Gå til innhold

Med stusselige 191 i Hcg burde vel det väre kjapt ute av kroppen, hva tror dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi fikk beskjed om at vi kunne sette igang straks etter at abortblødningen var ferdig da jeg hadde en sa i uke 7. Men dette kan jo være individuelt- ift ulike vurderinger gynekologen gjør. Vi lyktes uansett ikke første pp. Fikk tante rød etter 4 og en halv uke.Andre pp var spiren i boks:)

Annonse

Hei kjære deg!

Titter innom fra 2. trimester, og følte bare jeg måtte svare deg. Jeg føler veldig med deg :( Har opplevd akkurat det samme som deg rett før jeg ble gravid med denne lille spiren. En SA i uke 5 - ca 1 uke etter jeg hadde funnet ut av at jeg var gravid. Som du sier er det utrolig hvor mye man rekker å glede seg og tenke på forberedelser på bare 1 uke!!! Derfor kommer det selvsagt alltid en sorg når man plutselig mister den lille i magen. Hos meg ble det også kalt en forsinket mens..kjipt ordvalg, når man tross alt har vært gravid en uke - helt enig i det. Men jeg klarte faktisk å trøste meg med at det da var en mening med det hele...(har mistet 2 MAèr tidligere i uke 13 og i uke 7, og syns det var verre siden man da har gått enda litt lengre og trodd alt var bra!) Jeg blødde som en vanlig mens - helt vanlig. Å vi startet prøvingen igjen med en gang jeg var ferdig å blø. Når legene så på det som en forsinket mens, gjorde jeg det å - å da så jeg ingen grunn til å vente en syklus med å prøve igjen. Jeg fikk mensen etter 4,5 uke (helt vanlig for meg!), men det var å den siste mensen :) Jeg ble altså gravid på nytt ganske fort - å denne gangen har jeg kommet til uke 22 og alt ser veldig bra ut :)

Så prøv å tenke positivt og bare begynn med prøving igjen når du føler du er klar :) Kroppen blir gravid når den er klar :) Masse lykke til :)

Tusen takk Elias&Emmas mams!!! Det var veldig nyttig og beroligende å lese!! Kjenner at jeg sliter mer enn jeg hadde trodd!. Jeg er fortsatt kvalm, har ömme pupper, positiv test og sint som en okse! Jeg har heller ikke blödd noe mer utenom en örliten dråpe da jeg var på do istad og trykket alt jeg kunne for å se om det kom noe mer (unnsk detaljene). Jeg föler liksom at det skal blö mer för kroppen kommer i vanlig gjenge. Kanskje bare psykisk. Er veldig ydmyk ifht at det jeg har opplevd er en filleting i forhold til det andre har opplevd som dine MAer. Tror jeg er litt sliten fordi jeg hadde et hormonellt sirkushelvette da jeg sluttet med ppiller 1.nov, så gravid med enda mer hormoner og da en graviditet som = en forsinket mens. Jeg synes også det ordvalget er så dumt. Når man pröver å bli gravid er det allerede masse tanker i hodet som slippes helt lös den lille tiden man tror man skal få önsket oppfylt!. Men som sagt , må bare skjerpe meg for det finnes värre ting. Er bare forvirret og ikke i dus med kroppen min om dagen :/. Må spörre deg, da du aborterte i 5 uke, blödde du mye - lite - nesten ingenting? Også gikk det 4,5 uke så fikk du mensen, deretter inn i syklus og gravid???

Så godt å höre at du har kommet til uke 22! Nå er det bare 2 uker til så er du på den veldig veldig sikre siden !!! Må väre så deilig!!! Nyt det!! Jeg har 3 barn fra för og bekymret meg i hjel fra start til slutt med alle tre, angrer på det i dag og håper at med denne lille atpåklattn som kommer för eller siden skal jeg klare å slappe av litt!!!

HEi.

Føler med deg, hadde en SA 13 oktober i uke 7. Kom ut fra ingenting, begynte å blø kraftig på morningen, så kom det ut en stor blodkoagel. Så avtok blødningene og eg blødde veldig lite i 10-12 dager før det stoppa opp. Fikk aldri igjen mensen, nå gravid i uke 8, så ble gravid 2 1/2 uke etter aborten. Noen sier man skal vente til syklusen er i gang andre ikke.

Tror kroppen regulerer det fint selv.

Lykke til med prøvingen.

Hei igjen, kjære deg!!! Jeg mente IKKE at dette du har opplevd er en filleting, altså!!! DU har like mye lov til å sørge og være lei deg som en som har mistet i uke 12 og 39...en sorg vil det alltid være. For deg! Et barn for lite har man når man har opplevd å abortere - sånn er det bare.

Jeg er som deg, og har bekymret meg i hjel denen gangen her - sikekrt pga tidligere aborter. Med Elias var jeg ikke særlig bekymret egentlig annet enn når jeg hadde kjent lite liv en dag i uke 28. Men Emma hadde jeg allerede opplevd en MA, så da var jeg naturligvis veldig nervøs. Denne gangen har det vært helt ille...og jeg tror ikke jeg tør å få flere barn, nettopp av den grunn at jeg tror ikke min psyke tåler presset! Jeg kjøpte meg en Angelsound denne gangen i uke 10 - for å føle meg trygg på at ikke det lille hjertet skulle slutte å slå uten at jeg visste det, liksom. Veldig betryggende for meg :)

Jeg blødde som en vanlig mens under SAèn min, føler jeg. Jeg blør ikke allverdens til vanlig...men den mensen da var ganske middels et par dager, og så dabbet det litt av med brunlig utflod et par-tre dager før det var helt slutt. Jeg blødde nok litt mer enn hva du beskriver at du har gjort. Har du vondt nå? Mensmurringer? Kan jo være det kommer litt mer senere? Men ja, så gikk det 4 og en halv uke før vanlig mens kom igjen, og deretter ble jeg gravid på nytt :) Så det kan fint skje med deg å :) Å det håper jeg!!!

Masse lykke til videre ønsker jeg deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...