Gå til innhold

Hvor mange her har ikke abortert tidligere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner at forumet for 1.trimester er et forum hvor folk får utløp for både frykt og sorg forbundet med ulike former for abort... Det er dessverre en del av det hele, for mange.

Men kanskje kan det være lurt å fokusere litt på dem det har gått bra med også...?

Jeg går ut i fra at mange har kommet seg gjennom tidligere svangerskap uten å abortere...?

Jeg for min del har en fin gutt på tre år, til tross for at jeg hadde flere blødninger i løpet av de tolv første ukene.

Det jeg ønsker med dette er at vi skal huske på at det faktisk går bra med de fleste svangerskap... leser man her inne kan man fort tro det motsatte, og bli unødvendig skremt.. Jeg mener ikke at man skal lukke øynene for at det skje med noen, og det kan selvsagt like gjerne skje med meg, men likevel.... det går veldig ofte bra også, og jeg tror det kan være lurt å sette fokus på det også :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har aldri opplevd noen abort.

har en datter fra før og dette er det andre barnet.

har i begge svangerskap hatt blødning i uke 6 / 7. vært på ul og alt bra :)

Skrevet

Jeg har ikke opplevd noen aborter. Jeg har en flott jente fra tidliger som nå er 2,5år!

Skrevet

Jeg kan skrive akkurat det samme som strikkedilla :)

Skrevet

Har ikke abortert (bank i bordet), hadde en underlig mens/blødning i fjor sommer men ikke no påvist abort ivertfall. Er 30 uker nå så det er heldigvis for sent for det nå :o) Men var livredd helt frem til uke 24 for det, det skrives veldig mye om det,veldig skremmende ;o(

Skrevet

er gravid med nr 4 og har heller ikke hatt noen aborter (bank i bordet sier jeg også). det er litt skremmende å være inne her på 1. tri for synes alle blør, har blødd eller har hatt ma en eller annen gang å da blir jeg nervøs å tenker at nå er det vell min tur nå da...grøss. er i uke 11 å håper lille mini kniper seg fast å trives der h*n er :)

Skrevet

Jeg har en kjempeflott gutt på 13mnd, og er 11 uker på vei med nr 2. Aldri hatt noen aborter:)

Skrevet

Jeg har aldri abortert. Har to nydelige sønner og er nå gravid for tredje gang.

Skrevet

Veldig bra innlegg av deg syns jeg, jeg blir helt tullete av å sitte og lese her inne om alle som mister, er dårlige osv... Kan jo bli deprimert av mindre. Er jo sjeldent at man kan lese om de som ikke er dårlige f.eks! Jeg merker ikke at jeg er gravid ei gang, og syns selvfølgelig det er litt "skremmende" men legen og andre rundt meg sier jeg bare må nyte det, er 8+5 uker på vei. Ikke så lett, men må nok bare slå meg til rio at alt er bra!

Skrevet

Jeg har heller aldri abortert (bank i bordet), og er 24 uker på vei med min første. :o)

Skrevet

Aldri abortert før, har ei datter på 2.5 år :)

Skrevet

Har tenkt det samme flere ganger. Av å lese på BIM får man fort inntrykk av at minst 50% opplever aborter i 1. trimester. Mens statistikken egentlig sier at noe sånt som 85% av alle svangerskap i 1. trimester går bra...?

Så da kan man jo begynne å lure. Eller fort bekymre seg unødvendig.

For min del hjalp det å komme til første UL og se rumpetrollet og hjertet som banket der inne. Etter det merker jeg at jeg er litt roligere. Selv om det fortsatt kan gå galt. Er cirka 7+ 5 idag.

Er førstegangsprøvende og førstegangsgravid, så ingen aborter i historikken her, foreløpig. Heldigvis! Og bank i bordet! ;-)

Og har altså et strålende svangerskap så langt! Er en av de heldige som ikke plages med noe som helst kvalme. Vi finnes vi óg! :-) Det største problemet mitt så langt er en grusomt stor appetitt... :-S Må få litt kontroll på den, altså, ellers blir jeg i størrelsen Jumbo-fly til slutt.

Men mat er jo godt, da! ;-D Nam, nam!

Lykke til videre, alle sammen!

Skrevet

veldig bra innlegg synes jeg også. jeg er 2.gangs og med første gikk alt kjempefint. Merker at jeg er mer nervøs nå enn med første. mye av det er nok at man vet hva man går til og så er det flere i vennekretsen som har mistet, men man kan jo ikke tenke på det. Vær positiv og kos dere med graviditeten jenter. det fortjener vi :) kvalm og sliten er man, å være redd i tillegg er ikke noe særlig.

Skrevet

Veldig bra innlegg! Jeg kjenner også at jeg blir på randen til depressiv når jeg leser så mye om SA. Selvfølgelig skal de som har opplevd dette, eller de som har blødning og som er i tvil om hva som skjer, få møtes her inne og utveksle råd og erfaringer, selvfølgelig. Men det er veldig fint å kunne fokusere på de gangene det går bra også, siden dette skjer i de fleste tilfeller:)

Er selv 6 uker i dag, ingen aborter tidligere, og håper alt skal gå knirkefritt denne første gangen!

Skrevet

Ingen her,bank i bordet. Har en jente på tre og er 5 uker på vei med nestemann

Skrevet

Jeg har ikke hatt noen aborter. Har ei på 15 mnd og hadde ikke en eneste blødning under sv skapet med henne bortsett fra pittelitt en gang etter sex, og det hadde jeg av og til da jeg ikke var gravid også. Er nå ca 8-9 uker på vei med nr 2 og ingen blødning nå heller så satser på at alt er helt ok :)

Skrevet

ingen aborter. dette er 3.svangerskap, og jeg håper og tror at alt skal gå bra denne gangen også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...