Gå til innhold

Andre i 5.pp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det to uker til IKM i den 5.pp, og jeg føler den er veldig annerledes enn de første fire. Da jeg ble gravid sist ble jeg gravid i 3.pp, og det var akkurat passe prøvetid! Denne gangen hadde vi regnet med å bli gravide iløpet av de 3 første pp, men siden det ikke gikk tenkte vi at "vi blir sikkert gravide" i den 4., men den gang ei. Nå som vi er i 5.pp føler jeg at det sikkert ikke går denne gangen heller, og lurer på om jeg bare skal holde meg unna BIM og vente på TR og ikke tenke så mye på dette. Men det er ikke lett! For her sitter jeg ennå.. Hehe...Hvordan er det med motivasjonen til dere andre? Hva slags holdninger får dere som har vært igjennom flere pp?? Kan man egentlig være like forhåpningsfull hver gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm

ja ka ska eg sei .. Begynne å miste litt motet kan du sei !! Vi skal ha utredning i mars april så eg har begynt se litt mot det. Vet ikkje e egentlig bare lei av å vente og bli skuffa..

Skrevet

Ja det er ikke så greit å bli skuffa og måtte vente 4 uker til neste gang for å se om det går.. Jeg har blitt ekspert på å se for meg når vi skal si det, når permisjon starter, når jeg skal føde, etc og da blir det jo som regel en enda større skuffelse. Pluss at jeg har kjent en hel rekke symptomer alle gangene bortsett fra en gang, og da trodde jeg at ingen symptomer må være et symptom! What?! Pluss at jeg har testet selv om jeg har hatt mensen.. :/ Hehe... kan bli gal av mindre!

Men vi må jo prøve å tenke mot noe mer konkret kanskje. Det er nok lurt at dere vet når dere vil begynne med utredning da, da har dere noe veldig konkret å se mot, og så heller ta det litt lugnt frem til den tid. Jeg prøver å se hver prøve periode i et nytt lys. "Denne gangen skal jeg ikke være på BIM såå mye" "Nå skal jeg lese alt jeg vil" "Nå skal jeg drikke grapefruktjuice + hostesaft" Etc.. Hehe,,,

Skrevet

Jepp sant det !! Eg hadde sett for meg k

Skrevet

Ja eg hadde sett for meg koss eg sko sei det til familien på julaften. Men fikk mensen på torsdag så da forsvant den gleden.. Eg hadde mange symptomer sist gang.. Enda så poppe det opp med kviser overalt .. Fatte ikkje det ...

Eg tempe og tester etter EL har kjøpt inn hostesaft men vet ikkje om eg ska prøve det... Det er gynekologen som har sakt han vil begynne utredning dersom me ikkje har blitt gravide til da

Vi har ingen barn fra før av så savnet er vanvittig stort men vi prøver å være positive

Skrevet

Hei jenter!

Jeg fikk TR i dag, så går nå inn i min 5pp.

Hadde et ør lite håp denne pp, men den gang ei.

Pleier alltid å spotte en dag før TR, gjorde ikke det denne gangen såg derfor et lite håp.

Får bare tenke positivt selv om det er vanskelig.

Metti <3 Du får en spire denne pp!! Jeg krysser fingra for deg. Jeg skjønner deg så godt at du ønsker deg en liten en, og at når tida drøyer så blir det tungt å se fremover. Bra du holder humøret ditt oppe :)

Klem

Skrevet

Kjedelig å se deg her Dossa .. Håpet at du hoppet over til 1 trimester... Vi er bare tre igjen fra den gode skravlegjengen nå.. Men vi får holde sammen så godt vi kan...

Begynner å bli veldig utolmodig selv ja... Syns ventetiden er fryktelig lang... Men vi prøver så godt vi kan å holde motet oppe !!

Skrevet

Kjedelig TR dukker opp da Dossa! Ikke så lett å vende seg til en ny pp med en gang heller. Vi får satse på at det er 5 pp som er vår pp da jenter! Jeg skal prøve å ikke tenke så mye på det her bortsett fra når jeg er på BIM denne gangen, heller tenke at vi har mange muligheter foran oss og at vi ikke har så veldig hast når man tenker etter. Blir bare lett utålmodig når jeg planlegger ting, og har lett for å drømme meg bort og studere kalenderen på jobb... Men denne gangen skal jeg legge igjen babytankene hjemme.. hehe.. prøve iallefall!

Skrevet

Jeg hadde også sett for meg å fortelle det på julaften... jaja, nå håper jeg bare det ikke er altfor lenge til jeg kan fortelle det! :D

Skrevet

Ja det er det som er planen min og ... Ikkje tenke så mye på det bare kose meg med skravlingen på BIM og ikkje tenke på det resten av dagen...

DEt som eg syns e værst er venninene og familien som blir gravide rundt meg.... Ska feks på julebord med venniner den 22 og da vet eg at hu ene skal fortelle at hu er gravid til resten av gjengen så får ikkje fred der heller.. Vi er alle førstegangs prøvere så vi har ikke noen fra før og da blir det veldig tøft syns eg.

DEt hadde ikkje gjort meg noen me denne ventingen hvis eg visste at eg ble gravd feks i februar men det er denne usikkerheten eg syns e værst. KOffer tar det så lang tid .. Skal vi ikke få dt te . Trenger vi hjelp osv ...

Skrevet

Planen dere høres bra ut, den skal jeg også prøve :)

Jeg skal gjøre som dere jenter, ikke tenke så mye på det med å bli gravid.

Skal bare kose meg nå i førjulsstria sammen med dere søte jenter på BIM.

Vi skal ikke ha flere pp jenter.

På nyåret skal vi komme med en gledelig nyhet ;)

Da skal vi rope høyt, gravid!!!

Det hadde vært så gøy.

I mellom tida så har vi hverandre å lene oss til :)

HA en flott dag jenter :)

Klem fra

Skrevet

Ja det er denne usikkerheten angående hvor lenge vi skal vente som er det kjipe. Men vi får bare satse på det er denne prøveperioden det går! :) Når har dere IKM denne gangen da? Jeg har IKM på julaften, så frem til det bør jeg kunne fokusere på andre ting og ikke teste lenge før jeg burde. De siste gangene jeg har prøvd har jeg testet ca 3 ganger før TR kom. Det er ekstra surt syns jeg, så det skal jeg ikke gjøre denne gangen. Skal heller ikke kjenne etter symptomer.:)

Skrevet

Jeg blir med i 5pp-gjengen....TR-smerter bygger seg opp nå, så er ikke lenge før hu kommer....

Skrevet

Hehe klarte faktisk å holde meg te å bare teste en gang denne mnd før TR kom ...

Eg har EL i juleuken så har nok ikm rundt 6 januar tror eg... Føles som evigheter te..

Me har bestilt syden tur nå. Reise uken før 17 mai. DErsom eg blir gravid før den tid så håpe eg ikkje det blir den værste mnd me kvalme. Søster hadde ekstrem svangerskapskvalme. Så de har sakt at eg bør være forberedt på at eg og komme te å få det. Da blir det 1 mnd på sykehus.. Håpe ikkje det treffe akkurat feil i såfall.

Skrevet

Metti 5pp: kan jeg få pakke meg ned i kofferten din, jeg vil også på tur ;)

Du har noe å se frem imot og glede deg til, samt det at du nå SKAL bli gravid ;)

Jeg har EL rundt 2.juledag, og IKM ikke før 9. januar :) Så lenge EL ikke blir like forsinket i denne pp som den var i forrige.

Laaaange uker vi har foran oss jenter. Vi får kose oss i jula med venner og familie. Prøve å ikke tenke så altfor mye på baby *ler*

Skrevet

Ja du ska få lov å væremed Dossa !! Det er deilig å ha noe å se frem til ja selv om det er ganske lenge til enda. Ska jo faktisk begynne me utrednng før det...

Ska prøve å ikke tenke for mye på baby ja ... yeah right kjempe enkelt når en er samlet me familie og bare unger under 3 år

Skrevet

dytter denne litt

Skrevet

Heisann koss går det me dere ? Her er EL rett rundt hjørnet !! Så får vi håpe at spirer sitter denne gangen

Skrevet

Får ikkje opp innlegget ditt skal jeg

Skrevet

Hiver meg på her!! Kjenner at det begynner å tære litt på tålmodigheten... 5 pp. Den første er p-pillebarn, mens nr 2 satt på første forsøk. Denne gangen, vel og merke ti år etter, syns jeg det tar uhårvelig lang tid!! Begynner å lure på om det er noe i veien, at kanskje alderen sier naturlig stopp, selv om det er i tidligste laget. I tillegg har forkjølelsen gjort sitt inntog, ikke bra tatt i betraktning at vi venter EL inn mot helga. Krysser fingrene for at det er pp 5 som blir vår periode og at vi kan gå inn i ny året med en spire i magen:))

Lykke til, alle sammen!

Skrevet

Her venter jeg IKM 24. des, har allerede begynt å teste men det har blitt negativt. Er så vanskelig å la være! ja, jeg får vente nå da, til etter IKM med å teste, om ikke TR dukker opp før det da. Ellers føler jeg vi har holdt på 4-ever med å prøve nå, og syns jeg ikke gjør annet enn å vente. Nå håper jeg virkelig på positiv test snart, ikke lyst til å gå inn i 6. pp... Jaja, jul snart iallefall - det er deilig - litt pause fra alt sammen! :D

Skrevet

Ja enig !! Ikkje lyst gå inn i 6pp men ka kan en gjøre når kroppen ikkje vil samarbeide !!!

Regner med få Pos EL test i dag . Er nå på dag 14... Denne mnd skal spiren sitte ; ))))

Å ja det føles som me har holdt på 4 ever

Skrevet

Positiv EL-test i dag!! Men fortsatt helt nedsyltet av forkjølelse:( Dette blir hva en kaller for pliktsex... Godt jeg har en som har bestemt seg for at vi skal hoppe i høyet annenhver dag, for hadde det væert opp til meg så hadde dette blitt en sexfri uke.. Men dette skal bli vår mnd, vil ikke inn i pp 6!!!

Ha en flott lillejuleaften, jenter:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Tok en digitaltest idag som lyste "Gravid". Endelig! Håper den femte prøveperioden er da dere andre får det til også! :D Føles inmari godt å få det til når man har prøvd en "stund" da. Godt nyttår!

Skrevet

Gratulere så mye !! Ja kan tenke meg det er ekstra deilig når en har prøvd en stund ...

Jeg har en anderledes følelse i magen denne gang då *håpe håpe *

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...