Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 11. desember 2010 #1 Skrevet 11. desember 2010 Guttungen på 9 mnd har sovet kjempe fint 4-5 timer i strekk for så å våkne å ha smokk også¨sovne like fort igjen men nå de siste ukene våkner han omtrent hver time og hylskriker, jeg har prøvd det meste. Gitt han drikke, stryket han, gitt han smokken, smurt på dentinox hvis det klør i tennene men ingenting hjelper.. Det er utrolig slitsomt.. Er jeg heldig sover han 3 timer i strekk fra ca kl.04.00 men før det er det bare tull.. Hvorfor har han plutselig blitt sånn? Er det noe med utviklingen? Seperasjonsangst i sengen også? Uff, vil så gjerne vite hva for han gråter så sårt også stakkar. Først i går kveld tok jeg han i min egen seng, da hadde han gråtet en hel time og jeg skjønte at dette ikke gikk, han sovnet etter 5 min i min seng.. Er det noen andre som kjenner seg igjen i dette? Tok opp dette med helsesøster men lite hjelp å få :-/
sillyfilly og Olivia Skrevet 11. desember 2010 #2 Skrevet 11. desember 2010 Jeg tror det er en fase som kommer til å gå over. Rundt 9 mnd innser barna at de eksisterer også når mor og far ikke er der. Og de skjønner ikke at mor og far er i nærheten selv om de ikke står rett der. Med andre barna blir redde når dere ikke der. Høres ihvertfall sånn ut ettersom han sovnet i senga sammen med deg. Men det kan også være et utviklings sprang. Mange barn sover dårlig i perioder der de lærer masse. Rundt 9 mnd skjer det jo en del. Jeg har ingen tips annet enn å gjøre det som funker. Hvis du må, ta han oppi senga for en periode. Det kan og være at han våkner i en "våken" periodene som vi alle har. Vi voksne snur oss som regel bare på siden eller trekker dyna over skuldrene og sover videre. Men barn har ikke alltid den evnen til å sovne igjen. Bare noen forslag uten gode råd. Har nettopp vært igjennom en sånn periode selv og det gikk over av seg selv.
Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 11. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2010 Hei! Tusen takk for svar! Jeg hadde også en mistanke om dette etter å ha lest litt på nett.. Det er godt å vite at det vil bli bedre. Hvor lenge holdt din baby på sånn? Jeg får vel ha han i sengen de nettene det blir som værst. Er glad for at du svarte:) Føler meg mye lettere til sinns, begynte å lure om det kunne være noe alvorlig med han eller noe
sillyfilly og Olivia Skrevet 11. desember 2010 #4 Skrevet 11. desember 2010 Hun holdt på i 2-3 uker. Litt av og på. Var ikke hver natt, men nok til at jeg ble sprø Eneste løsningen her i huset var å gi henne flaske i senga selv om hun egentlig var avvent. Heldigvis gikk perioden over.. Hadde ikke orket å skulle måtte avvenne henne en gang til Men jeg kunne jo ikke ta henne opp i stua og jeg kunne heller ikke la henne ligge og skrike da mannen står opp kl 6 om morgenen for å gå på jobb. Men nå sover hun veldig godt om natten og legger seg veldig greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå