gun1 Skrevet 12. desember 2010 #1 Skrevet 12. desember 2010 Lille tassen min får mme, og vil ikke ha noe annet!! Har prøvd siden han var fire mnd med div forskjellige grøter, frukt, grønnsaker DAGLIG. Og fortsatt er det veldig lite jeg får i han. Vil jo ikke tvinge det i han, men jeg har vært litt bestemt noen ganger. Og nå på natten begynner han å ville ha mer mat siden han er mer sulten og blir mindre mett av bare mme... sukk. Det skal sies at han har eksem og allergi, og har gått nedover på percentilen. I tillegg utrolig forkjøla i to uker med feber og et døgn på sykehuset. Da spiste han minimalt..Er slank og lang, men heldigvis har han lagt litt mer på seg i det siste. Men er det noen andre i samme situasjon?? Noen som har noen ideer? Jeg har prøvd alle slags grøter han kan ha i kombinasjon med div frukt ol. Han er allergisk mot hvete og egg. Takk for tips.
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 12. desember 2010 #2 Skrevet 12. desember 2010 har ikke sånn mange råd, snuppa mi spiste godt da hun var i den alderen, men dabbet av i 1 års alderen og er nå 2 år og spiser veldig lite, ikke kjøtt og brød,men grønnsaker og frukt for det meste.. er vel viktigest at han legger på seg å at du fortsetter å venne han til fast føde.. prøve med ting som er litt søtt? syltetøy i grøten var populært her,
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 12. desember 2010 #3 Skrevet 12. desember 2010 Samme her. Eneste fast føde er ca 10 knøttsmå skjeer med grøt daglig. Men jeg gidder ikke stresse med det, har en sønn fra før som heller ikke spiste veldig mye på den alderen, men da han var ca 1 år spiste han masse. Så orker ikke bekymre meg før om noen måneder...
Canari Skrevet 13. desember 2010 #4 Skrevet 13. desember 2010 Min på 6 mndspiser heldigvis bra, men han vil ikke drikke noe! Presser i ham noen dråper vie sprøyte, og vanner ut all maten, ikke så greit det heller.
Serial mom Skrevet 13. desember 2010 #5 Skrevet 13. desember 2010 Har ei på 10,5 mnd som nesten bare spiser morsmelk. Får i henne noen få skjeer med fruktmos, yoghurt, avocado, grøt, mikroskopiske brødsmuler og slikt, laaangt ifra å være et halvt måltid engang, så i praksis er det nesten som fullamming. Slitsomt og ikke minst er jeg bundet til å amme henne hver eneste time hele døgnet. Har ikke andre tips enn å bare prøve igjen og igjen.... Lykke til.
Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 13. desember 2010 #6 Skrevet 13. desember 2010 Hvordan går det med dere nå Canari? Har tenkt på deg! Nå vil ikke jenta mi heller ha mer pupp på dagtid, total nekt nesten hele helga - bare vrir seg unna og gråter, selv om hun er sulten. På nattestid har hun et måltid, da er hun nok så tørst og trett at hun ikke orker å protestere.. Har febrilsk prøvd å få i henne noen ml mme på flaske igår/idag, men hu blir så sint at jeg får helt vondt av henne. Å så er hun i så dårlig humør etterpå av at jeg har prøvd så lenge med flaksa at hun ikke vil spise så mye grøt eller middag heller etterpå.. så jeg vet ikke jeg. Men hva sa de på helsestasjonen ang. hvor farlig dette er? Jeg tenker, de får jo i seg kanskje 5 dl væske gjennom maten, og er jo tilsynelatende fornøyde med det? Er det direkte farlig? Blir de dehydrerte? Blir GAL av å gå å bekymre meg hele tiden....
Canari Skrevet 13. desember 2010 #7 Skrevet 13. desember 2010 Hei juli10, fra forrige torsdag fikk jeg bare i han ett mmmåltid, når jeg tok han opp om natta når han sov, fra fredag, nada. Nekter totalt!! Så her er det helt slutt nå. På helsestasjonen sa de at 4 dl er alt for lite, og at det bør være nærmere literen. Da det kke synes åvære noe galt med gutten, må jeg bare prøve og prøve med flaske, og følge med på at han ike blir dehydrert (om han blir slapp etc), samt passe på at han har avføring hver dag. Gutten min virker jo fornøyd, men det trenger ikke ha noe å si, visstnok, Ved å gi mme på sprøyte (kjøpte 10 ml sprøyte på Apoteket) og tynne ut både grøt, fruktmos og middag, er vi oppe i knapt 7 dl væske per døgn nå. Tar ganske mye tid. Klarer kanskje få i han 30-50 ml mme til 3 måltider, 130-140 ml væske i grøten formiddag og kveld (istedenfor bare 1 dl, har da ekstra mme-pulver i), i tillegg ca ett glass bananyoghurt til frokost (har oppi ca 10 ml ekstra mme), ca 1 beger fruktmos med litt ekstra vann i, samt prøver stort middagsglass med litt ekstra vann i. Føler vi stapper guttungen, men han må jo ha væske. Morgenbleien er ganske tørr, de andre er vel greie nå. lLykke til du også. De drikker vel bedre når de blir større.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå