ღPrinsesse&Prinsemammaღ Skrevet 11. desember 2010 #1 Skrevet 11. desember 2010 Var til rutinekontroll hos legen på fredag.er 20+4 ca. Nevnte for legen at jeg har en sinnsyk hodeverk og at jeg verker mye i ryggen. Han sendte meg til fysioterapeut. Men så spurte han hva jeg tok mot hodeverken. Og da svarte jeg fint lite, for hvis jeg skal ta paracet hver gang jeg har hodeverk hadde jeg ikke gjort annet. Men da ble han litt satt ut, og sa at det nyttet ikke sitte der å klage hvis ikke jeg tok noe for det!!! For jeg kunne bare ta paracet og paralgin forte uten at d gjorde noe! Og det var egentlig ingen begrensninger. Gikk bare ut over levra mi hvis jeg tok for mye.... Seriøst? Jeg sitter ikke å propper i meg paracet å risikere noe som helst med lille prinsen i magen!! Vet man kan ta en gang i blandt. Men ble litt lei meg når legen sa slik. Får håpe behandling hjelper på ryggen og d vil ta vekk litt hodeverk og! Noen som har sammenheng mellom ryggsmerter og hodeverk ?
aprilprinsesse2011 Skrevet 11. desember 2010 #2 Skrevet 11. desember 2010 eg har fått beskjed om at paracet og pinex er lov å ta under svangerskapet. de inneholder virkemiddelet paracetamol, som foreløpig ikke er påvist noen skade på foster ved bruk. men man skal jo selvfølgelig bruke d med måte da. har selv brukt pinex, men har ventet i d lengste før eg har krøpet til korset og tatt d. har ikke hørt at d er lov å ta paralgin forte da. trodde at d var reseptbelagt, og at d ikke var så bra for lille nurket å hive i seg. samme med pinex forte. er til vanlig plaget med en del hodepine, og d kommer som regel av spenninger i nakke og skuldre, og gjerne musklatur nedover ryggen. har oxo en del plager med ryggsmerter. for meg har d hjulpet med fysioterapi når d er som verst. og da har eg gjerne vært sykemeldt fra jobb oxo. men mye bevegelse, som turer, hjelper oxo på. en av behandlingene fysio har gitt meg, etter å ha knadd en stund på meg, er at eg bruker en slynge. er forskjellige treningsmåter med slynga. og den har hjulpet meg mye. mine rygg&skulder/nakkesmerter er som regel musklulært, men har oxo vært innom kiropraktor, som sier eg har låsninger i rygg, nakke, skuldre og bekken. så er nok en god blanding vil eg tro. reagerer oxo mye på værforandringer. at d plutselig blir kaldere, at d er nordavind ute, o.l. sammenheng mellom ryggsmerter og hodepverk? ja d vil eg tro d er. spesielt om d er muskulært. med meg knyter d seg ofte fra korsrygg og helt opp i nakken. og vips der er hodepinen på plass.
ღPrinsesse&Prinsemammaღ Skrevet 11. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2010 Tusen takk for svar! Legen mente og at det var sammenheng! Har vært til behandling før pga skrev ryggrad, og delvis feil arbeidsstilling på jobb. Har tatt paracet når det har hærjet som værst, men liker det liksom ikke... :-( får håpe det gir seg etterhvert. Ellers så klare man seg jo gjennom d meste når man vet hva man får igjen for strevet;-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå