Gå til innhold

Bading, såpe, skylling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått inntrykket at de fleste bader babyen i kun olje. Men hvor lenge holder dette? Når babyen begynner å krype er det kanskje behov for å bruke såpe avogtill i badevannet?

I tilfelle man bruker såpe: da må jo man skylle av såpen etter badet, hvordan gjøres det? Jeg har prøvd å dusje henne litt, det går jo forsåvidt fint, men er litt styr.

PS: I et magasin fra Natusan påsto de at bare olje og vann ikke var nok. Det samme sa de når jeg var på ferie i sydlige strøk. Og her i norge er jo det mye mer forekomst av allergi/eksem, selv om vi har denne ikke-såpe politikken..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bytter på litt jeg :) ser ann det litt på en måte :)

Nå er min bare 5 uker.. men jeg gjorde det samme med storebror også :)

Skrevet

Jeg har nylig begynt å bruke litt babysåpe innmellom til gutten min på 6,5 måned (kanskje 1 av 3-4 ganger). Dusjer det av han med dusjen. Ikke så lett å holde da, for det blir så glatt men det funker på et vis. Ellers har jeg også litt av Night time bath i vannet av og til fordi det lukter så godt og det er litt såpe i det. Nå som bæsjen har blitt til ordentlig bæsj og tisset lukter urin er det godt å få både skiten og lukten ordentlig bort føler jeg. Shampo har vi også brukt ca annenhver gang til gutten vår, men har har hatt veldig mye og langt hår helt siden fødsel - og det har vært helt nødvendig.

Skrevet

Jeg har brukt såpe i håret til tulla helt siden hun var nyfødt for hun har så langt nakkehår at når hun gulpet ble håret stivt og luktet sur melk. Ellers var det bare olje frem til hun ble 9 mnd og ble vanskelig å få lagt. Vi begynte å bade henne annenhver kveld med Natusan Bedtime bath.

Vi pleier å dusje av henne såpen. Hun synes det er kjempe morsomt å prøve å fange strålene :P

En må nesten bare se det an. Små babyer blir jo ikke skitne. Men større babyer som spiser fast føde og krabber og er borti alt mulig blir gjerne litt møkkete. Da kan det være greit å bruke såpe. Anbefaling med bare olje g vann er for å beskytte huden. Huden blir fort tørr hvis en bader ofte og/eller bruker såpe. Det ser jeg på jenta mi nå. Hun er tørr på leggene og albuene så jeg bruker å smøre henne etter badet i tillegg til oljen i vannet. Og såpe da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...