Gå til innhold

Får man fortere mage Når man er gravid 2.gang?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg fødte i 2008. Det tok lang tid før jeg fikk mage. Først i fjerde månede begynte d å vokse litt, og jeg gikk opp bare 11.kg.Nå er jeg gravid og er fem uker på vei, men har allerede en bukse jeg ikke får på! Jeg har gått opp en del i vekt og jeg ser gravid ut. Synes det et litt tidlig... Og litt pinelig;) Flere som opplever dette med andregangs graviditet?

Fortsetter under...

Hei:-)

Jeg fikk også i 2008. Var ingen som så at jeg var gravid før i uke 22...synes det tok fryktelig lang tid før magen kom.

Nå er jeg i uke 7 og må dekke til magen, spesielt om kvelden, for å holde det skult.

Det må være livmoren som skjønner hva som skjer...spiren er jo bare rundt 1 cm stor, så er jo ikke den som fyller inni der.

Uff JA, Jeg fikk et barn i 2005 så et i 2007 og er ca 9 uker med nr 3, og jeg er like stor med denne som jeg var med den første i uke 30... Med nummer to fikk jeg god mage i uke 14..... Sliter skikkelig med hva jeg skal kle meg i og magen tyter ut av alt.... Prøver å holde d hemmelig, og har faktisk klart det til nå, men noen lurer nok på om jeg har lagt på meg for det er umuli å skjule.... til og med store t-shorter blir stramme rundt..... Godt å høre andre også har det sånn, for jeg lurer på om det er jeg som bare ikke gidder å holde inne magen lenger siden jeg vet at jeg er gravid og har en grunn til å få kul på den..... Merker når jeg skal holde magen litt inn så føles det som om jeg er gangsperr på høyre side, ikke noe behageli..... Lurer faktisk på om det kan være 2 bebiser inni der også, føler meg unormalt stor..

. Det er vel livmoren og alt som gjør seg klar for å lage plass til det lille vidunderet som skal vokse og bli klar til å komme ut.

Høres akkurat ut som jeg har det! Fikk også 1. i 2008 og da gikk jeg opp 9 kg i løpet av graviditeten, og nå har jeg gått opp 5 kg allerede, 12 uker imorgen....var hos jordmor og hun tar ultralyd hver gang, så jeg har fått sjekka at det ikke er 2....men ser jammen sånn ut. Tok frem første mammajeansen idag....sukk...

Titter innom fra 3trimester. Kan skrive under på at det gikk fortere denne gang ja. Testet positivt 15mai, og hadde faktisk problemer med bunanden... Samme startvekt som sist.

Fikk mitt første barn i 2008 og da tok det lang tid før det var synlig ja.

Tok på en måte meg selv igjen i uke 21-22, og er helt lik på SF mål og vekt nå som sist. Forige gang økte vekten sakte men sikkert, denne gangen har vekten stått stille de siste 8ukene(er i uke 34 nå foreløpig 10kg opp)

Tror ikke det er livmoren som vokser så fort, for har hele tiden kjent livmor kanten der den "normalt" skal være, men at hormonene gjør noe med musklene og at man rett og slett er ganske oppblåst.

Sist fikk jeg først mage under navelen så etterhvert gravidmage, denne gangen gravidmage fra begynnelsen. Jenter begge gangene.

Så tidlig så er det uansett bare at du er oppblåst :)

Jeg har ikke gått opp noe i vekt,har pittelitt mage og er 11+4 på vei i dag :) Jeg er gravid for 3. gang og har 2 i magen.

Bruker fortsatt klærne jeg bruker til vanlig :)

Annonse

Jeg fikk også førstemann i 2008 og er nå i uke 32. Fikk litt fortere mage de første ukene, men ellers har jeg ikke blitt noe større en sist så tror ikke nødvendigvis at man må bli fortere stor andre gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...