Gå til innhold

Vet dere at man kan spise helsekost i stede for å ikkke vaksinere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Stadig fleire gjer som du, og satsar på naturen.

Menneske, dyr og plantar lever i symbiose her på jorda. Mesteparten av det vi menneske treng for å leve, kjem direkte eller indirekte frå plantane - også dei i havet. Det finst flytande overgangar mellom mat, kosttilskott og medisin. Ofte er det mengde og dosering av inntaket som avgjør kva det kallast, det ein har i seg.

Nordiska Genbanken kommenterer elles at genetisk materiale frå plantar blir ein av hovudressursane for framtida. Farmasøytiske firma satsar mykje på naturlegemiddel, og omset fleire registrerte naturlegemiddel, som Ginkgo biloba (tempeltre), Johannesurt (prikkperikum), og Echinacea (tre sortar finst i handelen: solhatt og raud solhatt, og "bleik purpur-solhatt"). Det vil venteleg bli mest omsettingsauke frametter for urtegruppa 'registrerte naturlegemiddel'.

I Noreg har elles omsetjinga av urter gjennom Norsk medisinaldepot (NMD) gått ned dei siste åra, og omsetjinga av dei mest selde urtene dala med ti-tjue prosent. Samtidig har omsetjinga av urter i helsekost- og dagligvarebransjen auke så mykje at omsetjinga av urter har auka klart også i Noreg. Urtemarknaden har vakse med rundt femten prosent i dei siste fem åra i dei industrialiserte landa.

Til dømes føreskriv 30-40 prosent av allmennlegane i Tyskland og Frankrike urtemedisin og naturprodukt. Og i USA har naturprodukt og urter ein enorm framgang.

Ostepop. EJ09, MortenO, Modernemann og andre som hardnakka står steilt i mot naturmedisin av prinsipp. Dykk er ein minkande gruppe. Mange med meg lyttar til dei såkalla "alternative" utøvarane. Og erfarer sjølve virkningen av naturmedisin og legande urter/plantar. Dette gjeld óg vaksinesaka.

Anonym:

du misforstår. Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg er på ingen måte motstander av naturmedisin. Jeg er derimot motstander av UDOKUMENTERT medisin. Det er klart det er mye i naturen som har effekt på helsa, se bare på digitalis. Og planter brukes fortsatt til å finne opp nye medisiner.

Problemet er bare, Anonym, at det ikke finnes NOEN SOM HELST indikasjoner på at naturmedisin er i stand til å erstatte den jobben vaksiner gjør. Finner du ting som tyder på dette, så er det helt topp.

Men så er det altså en ting det er viktig å understreke, og det er at selv om noe er naturlig betyr ikke det at det er sunt. Du vil for eksempel ikke spise revebjeller, eller fluesopp. Kvikksølv finnes i naturen, du bør ikke spise det allikevel.

Om markedet for urter har økt eller sunket er forøvrig ingen indikator på om det fungerer eller ei. Det finnes et marked for astrologi også, det betyr vel ikke at jeg bør basere livet mitt på den slags?

Selvfølgelighetene dine om at vi trenger planter for å leve og at plantemateriale er en viktig ressurs for fremtiden er heller på ingen måte med å underbygge påstanden om at naturmedisin kan erstatte vaksiner. Det er INGEN logikk her. Og før Mette Elisabeth trår til og beretter om at hun kan helbrede meslinger og polio med urtene sine, vil jeg bare si at heller ikke hun kan vise til en eneste studie som viser at urtene kan gjøre jobben vaksiner nå gjør, og ikke minst at det er stor forskjell på å behandle og å forebygge. Det hjelper eksempelvis ikke å bli frisk fra polio dersom ettervirkningene uansett er at du blir lam.

Fint innlegg, anonym 10:40 :-D

Vi satser også på helsebringende/legende urter og vekster etter behov. I tillegg ser vi hva riktig kosthold generelt gjør for helsen. Vi kan ALLE bli mer bevisste de forskjellige matvarers iboende legende og forebyggende egenskaper.

Resultatet blir robuste kropper, som fint kan håndtere sykdommer og motstå helseplager. Å holde barna unna vaksinesprøytene gir videre helsegevinst. Så langt har dette gitt våre barn (og oss voksne) 100% helsegevinst. Barna er blant de friskeste i sine kull. Genetisk sett skulle de alle tre hatt betydelige allergier og intoleranser,noe som plager nær familie på begge sider betydelig. Vi opplever ikke noe av dette hos våre uvaksinerte gutter. Og de såkalte barne-epidemiene har vi sett lite til.

Et godt tips (vaksinerte eller ei) er å unngå hel- og halvfabrikata mat, overdreven bruk av salt, sukker, hvitt mel og melkeprodukter. Å lage mat fra bunnen av - og bruke friske råvarer har en betydelig helsegevinst. Ellers: Råkost, fisk/sjømat, c-vitaminer (citrusfrukter) og mye dagslys er forebyggende, spesielt vinterstid.

Vi skulle alle ut i frisk luft og møte sol/dagslys minst en halv time hver dag året rundt... D-vitaminer gjør underverker for immunsystemet!

Her er et knippe linker som viser fordelene ved å satse på riktig kosthold:

http://www.dagbladet.no/2010/06/08/sport/fotball/tippeligaen/lillestrom_sk/kosthold/12049023/

http://www.alternativ.no/Nyheter/kosthold.html

http://www.bt.no/sprek/-Ny-mat,-nytt-liv-1209114.html

http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/aktiv/article3640658.ece

Appellen videre står sterkt og støtt (jeg vet at noen her inne føler seg "klamme" av dette):

La vaksinene ligge! Vi trenger dem faktisk ikke! Vi bytter sykdommer ut med andre plager/sykdommer. Hva er da poenget? Med fokus på naturens eget matfat har vi et utmerket grunnlag for et godt og naturlig sunt liv.

Resultatet uten de overhyppige vaksinedosene?

- Kroppens immunforsvar får ro til å stabilisere seg og jobbe naturlig, med mindre risiko for å utvikle allergier, astma, øre- og halsinfeksjoner, kronisk bronkitt/gjentatte forkjølelser, plagsomme eksemer og intoleranser som følger - dette var bare "light"-listen. . .

Det er fristende å si følgende om trådstarter:

Du viser i løpet av to linjer total mangel på kunnskap innen kosthold, smittevern, vaksineinnhold og immunforsvar. Det viser i det minste god evne til å formidle.

Men jeg skal heller gi deg en sjanse. Hvilke urter/grønnsaker/frukter skaper resistens mot følgende knippe barnesykdommer:

1. Kusma

2. Røde hunder

3. Meslinger

4. Polio

5. Vannkopper

6. Kikhoste

...og Mamma-x-3 lesser på med det sedvanlig dumme sprøytet sitt.

Ingen tviler på at sunt kosthold er - ja, nettopp - sunt.

Men at kosthold skal erstatte vaksiner har hun spunnet opp i sitt ganske tydelig forstyrrede sinn.

Bullshit #1: "Å holde barna unna vaksinesprøytene gir videre helsegevinst" Tøv. Begrunnelsen er anekdotisk og lite logisk.

Bullshit #2: "D-vitaminer gjør underverker for immunsystemet!" Feil. Mangel på D-vitamin er ikke bra for kroppen, men det betyr ikke at man blir desto bedre jo mer vitamin D man inntar.

Bullshit #3: "Vi bytter sykdommer ut med andre plager/sykdommer." Feil. Bivirkningene til barnevaksinene er som regel litt vondt i armen eller litt feber. Alvorlige bivirkninger er meget sjeldne, noe man IKKE kan si om komplikasjoner til sykdommene de beskytter mot.

Bullshit #4: "Kroppens immunforsvar får ro til å stabilisere seg og jobbe naturlig, med mindre risiko for å utvikle allergier, astma, øre- og halsinfeksjoner, kronisk bronkitt/gjentatte forkjølelser, plagsomme eksemer og intoleranser som følger - dette var bare "light"-listen. . ."

Sprøyt. Dette vitner jo bare om lite innsikt i immunsystemets funkjon, om mamma-x-3s uetterrettelighet og manglende læreevne. Immunsystemet får ALDRI ro siden det er utsatt for smittekilder hver eneste dag. Det andre røret om astma, allergi og sånn har du funnet på selv.

Dessuten kan jeg ikke se at vaksiner er nevnt i linkene du postet (jeg fikk forresten ikke alternativ.no til å fungere, så forbehold om denne), men det er jo intet nytt at du er udugelig på kilder og kildekritikk.

Sammendrag: Igjen (og som vanlig) er et innlegg av mamma-x-3 godt egnet til å gjøre den ukritiske leseren litt dummere.

Annonse

EJ09 i kjent mundur!

Du får ikke opp linken fra alternativ.no? Her er den en gang til. Jeg har sjekket dette på to pc'er og en mac. Det gikk knirkefritt.. Prøv igjen :-D

http://www.alternativ.no/Nyheter/kosthold.html#Anchor-Spis-18880

Jeg viser forøvrig til linker som underbygger gevinsten kostholdet har på åforebygge sykdom. Gjerne ewt sidespor, men svært relevant når det gjelder å styrke seg mot sykdommer. Det er det som betegner å være sunn :-D Vi tåler mer. Og riktig kosthold og livsstil gjør oss bedre i stand til å takle nettopp, sykdommene.

Hva er det som er bullshit? Du kan ikke motbevise noen av disse punktene. Bullshitfaktorene her er vi grunnleggende uenige om.

Du får finlese ditt egen innlegg for bullshittekst og kallenavn. Det tyter over av hersketeknikker. Det skyldes kanskje at du er litt "klam"?

MortenO,

Statistikken over registrerte sykdomstilfeller før massevaksinering ble populært viser vel så vidt jeg kan huske at flertallet ikke ble syke av disse sykdommene.

Dette indikerer at andre faktorer virker sterkere mot sykdom enn vaksinene gjør.

OK, heller ikke alternativ.no omtaler altså vaksiner. Godt gjort å dra konklusjon om kosthold i steden for vaksiner basert på den.

mamma-x-3 sa: "Hva er det som er bullshit? Du kan ikke motbevise noen av disse punktene. Bullshitfaktorene her er vi grunnleggende uenige om."

Din påstand, din bevisbyrde. Dokumentér dine påstander. Ellers kan du prøve deg på denne: Min påstand er at rosa enhjørninger eksisterer. Motbevis dette.

Dokumentér altså det følgende:

Bullshit #1: "Å holde barna unna vaksinesprøytene gir videre helsegevinst"

Bullshit #2: "D-vitaminer gjør underverker for immunsystemet!"

Bullshit #3: "Vi bytter sykdommer ut med andre plager/sykdommer."

Bullshit #4: "Kroppens immunforsvar får ro til å stabilisere seg og jobbe naturlig, med mindre risiko for å utvikle allergier, astma, øre- og halsinfeksjoner, kronisk bronkitt/gjentatte forkjølelser, plagsomme eksemer og intoleranser som følger - dette var bare "light"-listen. . ."

Helseinterressert: "Statistikken over registrerte sykdomstilfeller før massevaksinering ble populært viser vel så vidt jeg kan huske at flertallet ikke ble syke av disse sykdommene.

Dette indikerer at andre faktorer virker sterkere mot sykdom enn vaksinene gjør."

At en sykdom ikke gjør at flertallet av mennesker blir syke betyr på ingen måte at vaksiner ikke fungerer. Se på f.eks. rabies. Det er ikke en hyppig sykdom. Blir du infisert med rabies, dør du av det. Til tilnærmet 100%. Med mindre du får vaksinen i tide. Da overlever du til 100%.

Jeg sliter også med logikken i din konklusjon når man tenker på at f.eks. 93% av de som fikk meslinger i Sveits på 2000-tallet ikke var vaksinerte, og 5% til var ufullstendig vaksinerte.

http://www.eurosurveillance.org/VIEWARTICLE.ASPX?ARTICLEID=19443

Hvilken rolle spiller det altså at ikke flertallet i en befolkning blir syk? Skal man la være å forebygge sykdommen basert på det?

Annonse

Vi vaksinerer mot sykdommer med lav dødelighet. Da blir det også naturlig å spørre seg hvilke faktorer som spiller inn hos de som aldri blir syke eller alvorlig syke. Klart ernæring og hygiene står sentralt. Å underkjenne dette er det samme som å melde seg ut av debatten på et faglig grunnlag.

...men nå er det ikke (bare) dødelighet man vaksinerer mot. Man vaksinerer også for å hindre komplikasjoner, som ofte rammer et tosifret prosenttall av sykdomstilfeller. At generelt god helsetilstand og et fungerende helsevesen har en del å si når det gjelder lav dødelighet er vel ubestridt. Likevel kan man som uvaksinert ikke gardere seg mot smitte, og når man får sykdommen, kan man regne med komplikasjoner. Meslingeepidimien i Sveits på 2000-tallet viser dette. 98% uvaksinerte eller ufullstendig vaksinerte ble smittet. Over 4000 smittede, derav 15% komplikasjoner og/eller sykehusinnleggelser (over 650!) og en død jente som tidligere var frisk taler vel et klart språk.

Man kan bare spekulere i hvordan tallene for komplikasjoner og dødelighet hadde sett ut dersom Sveits ikke var et særdeles velstående land med god infrastruktur.

Og likevel blånekter enkelte debattanter trassig for at vaksiner fungerer. Forstå det den som kan, for logisk er det ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...