunne fortelle om seg selv/oppdatere, spørre, diskutere og komme med gode råd for så å lære og høre om andres erfaringer og ev få gode råd på veien. Nå er det jo bare uhygge her inne. Skal det virkelig være slik at en må vurdere om hva en skal tørre å spørre om? Og ikke kunne henvende seg direkte til andre brukere? Jeg for min egen del har iallefall lært utrolig mye av slike henvendelser på min lange ferd mot målet, både av egne innlegg og ikke minst av andres...

Skrevet

I ovskriften på forumet står det jo også at hensikter her inne er å dele tanker og erfariger??? Slik jeg ser det er vel det som blir gjort også :-)

Skrevet

Men de mener vel heller ikke alle tanker. Går vel an å sortere tankene noe før man skriver nye tråder her inne. Og dessuten; poenget med f.eks. desemberlykkelisten osv. er å oppdatere om man har lyktes eller ikke. Dersom man har fått negativ test, er det som regel vanlig at man får mensen(dvs det trenger man ikke lage ny tråd om)...

Skrevet

Du får ta jobben å sile ut hva du mener er viktig du da Anonym :)))

Skrevet

Nettopp mumrikken! :)

Da jeg oppdaget dette forumet leste jeg meg gjennom enormt mange tråder og lærte veldig mye av det. Erfaringer, spørsmål og tanker.

Likt for alle her inne er vel det at det er en ferd med mange tanker, spørsmål og ikke minst følelser involvert. Og dette burde være den plassen hvor man absolutt ikke skulle behøve å være redd for å ha alt det! Selv om vi ikke har samme erfaringen, antall barn eller presis samme veien å gå.. :)

Og anonym, hva er greia med å gjemme nicket sitt?? Vil alle de anonyme her inne at vi skal forbinde nicket deres med hyggeligheter, mens fakta er at de gjemmer seg innimellom for å lage kvalme?

Alle liker ikke alle eller har sansen for alt det alle gjør og kommer med. Men vi er ikke alle like (takk og pris!), så hva med å ikke bry deg med de du ikke har sansen for og heller konsentrere deg om deg selv og det du lurer og tenker på?

Målet mitt om å bli gravid og kanskje til og med være så heldig å bli kjent med hyggelige mennesker på veien dit er det viktige, ikke det å diskutere andre mennesker jeg måtte ha meninger om.

Skrevet

Hei Linda`en :)

Jeg kunne ikke sagt det bedre selv :-)) Det burde virkelig være rom til både spørsmål (ingen spørsmål er vel for dumme, dersom de er relevante for den som spør?), tanker og følelser. For veldig mange er denne reisen mot et barn en fryktelig stor utfordring som fører med seg det meste av følelsesspekteret til et menneske på veien. Hvem er vi da som skal sitte å dømme andre som stiller dumme spørsmål, kanskje stilt på feil måte eller etter noens mening til feile personer. Skal vi virkelig dømme for at noen blir lei seg for ting andre mener er uviktige, eller mene at det er feil at noen blir lei seg fordi andre har grunn til å være enda mer lei seg??? Jeg trodde at støtte, økt kunnskap og erfaringer var målene her, og jeg kan virkelig ikke skjønne problemet med å hoppe over tråder man ikke gidder å lese????

Skrevet

Jeg er så enig, så enig!

Det å være ny i gamet medfører mye undring og mange spørsmål, derfor er det godt å ha noen å snakke med og dele tanker med.

De som mener dette er galt, får til HELVETE se å finne seg en annen side å surfe på.

Hilsen ei som nettopp fikk postivit svar på graviditetstesten og har masse hormoner!!!

Skrevet

Mumrikken; Det er dette som er det største irritasjonsmomentet her inne. Dvs de nye brukerne evner i liten grad å sortere sine tanker. Tror du at alle ED-damene også kan være med på å skjerpe seg sammen med alle sæddonorbrukerne??

