Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er det noen som kunne være saå snill å fortelle meg litt om hvordan dette foregår? Det går mot at vi må sette inn egg....

Usikker på dette jeg......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

i all hovedsak går det hele ut på å stimulere kroppen til å produsere litt flere egg enn vanlig, hente dem ut ved help av en ultralydstav med nål på, og sette inn ett eller to egg et par dager etterpå.

Selve inngrepet med å hente ut egg opplevde ikke jeg som spesielt smertefullt (mistenker at det hadde med bedøvelsen å gjøre), har hatt litt vondt i etterkant, innsettet var heller ikke noe særlig vondt.

Jeg gruet med noe verre for uttak i forkant, spesielt for et par måneder siden da det ble bestemt at vi skulle over på ivf. Det var ikke på langt nær så ille som jeg trodde :-)

Skrevet

Jeg skjønner... men hvordan er kroppen dagene etter insetting? er det vondt? må man holde seg rolig? eller kan man jobbe og holde på som vanlig?

Skrevet

Det er veldig individuelt, tror jeg.

Noen går rett på jobb etter både uttak og innsett, jeg har hatt noe smerter etter uttaket. Hvor mye du kan jobbe er nok litt avhengig av hvilken jobb du har, en kontorjobb går nok helt fint, men på grunn av stimuleringen er eggstokkene mye større enn vanlig, og for å unngå at disse skal vrenge seg og slikt kan man ikke jogge og hoppe og sprette i et par uker (det var ihvertfall rådet jeg fikk på riksen). Og svømming utgår i to uker fra uttak på grunn av infeksjonsfare. Men sykkeltimer går greit, så det er planen min disse ukene :-) Trening er jo bare bra både for kroppen og hodet.

Skrevet

Så kjekt å lese litt kos ting virke, da de e flere første gangs prøverør'ere:) sånn som meg å min mann. me må vente helt til April før me skal på samtale men kjempe kjekt å se kos de virke. inne her kver dag:)

Skrevet

Takk, takk, for nyttig informasjon.... Alltid greit å høre fra noen som har erfaringer:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...