venter-på-deg Skrevet 12. desember 2010 #1 Skrevet 12. desember 2010 Han spiste noe brødmat da han var mellom 10-14 mnd, men etter det var det stopp. Sluttet å gi han grøt i ett års alderen da han spiste skive, men fortsatte med grøt som kveldsmåltid noen mnd til. Føles litt frustrerende når han ikke vil ha brødmat verken morgen/kveld. Har gitt han noe frokostblanding til frokost/kvelds, men det er ikke alltid dette er like populært heller. Lurer på om noen har samme problem ang mat som har noen gode tips til meg. Skal være sagt at jeg har prøvd med både barnegrøt og havregrynsgrøt med smak på igjen, men dette er han tydligvis helt ferdig med. Lager jeg en flaske med mme så er han storfornøyd. Kan jeg bare gi mme i en stund fremover til frokost/kvelds? Og kanskje kombinere med noe frukt? Føler mange mener barnet skal være ferdig med mme når di er blitt såpass "store". Kanskje jeg tar feil der.Skal være sagt at han spiser bra med middag. Håper noen vil svare en fortvilet mamma.. Ønsker jo han skal få den maten og næringa han trenger..
Rødhette <309+<312 Skrevet 13. desember 2010 #2 Skrevet 13. desember 2010 Hei, gutten min på 17mnd har vært veldig opp og ned på brødskive spisingen. Noen ganger vil han ha grøt og noen ganger vil han ha skive. Nå er han inni en periode der han absolutt ikke skal ha brødskive. Du kan prøve å lage andre ting til frokost/kvelds - grove vafler, omelett, ulike frokostblandinger, tynne knekkebrød. Vil han ha en flaske med mme, så ville jeg gitt han det, heller det enn at han ikke spiser :-) Ikke bry deg om hva andre mener, her gir jeg mini en flaske mme hisv hvis han spiser like til kvelds.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå