Margarita -- Skrevet 12. desember 2010 #1 Skrevet 12. desember 2010 Tenkte jeg skulle hamstre inn litt i de større str.. Hva passer best til en normalt stor jentebaby tror dere?? Hva foretrekker dere? Litt kjipt å gå for et merke, og så er det bare tull..
kine1234 Skrevet 12. desember 2010 #2 Skrevet 12. desember 2010 Jeg ville ha godt for Libero str 2! Er den de brukte på sykehuset når jeg fødte sist gang, så ble bare slik at vi og kjøpte det da, og vi er kjempe fornøyd med merke og har holdt oss til det siden:) Vi kjøpte inn en pakke i nr 1 før babyen hadde kommet, ogher hun normal stor vil bleiene i str 1 virke for liten og trang til henne. Så går for str 2:D Om du skal hamstre større str, er det bare å kjøpe ett lass i str 3 også, de vokser fort disse barna:) Lykke til:)
Babyønske �� Skrevet 12. desember 2010 #3 Skrevet 12. desember 2010 Foretrekker Pampers til gutten min på 2, har brukt det hele tiden. Venter jente nå. Men kommer til å gå for Pampers neste gang også. Syns de er mykere enn Libero.
Neminas Skrevet 12. desember 2010 #4 Skrevet 12. desember 2010 man kan vel si at det varierer på mengden tiss og avføring lille pia har.... Mange synes at pampers virker tynnere og lekker hvis det blir en del tiss og andre synes at libero blir for tjukk. Man må væl ha i tanke at enkelte barn kan reagere på de ulike merkene. Jeg har erfaring innenfor bhg at pampers er et merke barn kan få utslett av og få reaksjoner på utover i årene. Og libero er tykk og ofte i veien for kryping,gåing og er tett slik at det er viktig å lufte en del. Jeg har også snakket med de som har hamstret bleier som rett å slett ikke har fått brukt dem fordi barnet har vokst ut av de ulike størrelsene før de er blitt tømt. Da kan man jo fundere på om det er sparte penger. Derfor må man nesten bare vente å se hvordan barnet reagerer på merkene, men ettersom at bleietilbudene går ut året kan det være smart å hamstre litt som du tenker å gjøre. Jeg tror jeg kommer til å vente til lille jenta vår kommer ut før jeg vurderer å ser ann hvordan de ulike merkene fungerer for meg og våre vaner og rutiner for dagen.
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 12. desember 2010 #5 Skrevet 12. desember 2010 hei, jeg fødte på ahus og der brukte de pampers, men jenta mi ble veldig rød av denne, å da vi kom hjem bynte vi med libero som jeg har hamstra av, og nå er hun fin på stompen, så mi reagerte på pampers i allefall. jeg måtte bruke fra str 1 for hun er litt lita, men tror det rekker og kjøpe fra str 2 til normal stor baby.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 12. desember 2010 #6 Skrevet 12. desember 2010 Vi brukte vel mest Libero til jenta, helt til vi fant ut at Coop bleiene kom best ut i test, i tillegg til at de bare har kostet 4.90 per pakke med 58 bleier (om man bruker coop medlemskort). Så de siste månedene har vi bare brukt coop bleiene og vi er kjempefornøyde. Har hamstret coop bleier til minstemann nå også men de finnes ikke i de minste størrelsene. I minste str har vi kjøpt både pampers og libero, for det kan variere litt hva man foretrekker til gutt kontra jente.
