Gullis :) Skrevet 11. desember 2010 #1 Del Skrevet 11. desember 2010 Har skrevet her om hva som har skjedd. I fölge Ullevål hadde jeg en spontanabort igår. Jeg vet ikke hvor langt jeg var kommet , men ikke langt. Kanskje 5 uker, utfra min ville gjetting var jeg ce 5+2. Var så vidt jeg blödde igår men legen mente at det var det hele. 1 rosa törk og et rödt i går og et rosa idag..så var fröet borte. Er lei meg men merker at jeg aksepterer dette og tenker på de som har opplevd mye värre ting. Er vel sånn at vi alle skal oppleve dette en gang eller to. Nå vil jeg bare bli ferdig med det, få kroppen igjenge og pröve på nytt!!! Fölte meg dum da legen sa at "dette er som når 17 år gamle jenter ikke får mensen også kommer det en uke for sent..." da stod jeg bak forhenget og tok på meg trusa...fölte meg HELT avkledd da egentlig! Hvordan var forlöpet for dere som har opplevd noe liknende?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142664816-hva-skjer-med-meg-n%C3%A5-jenter/
Kristin43 Skrevet 11. desember 2010 #2 Del Skrevet 11. desember 2010 Hei Fryktelig trist og høre om det som har skjedd med deg. Fryktlig trist, også fordi jeg følte jeg hadde fått en skikkelig -GRAVIDE venn her inne. Leste den andre tråden du hadde og kjenner meg veldig godt igjen, men det forløp litt anderledes for meg. Jeg kom den gang til ca uke 7, jeg husker at gravidesymptomene ble nesten borte at par dager for SAen, men jeg slo det litt bort. Den dagen jeg hadde SA, var det ikke snakk om litt blod, vel jeg hadde hatt litt rødlig utflod som jeg sjekket ut på legevakten, men de gratulerte meg og sa at dette var vanlig og at det ikke var noe og engste seg over. Den dagen jeg fikk SA begynte dagen med sterke menssmerter, som kom og gikk hele dagen, kl 1345 den 5 januar kom alt sammen på en gang, jeg hadde vært på do mange ganger, men det kom ikke noe (pressveer), poff og jeg kjente at det kom og jeg visste at nå var embroyet ute - gikk på do og så fostersekk, morkake og navlestreng. Så jeg skjønner ikke at du kan ha mistet ved en så liten blødning. I etterkant av min SA, blødde jeg i ca 3 uker, men den første tiden ganske mye. Men nå noe oppløftende - jeg er fremdeles gravid og har mange gravidesymptomer, er i uke 7, men forsøker etter beste evne og tenke at denne gangen kommer ikke dette til og skje. Jeg er jo også flere år eldre en deg så sånn sett har jo du god tid. Vent på regulær mens, bruk fertilitetsmonitor, salvie te og hostesaft og du blir gravid på et blunk igjen. Lykke til, dette ordner seg:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142664816-hva-skjer-med-meg-n%C3%A5-jenter/#findComment-142664906
shari_z Skrevet 11. desember 2010 #3 Del Skrevet 11. desember 2010 Uff, så trist å høre dette! Og så grusomt som legen snakket til deg etterpå! Jeg hadde en SA for 6,5 år siden, og tror jeg var sånn 5+2 eller noe. Tidlig i uke 5 i hvert fall, og hadde visst i bare litt over 1 uke at jeg var gravid, men hadde klart å knytte meg veldig til spiren. Jeg leste den andre tråden at legen så ingenting inni livmoren din, men jeg stusser at han sier at SA'en er over? Jeg begynte med litt rosa på papiret etter dobesøk, så kom litt menssmerter. Utover kvelden økte smertene, og tilslutt begynte jeg å blø ordentlig. Jeg kjente også da en klump kom ut, som jeg tror må ha vært morkaken/fosteret. Og da blødde etterpå i en uke, akkurakt som ved en vanlig mens. Jeg kan ikke skjønne at du har blødde så lite, men at samtidig legen mener at du har abortert. Er det mulig for at embryoet gikk i dvale etter befruktning, og at du ikke er så langt på vei? Jeg ville ønsket en UL til om en uke, samt å sjekke HCG nivået - særlig siden du har blødd så lite. Klem til deg! Jeg var veldig lei meg da jeg mistet i SA, selv om jeg visste at kanskje det var noe galt og at det skjedde for en grunn. Men man klarer å knytte seg så fort, og jeg syntes det var vondt for det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142664816-hva-skjer-med-meg-n%C3%A5-jenter/#findComment-142665759
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå