Gå til innhold

Dere som lager babymaten selv\gir vanlig middager.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det med saus?

Føler at når jeg gir han vanlig middag så blir den så tørr, vil jo ikke gi han pose saus pga saltinnholdet, og er jo salt om jeg lager den selv med buljong og, kan selvsagt lage helt fra bunnen av, med å koke kraft fra ben, men dette tar jo evig tid.. :P Hvordan gjør dere andre det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lager sausen med litt mindre salt i og har heller litt mer salt/krydder i til oss voksne når den har kommet på tallerken.

Skrevet

Jeg bruker faktisk posesaus når jeg synes maten hennes trenger saus. Jeg tenker som så at det er ikke så mye saus det er snakk om, kanskje 3 teskjeer, og det er ikke all verden med saus eller salt. Fløtesausen til Toro inneholder ikke så mye salt.

Jeg har lagd maten hennes selv hele tiden og det har gått veldig fint. Hun ville rett og slett ikke ha glassene. Nå skal det sies at snuppa mi er 10mnd da. Da hun var mindre fikk hun ikke posesaus. Da brukte jeg enten mme (for å tilsette væske, men også en kjent smak) eller jeg brukte kokevannet fra grønnsakene. Men fra hun var ca 9mnd fikk hun litt posesaus. Tror ikke man trenger å være så hysteriske som enkelte er når det kommer til salt. Vet mange som ikke tar hensyn til det i det hele tatt, verken salt eller melk. Tror vi er mer redd for slikt nå enn våre foreldre var. Kommer nok langt med litt sunn fornuft.

Skrevet

Lag en stor porsjon brun saus fra bunnen av og frys ned i isbitposer. Da kan du lett ta opp det lille du trenger.. Og raskt å tine.. Du trenger ikke å bruke kraft når du lager saus..

Smør, mel, vann og evt smaksett med løk eller noen urter..

Skrevet

Lag en stor porsjon brun saus fra bunnen av og frys ned i isbitposer. Da kan du lett ta opp det lille du trenger.. Og raskt å tine.. Du trenger ikke å bruke kraft når du lager saus..

Skrevet

Skrevet

Unnskyld... pc'en slo seg vrang.. derfor kom den flere ganger..

Skrevet

Haha.. Tenkte faktisk ikke på vanlig vann istede for kraft. Tenkte nok litt avansert her ja. Men da får jeg lage saus med vann og ikke buljong\kraft. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...