En Prins + Prinsesse Skrevet 12. desember 2010 #7 Skrevet 12. desember 2010 Pampers til Nyfødt, libero til litt større
Trollmor til 2 Skrevet 13. desember 2010 #8 Skrevet 13. desember 2010 Det er egentlig helt umulig å svare på sånne spørsmål, men etter egen erfaring kommer nok vi til å gå for Libero. Det er bare den som sitter som den skal på snuppa vår. Ingen av de andre merkene vi har prøvd har hatt riktig passform og dermed har det endt med lekkasjer, dog spesielt om natta. Men man skifter gjerne bleie oftere på små barn enn på større da. Må da legge til at datteren min er 2 år og 5 mnd nå =) Jeg vil nok vurdere å forsøke ulike bleieslag til lillegutt i magen når han kommer. Har ei venninne som sverger til Lanlord (Remas billigmerke). Hun har erfart at begge hennes barn har blitt mindre såre i stumpen og at Lanlord er den bleien som har passet hennes barn best. Og hva er egentlig vitsen med å hamstre bleier sånn? Man må jo på butikken uansett med javne/ujavne mellomrom, så da er det like greit å handle inn bleier etter hvert. Det er en erfaring som jeg vil ta med meg denne gangen =)
Gutt 08 Jente11 Skrevet 13. desember 2010 #9 Skrevet 13. desember 2010 Holder med de over her som sier at det kommer veldig ann på ungen, og det kan endre seg med alderen. For oss fungerte pampers desidert best det første året. Minst lekkasje, og bleia var ikke i veien for bevegelsen slik som Libero var. Men nå når gutten min er 2 år bruker vi mest Libero. Nå er det denne som passer ham best, og som lekker minst. Og et tips for sår rumpe: La babyen leke på et håndkle på badet der det er varmt UTEN bleie på hver dag. Vi gjorde dette hver dag for luft er bra for stumpen. Veldig koselig og behagelig for oss begge:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 13. desember 2010 #10 Skrevet 13. desember 2010 Pampers er best i starten synes jeg, opp til og med str 3, og etter det synes jeg Libero funker best. MEN nå i disse bleiekrig-tider har jeg forelsket meg helt i Coop-bleiene; de ble best i test og jeg synes de funker helt ypperlig! (og så koster de bare 4,50 kr per pakke med 60 bleier - juhu=) http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article578637.ece
Gjest Skrevet 13. desember 2010 #11 Skrevet 13. desember 2010 Helt samme som Lykkeli over her.. Bare at vi hoppet nesten bare over nr. 3 (tror kanskje vi brukte en pakke eller to og så gikk vi over til nr. 4, men sikkert veldig individuelt). Vi har ikke coop her, men har funnet ut at first price bleiene er helt greie. Og også landlord faktisk.. Og jeg har egentlig vært av den typen som er skeptisk til billigbleier, men har vært veldig fornøyd med billigbleiene faktisk, ingen bleielekkasjer/bæsjelekkasjer, ikke noe utslett!
Oktobergutt2010:) Skrevet 13. desember 2010 #12 Skrevet 13. desember 2010 Vi kjøpte både Pampers og Libero siden noen babyer ikke tåler det ene merket, og man må skifte igjen. Vi kjøpte str 1, som passet fram til nå, hvor han er blitt 6 uker. Så vi var leeeenge på str 1. Men så var han bare 2500g når vi tok ham med hjem.
AO3 Skrevet 13. desember 2010 #13 Skrevet 13. desember 2010 Jeg ville ikke ha hamstret bleier bare pga denne bleiekrigen, altså... For det første er det umulig å forutsi hvor mange pakker man trenger av hver størrelse. For det andre - og viktigere - er at det er umulig å vite hva som passer best på DITT barn i passform, og ikke minst hva DITT barn tåler. Min sønn kunne f.eks. ikke bruke Pampers. Han ble kjøttkake i rumpa på null tid. Hvis jeg hadde hamstret 30 pakker Pampers før fødsel, hadde jeg kommet til å bruke kanskje én pakke... DET er virkelig penger ut av vinduet! Hos oss funket Libero, og vi brukte det fram til han var ett år gammel. Da gikk vi over til tøybleier, og etter det forsvant plutselig alt som var av utslett og behov for sinksalve... Denne gangen har jeg hamstret tøybleier, og håper virkelig at det passer for lillebror/-søster også! Hvis ikke er de i alle fall lette å selge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå