Gjest Skrevet 12. desember 2010 #1 Skrevet 12. desember 2010 Snart 7 mnd og det blir ikke bedre.. Klokken 8 i dag, dvs 30 min etter morgenpupp var det egentlig på tide å slenge leketeppet/tøylekene i vaskemaskinen.. Hele leiligheten er helt inngulpet, føler at de lukter gulp her! Heldigvis er snuppa i godt humør så ser ikke ut til å plage henne, men jeg begynner å bli ganske lei.. Gulp på meg, tepper, henne, gulv, vegger, stoler, kommoder, sofa.. ja, hun gulper over alt, spes. når jeg bærer henne (sikkert noe med trykket på magen).. Ligger hun på magen kommer jo "alt" ut igjen, og hun snur seg jo selv over på magen nå så blir myyye gulp! Trodde det iallefall skulle bli bedre når vi begynte med fast føde iallefall.. Vasker jo opp med en gang, men noen ganger kan hun gulpe 10 ganger på 2 timer bare for å gi et eksempel, så hvis jeg har henne med rundt så gjør jeg ikke annet enn å vaske.. Når gulpingen etterhvert tar slutt så må jeg seriøst vaske ned HELE leiligheten, og trenger iallefall nytt teppe i stua!
sillyfilly og Olivia Skrevet 12. desember 2010 #2 Skrevet 12. desember 2010 Nestargel. Bland i feks grøt. Det er et fortykningsmiddel som reagerer når det kommer i kontakt med magesyre. Hindrer gulpet i å komme opp. Kjøpes på apotek.
Guttemamma75 Skrevet 12. desember 2010 #3 Skrevet 12. desember 2010 Kjenner veldig godt til det der ja.. Hadde også en "gulper" og det begynte ikke gi seg før han nærmet seg året og gikk mer og mer over til fast føde... Etter 1 år har han en sjelden gang gulpet opp litt i forbindelse med at han har herjet litt for mye.... Så trøsten er, det VIL gi seg men det kan også ta tid... Jeg hadde en drøss med gulpekluter som jeg hev i vaskemaskinen etterhvert som jeg tørket opp, og så vasket jeg en maskin med sånne hver kveld.....
gutt060606&jente010110 Skrevet 12. desember 2010 #4 Skrevet 12. desember 2010 vesla mi gulper og sykt mye, og hun er snart 1 år:P hun krabber rundt og etterlater seg store gulpeflekker i hvert eneste hjørne i hele leiligheten...beste er at hun kryper oppi det selv etterpå, og drar det med seg rundt viss jeg ikke har oppdaget gulpeflekken med en gang,... hehe leiligheten var nyvasket i dag...i kveld har hun gulpet 4 ganger på soverommet, en gang på badet, og en gang i vinuskarmen i stua av alle ting:P så nå må jeg vaske igjen:P storebror sprutgulpa da han var mindre( så masse at både jeg og han måtte skifte klær flere ganger i døgnet) men deg gikk heldigvis over da han begynte på fast føde:P har ikke så mange vasketips...eneste er at viss jeg oppdager gulpen med en gang den er på gulvet, så forter jeg meg å vaske vekk flekken før hun drar den med seg , så slipper jeg å vaske hele gulvet:P har gulpekluter overalt her, så jeg alltid har en i nærheten av henne når det kommer:P
Gjest Skrevet 13. desember 2010 #5 Skrevet 13. desember 2010 Ja, vasker som regel en maskin hver dag, og ja gulpekluter over alt! Storebror er proff i å hente også.. "Åååå, nei, se! Hun har gulpet..", så løper han og henter og jeg klapper og jubler takknemlig! Er litt skeptisk til sånt som vi tar i grøten for at den blir mer stiv i magen, blir de ikke hard i magen av det da? Men om det ikke går over snart så er det jo verdt et forsøk kanskje.. Her drar hun det ikke med seg, enda, men ligger jo oppi det så genser/body armene blir jo våt/stinker.. og hvis jeg ikke ser det så "vasker" hun det utover..! Mmmmm Prøver å la henne sitte etter maten, men blir jo ofte lei etterhvert.. Og kan jo ikke sitte halve dagen i høystol/vippestol når hun er så liten.. hun trenger jo å ligge å trene seg og..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå