Gå til innhold

hei. hva gjør dere som har hatt flere forsøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skriver mer utfyllende spørsmål her :)

Vi skal snart igang med vårt 3 offentlige forsøk. Holder til på St.Olavs. Hva hvis dette forsøket heller ikke ender positivt, hva anbefaler dere da?

Fortsette på St.Olavs eller gå over til privat klinikk? Begge deler blir jo dyrere, hvis man skal tenke litt økonomi oppi dette her.

Er så usikker på om jeg tør å gå for d tredje og siste offentlige forsøket, kjempe redd for å bli skuffet + at jeg blir driiit dårlig etter uttaket av egg (kvalme osv.)

Skal ringe mandag å snakke med dem tenkte jeg, men ville bare høre litt hvilke erfaringer og anbefalinger du/dere har..? :)

Tusen takk og god førjulstid :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vært gjennom tredje forsøket nå og har sagt at vi ikke skal prøve mer hvis dette ikke går. Tenker da adopsjon i stedet. Vet av erfaring at morsfølelsen og kjærligheten er den samme! :) Men kanskje ombestemmer vi oss igjen...?

Skrevet

Jeg og min mann ble enig om å ta det siste førsøket, skal begynne med sprøyter i uke 8, kort regime denne gangen også :)

Så får vi se, hva vi gjør om dette forsøket heller ikke går så bra.

Håper vi ihvertfall kan få noen egg på frys denne gangen :)

Skrevet

Jeg vet om 2 par som ikke fikk det til på noen av de offentlige forsøkene og valgte privatklinikk i Danmark etter det, da klaffet det endelig. Begge var på klinikk Maigaard. I Danmark kan de bruke metoder som ikke er lov i Norge for å øke "vinnersjansene". Lykke til med tredje forsøk!!

Skrevet

Hei.

Jeg forstår deg så veldig godt. Det er ca et år siden jeg var der selv du er nå. Vi tok det tredje forsøket, som ble mislykket. Det var fryktelig vondt og utmattende. I dag er vi i gang med vårt fjerde forsøk på Aleris, privat. Vi har altså gått i gang igjen. Syns det er dyrt, men likevel er ønsket så stort for oss at vi vil prioritere det slik. Vi var mye fram og tilbake om vi ville prøve igjen.

I dag hadde jeg eggeinnsetting. Det er første gangen jeg har opplevd at det ikke gjorde vondt. I tillegg har jeg gått på andre medisiner enn tidligere, og har ikke hatt de samme bivirkningene som da jeg tok de offentlige forsøkene. Opplevelsen hos Aleris så langt, er gode. Nå vet vi ikke om det vil fungere denne gangen heller, men vi ønsker å tro det:-) Det jeg vil si er at, samme hvor langt nede jeg følte meg etter 3. forsøk, har jeg fått tilbake optimismen og satt igang igjen og er glad for valget nå!

Ønsker deg lykke til med ditt valg, hva enn det blir! Det er mange her som har vært i samme situasjon som deg og føler med deg.

Skrevet

Vi fikk tilbud om et 4. forsøk ved Pors, fordi de anså mulighetene våre som gode. Dette måtte vi betale for selv. Før vi visste at vi fikk dette tilbudet, hadde vi bestemt oss for å gå for en kontrakt med 3 forsøk ved cfc. Vi hadde ikke satt noen grenser for hvor mange forsøk vi skulle ha før det ble stopp.

Jeg tenker at hva man skal gjøre når man er ferdig i det offentlige kommer helt an på økonomi, sjansen for å lykkes (dette er jo veldig vanskelig og si, da det skjer mirakler, men en viss pekepinn kan man jo få av klinikken), samt overskuddet til å faktisk holde på.

Lykke til. Håper du lykkes neste gang, ikke trenger å bekymre deg for dette ;-)

Skrevet

Jeg har vært gjennom de samme tankeprosessene. Vi valgte fire forsøk i det offentlige (hvorav det fjerde selvbetalende). Rikshospitalet. Deretter har vi hatt 1 forsøk hos Hausken i Haugesund som endte med spontanabort i uke 5, deretter har vi hatt 1 forsøk hos Aleris i Oslo som endte i en fantastisk gutt som nå er 13 måneder! Fordelen med de private er at det prøver litt nye ting hvis standardbehandling ikke fungerer. Jeg ble bare gravid etter å ha gått på kortison og uten nedregulerende nesespray. Det fungerte i hvert fall på meg.

Ikke gi opp! Hvis du vet at det kommer nye muligheter er det bare å stå på og gå på med krum hals. Vi er nå gravide med nr 2. Gikk helt av seg selv til tross for at vi brukte 5 år på å bli gravide med nr 1.

Igjen - ikke gi opp! Det er så utrolig verdt det. Prøv gjerne det private. Jeg får ikke fullrost Hausken og Aleris og kan anbefale disse på det sterkeste!

Lykke til alle tøffe jenter og gutter der ute som tør å følge drømmen om å bli mamma og pappa! Dere må aldri gi opp drømmen om å bli foreldre. Husk at det går an å adoptere eller bli fosterforeldre også. Så mulighetene er der for de aller fleste!

Skrevet

Hmmmm... prøving videre er i alle fall mitt valg. Men jeg har ikke noen bivrikninger av medisineringen. Men er ganske dårlig etter uttak. Jeg har tenkt mye på hvorfor dette er så viktig for oss. Og konklusjonen er instinktene er så utrolig sterke at jeg ikke greier å nøye meg med adopsjon før jeg har prøvd privatklinikk. Min historie nå er at vi holder på med søksenforsøk etter å hå greid det på siste forsøket på Riksen. Nå er vi på Hausken selv om vi strengt tatt ikke trengte det, men jeg vil gjerne gjøre det på en av de mest respekterte klinikkene denne gangen. Litt mindre samlebånd og spesifikt rettet behandling.

Gleden vi har av å være med barn, morsinstinktet og å elske tanken på fruktene av vår kjærlighet med vår partner er så sterk og god. Husk på det oppi forsøkene - gode tanker åpner opp kropp og sjel tror jeg og så kan det fort gå bra!

Jeg har to søsken som er adoptert og en søster som ikke er adoptert, som meg. Så jeg vet av erfaring at det ikke er noen forskjell følelsesmessig om det er adopsjon eller ikke, men likevel er mitt instinkt og ønske om å produsere barn (beklager nøkternheten her) så sterk at jeg gjerne går gjennom 10 forsøk for å klare det igjen (litt overdrevet det siste tallet der).

Varm klem til dere alle som prøver! Husk at det kan gå bra for deg også!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...