Gå til innhold

Spinnvill melkeproduksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sååå mye melk. Føler jeg går rundt med konstant melkespreng og pumper rundt en halvliter om dagen i tillegg til babyen som spiser masse. Babyen orker aldri tømme et helt bryst så etter at han har spist tar det ca en halvtime før jeg har like mye spreng igjen.

Nå er babyen bare en uke enda, så det vil vel stabilisere seg litt. Det jeg lurer på er når ca melkemengden tilpasser seg barnets behov?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du pumper så økes melkeproduksjonen. Jeg og hadde forferdelig mye melkespreng de første halvannen-to ukene men så stabiliserer det seg.

I mitt tilfelle vet babyen nå at den skal spise ca hver 3 time å allerede er vi så inn i rutinene på det at døgnet rundt våkner hun hver 3 time og vil ha mat. Så trykket lettes. Jenta mi er 4 uker idag så er ikke gamle nurket :)

Skrevet

prøv å la være å pumpe brystet tomt. Du kan pumpe litt for å få bort sprengen, men dersom du pumper, vil den store prod holde seg oppe. Husker at jeg hadde overflod i ca halvannen uke etter fødsel, og så gikk det seg til.

Skrevet

Takk for svar dere. Jeg har ikke pumpet tomt, bare for å lette på trykket. Allikevel har det blitt en halvliter i døgnet.

Men nå har jeg fått litt svar på eget spørsmål. Det begynner å stabilisere seg mer i henhold til hva babyen spiser nå etter ca halvannen uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...