Skrevet

Gratulerer Pogoled!!!! Bra jobbet. Fantastisk julegave da :-) Lykke, lykke til videre :-)

Klem

Skrevet

Nå kan jeg bare snakke for meg selv, og vurderingen min etterhvert blir vel å gå til et litt hyggligere forum med litt større toleranse for at vi alle er på ulike nivåer, både fysisk og mentalt. Jeg har møtt veldig mange hyggelige damer her inne opp igjen årene, og synes vel at hele greia er litt trist! Lykke til videre i jakten på en positiv test alle sammen :-)))

Skrevet

TUSEN takk, Mumrikken:) Bedre julegave kan vi ikke få...

Klem tilbake

Skrevet

Fantastisk bra sagt Mumrikken! Er supert å se at det finnes mennesker uten trangsynhet :) "Skal vi virkelig dømme for at noen blir lei seg for ting andre mener er uviktige, eller mene at det er feil at noen blir lei seg fordi andre har grunn til å være enda mer lei seg???". Jeg er så enig, så enig... Dette er sårt og fullt av følelser for alle, så har du ikke noe oppmuntrende å komme med bør du heller la være i respekt for vedkommendes følelser - som faktisk er reelle og vonde for den det gjelder. Helt utrolig at det er vanskelig å forstå dette for enkelte...

Og Pogoled; Gratulerer så masse!! Herlig :)) Og jeg smiler av og heier litt på disse hormonene dine som jeg er så enig med ;)

Og spørsmålet til anonym skjønte jeg ikke helt... "Tror du at alle ED-damene også kan være med på å skjerpe seg sammen med alle sæddonorbrukerne??"

Er vi sæddonorbrukere flinkere til å oppføre oss som alle disse anonyme mener man burde? Og hvor finner jeg disse reglene over hvordan man skjerper seg??

Og forresten: Hei, jeg heter Linda og er ny bruker som nok ikke evner så bra å sortere tankene mine!

Skrevet

Tusen takk, Linda`en!! Hormoner er livsfarlige. Mulig det er det andre "sliter" med men ikke klarer å håndtere?? NOE rart må det da være.

Dersom det er en eller flere tråder man ikke liker eller interesserer seg for, så bør da normale mennesker ha såpass evne til å la være å gå inn på den da. Jeg forstår ikke på mine bare bein at det går ann å henge seg opp i det. Vanskeligheter for å kontrollere seg kanskje??

Mulig jeg mangler IQ?

... men, så har da jeg bare en mastergrad med påbegynt doktorgrad...

Skrevet

Haha, veldig bra! Om hormoner bare kunne fungert som hos deg på samtlige så ser jeg slettes ikke på de som livsfarlige ;)

Ser forresten nå at det var du som lurte på dette med eggløsning og inseminasjon. Så bra at det var perfekt timing! En liten solskinnshistorie inni her trengte vi... :))

Skrevet

Det viktigste først: Gratulerer Pogoled!

(Nicket ditt er forresten veldig bra :-))

Når det gjelder alle disse anonyme tulle-innleggene: Kan ikke anonyme kranglefanter holde seg på anonymforum og la andre normale mennesker få være i fred?

Synes det hele er litt ufattelig, dette forumet var jo så veldig trygt, inkluderende, varmt og informativt.

Skrevet

Enig.

Og jeg oppfattet også dette forumet som trygt, inkluderende, varmt og informativt. Skuff å føle man tok veldig feil...

Skrevet

For ordens skyld: Hei, jeg heter Maria og er ny bruker som nok ikke evner så bra å sortere tankene mine!

Skrevet

Jepp, det var det! Tror det liksom ikke helt enda men... :P

Skrevet

Tusen takk, To barn og hest!! :))

Snur du om på bokstavene i nicket mitt kommer du frem til hva jeg er utdannet som. Dårlig fantasi, men nicket er jeg fornøyd med:)

Skrevet

Tihi, det morsomste er jo at noen av barna faktisk kan finne på å kalle deg for en pogoled. :-)

Og hei Linda! Jeg måtte bare kopiere den... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...