Anonym bruker Skrevet 11. desember 2010 #1 Skrevet 11. desember 2010 Jeg har planer om å dra på et 3 dagers kurs når jenta mi runder ca 15 (hun er nå 10) mnd, derfor lurer jeg litt på hva jeg kan forvente da. Hun sover nå bare 1 gang på dagtid, ca 1,5 time - vil dette forandre seg veldig, eller holde seg sånn? Og med melka, jeg ammer fortsatt, men litt mindre nå, kanskje 3 ganger på dagtid (morgen middag kveld) og 1-2 ganger om natta. Hadde vært veldig fint om hun hadde sluttet med melk midt på dagen til da, er dette trolig? Hvordan er ellers babyer på 15 mnd å hanskes med, for de av dere med erfaring? Vil være mest mulig forberedt
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2010 #2 Skrevet 11. desember 2010 Kan si med en gang at det ikke er noen baby lenger når hun er 15 mnd ;-) Har selv en tulle på 15 mnd og hun er mye mere selvstendig nå enn som 10 mnd. Jeg sluttet å amme når hun var 14 mnd. og frem til den dagen ammet hun både dag og natt og sovnet alltid med puppen. Nå legger jeg henne i sengen og hun sovner av seg selv. Hun sover som hun har gjort siden hun var 8 mnd. 2 timer midt på dagen og hele natten (7-8) Det med å slutte med melk på dagen er bare noe du må bestemme deg for selv. Tutta mi gikk i barnehagen hele uka uten melk på dagtid, mens i helgene fikk hun det (jeg klarte ikke stå i mot maset) opplever at de kan være strie og bestemte, glade og nyskjerrige. Men det er klart det er sikkert endel forskjell i forhold til hvor langt hun er kommet som 10 mnd. Dattera mi gikk når hun var ti mnd, så hun er jo sikkert stødigere som 15 mnd enn en som begynner å gå ved 12 mnd eller senere.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 11. desember 2010 #3 Skrevet 11. desember 2010 Ja, sier det samme. Det er STOR forskjell på å være 10 mnd og 15 mnd. Nå er mi bare 14 mnd da, men det er likevel STOR forskjell fra da hun var bare 10 mnd. De har f.eks større forståelse for at foreldre vil komme tilbake om vi drar. Jeg måtte selv reise bort noen dager fra min 10 mnd gammel datter i forbindelse med jobb. Hun husket meg selvfølgelig igjen. Nå hadde det vært det minste problem (selvsagt savner man ungen sin, men sånn ellers klarer hun fint å være uten moren sin så lenge hun har pappan eller besteforeldrene ihvertfall) Jeg sluttet å amme da hun var ca. 5 mnd, så det vet jeg ikke noe om. Det må man egentlig bare se an selv hvordan man ønsker, og det tar nok kortere tid enn 5 mnd å avenne henne fra puppen, det er jeg rimelig sikker på Nå spiser hun den maten vi spiser stort sett, så lenge den ikke er for sterk. Og hun spiser brødskiven selv. Det har hun selv bestemt, for hun ville ikke spise hvis vi matet henne. Så de vil nok muligens ha mindre behov for pupp uansett. Hun begynte å sove rundt uten mat på natta da hun var 10-11 mnd. Noen ganger fikk hun flaske hvis hun ble helt umulig, men i 3 mnd nå har hun ikke spist noe på natta. Oppvåkninger har det likevel vært innimellom pga tenner og sykdom. Hun gikk fra 2 til 1 dupp rundt 13 mnd alder. Jeg tror nok det kommer til å gå helt fint. Du vil merke at de er veldig store når de er 15 mnd. De skjønner så utrolig mye mer
pauline og knerten Skrevet 12. desember 2010 #4 Skrevet 12. desember 2010 Jeg var bortreist en helg for et par uker siden fra min 15 måneder gamle tass, og det gikk kjempefint! Han spurte etter mamma noen ganger mens jeg var borte, men det virket som om han var helt trygg selv om jeg ikke var der. Fikk en ekstra god klem og et strålende velkommen-hjem-smil da jeg kom tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå