Gå til innhold

Hva skriver man egentlig på julekort?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her kan man jo utbrodere akkurat som man vil ;) Noen skriver kun God jul og godt nytt år - og det holder jo forsåvidt det!

Hvis du ønsker noe mer, så har du noen forslag her:

Vi ønsker dere en riktig god jul og et godt nytt år!

Med ønsker om en god jul og alt godt i det nye året.

Med ønsker om en god jul og et fredfullt nytt år.

En fredfull juletid og alt godt for det nye året ønskes dere...

Altså, dette kan gjøres akkurat så enkelt eller så pompøst du ønsker ;) Jeg synes det er litt kult med en litt høytidelig hilsen (noen synes kanskje det blir pompøst) - for julen betyr så mye for meg :)

Det eneste jeg ikke synes noe om, er disse julebrevene som enkelte sender ut, der de forteller (les:skryter) av alt de har gjort dette året... Det synes jeg blir skikkelig kleint!

Man kan vel skrive det man vil, men "god Jul og godt nyttår" er vel obligatorisk..???

Jeg syns det er ok med julebrev, men det blir litt vel mye om det skriver hvor fantastisk flinke barna er og at de fikk bare toppkarakterer og at alt er bare "Vellykket!" I et julebrev fra en tante (brevet var til min mor btw) skrev hun om hvor flink den ene gutten var, som hadde gjort det og det, og fått DEN jobben, mens den andre sa hun lite om... Skriver jeg brev, så lager jeg de gjerne litt "tullete" sånn at de blir morsomme,

I år skrev jeg en setning om hvert av barna (type; x er nå 4 år, snill og litt rampete, og veldig opptatt av Kaptein Sabeltann og biler) som jeg la inn som standardtekst på julekortene. Det synes jeg er greit siden vi sender til mange i familien rundt i landet vi ser sjelden. Ellers har jeg bare skrevet "God jul og godt nytt år fra....). Til noen skriver jeg litt mer.

For øvrig har vi en i familien som sender ut julebrev hvert år, og alle gleder seg til disse kommer, for de er helt utrolig morsomme, samtidig som alt det viktigste som har skjedd det året kommer frem. Så julebrev kan være både det ene og det andre! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...