m240 Skrevet 11. desember 2010 #1 Skrevet 11. desember 2010 Jeg har fått mens igjen. Skal gi besked til ava når jeg fikk den. Hvet du om jeg skal gå runden med hormoner igjen? må jeg også til gynokolog igjen. Jeg må vel det for at livmorhinna skal være bra til insett i Januar eller februar klem
Mumrikken :) Skrevet 11. desember 2010 #2 Skrevet 11. desember 2010 Hei igjen Jeg kan egentlig bare snakke utifra egen erfaring, og da jeg i årevis har slitt med supertynn slimhinne er det ikke sikkert at mine råd passer for deg... For min egen del har min livmorslimhinne alltid vært best i syklusen etter forsøk, slik at nå når jeg hadde negativt forsøk i Riga, gikk jeg rett på stimulering igjen da jeg fikk mensen. (uten å hoppe over en syklus slik som klinikkene gjerne anbefaler). Jeg valgte jo likevel å sette inn ferske egg igjen, men utgangspunktet var jo egentlig å sette inn fryseegget fra Riga. Nå vet du jo hvordan det gikk med meg, slik at dette er jo en "oppskrift" som passer for min kropp. Jeg hadde forresten 11 mm slimhinne ved innsett, omtrent det dobbelte av hva den har vært i mine mange mislykkede IVF forsøk :-/ Men jeg må jo presisere at dette er år og utallige forsøk som har lært meg hva som fungerer/ikke fungerer for min kropp. Jeg tror nok jeg ville ha fulgt anbefalingene fra klinikken, det virker jo som om de var fornøyde med slimhinnen din i utgangspunktet? Du kan jo eventuelt høre med de om de anbefaler hysteroscopi også, selv om jeg nok ikke forventer meg at de gjør det. :-) Lykke til iallefall Klem
m240 Skrevet 11. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2010 takk for svar!!! min slimhinne var 11 mm, men det var en åpning som ikke skulle vært der vet ikke helt .....men det skal jeg spørre om.Derfor gikk jeg på blodfortynnende. Skal gå for å begynne på hormoner igjen hvis jeg skal sette inn i januar Klem
Mumrikken :) Skrevet 12. desember 2010 #5 Skrevet 12. desember 2010 Hva med at du skriver pm'er da kjære anonym?? Stå gir det du sier med å vise nicket ditt da iallefall! Hjelpe meg....er det om og gjøre at det er minst mulig innlegg her inne?
m240 Skrevet 12. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 12. desember 2010 hei anonym ser at du har store problemer .kanskje du har det veldig kjedelig
lykkeligalene Skrevet 12. desember 2010 #7 Skrevet 12. desember 2010 Hei m240 og Mumrikken! Jeg syns denne tråden er et godt eksempel på dialog som burde gått på pm - private meldinger. Ikke for at det er et mål å ha minst mulig innlegg her - men for at det skal være et greit forum å orientere seg på for alle brukerne.
Lille smurf71 Skrevet 12. desember 2010 #8 Skrevet 12. desember 2010 Støtter innlegget til lykkeligalene. Når du skriver "hei mumrikken" er det jo tydelig at det er henne du vil spørre, og da er kanskje en pm på sin plass? - med mindre du mener spørsmålet ditt er av interesse for flere her inne, noe jeg ikke akkurat synes var tilfellet med dette innlegget. Spørsmålet du stiller m240, om du må starte på hormoner, er jo et medisinsk spørsmål som ikke mumrikken har forutsetning for å gi deg et kvalifisert svar på. (Det skriver hun også selv.) Dette må jo en gynekolog eller klinikken gi deg svar og råd på, ikke oss her på BIM. Eller?
Gjest Skrevet 12. desember 2010 #9 Skrevet 12. desember 2010 Spørsmål til noen du mener har erfaringer nok til å svare på har da vel noe i forumet å gjøre? Er sånn andre igjen kan lære. Jeg hadde ikke fått vite og lært en brøkdel av det jeg faktisk har om det ikke hadde vært for slike henvendelser.
Lille smurf71 Skrevet 12. desember 2010 #10 Skrevet 12. desember 2010 Jeg har også lært masse, fått gode råd og støtte her inne, og det er jo det som er så bra med forumet. Men, individuelle erfaringer trenger ikke være fasit for andre, og jeg tror ingen her inne er kvalifisert til å svare på om hun må starte på hormoner igjen.
singelmamma Skrevet 12. desember 2010 #11 Skrevet 12. desember 2010 Jeg støtter de her inne som mener slike innlegg som dette bør skrives som pm. Dere henvender dere jo til hverandre med spørsmål. Dersom dere ikke henvender dere til bare en person, så skjønner jeg faktisk ikke hvorfor dere bruker nick, heller. Da bør jo spørsmålene/henvendelsene stilles "åpne". Og det er nesten litt kjedelig (for å være helt ærlig) at det blir startet veldig mange nye tråder med lite nytt info til enhver tid fra enkelte personer. Vi er mange inne på dette forumet og hva om alle hadde gjort dette??
Mumrikken :) Skrevet 13. januar 2011 #13 Skrevet 13. januar 2011 Hei m240 :-) Når var det du har innsett igjen! Ønsker deg lykke til der borte! Krysser fingrene for deg! Klem
m240 Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #14 Skrevet 13. januar 2011 Takk for det. Har satt inn 2 fryste Embro 11.1 vi tok ah på de. Det 3 egget var ikke bra. Så nå er det bare og håpe da at de vil feste seg. Tror ikke jeg er så heldig men man vet aldri. Livmoren min eller slimhinna var veldig bra nå så alt ligger vel til rette. Fikk masse medisiner går på sprøyter som jeg tar 1 gang daglig det er blodfortynnende og så fikk jeg stikkpille som jeg skal ta i vagina 2 ganger daglig pluss alle de andre medisinene jeg får. Så nå får jeg ta det veldig rolig det er ikke så lett men jeg får hjelp fra mannen min. medisinene er veldig dyre jeg betalte 2500 kroner ,så pengene flyr ja. Vi har hatt en fin tur til Riga og koset oss veldig. Datteren min på 7 år var med og hun var kjempe flink. Så nå er jeg ruger igjen da. Hvordan går det med deg? håper at alt er bra med de 2 små i maven hilsen m240
Mumrikken :) Skrevet 13. januar 2011 #15 Skrevet 13. januar 2011 Så spennende da!! Satser på at de klorer seg fast ;-) Tenk hvor gøy om det hadde blitt tvillinger ;-) Jeg går også på klexane enda. Sprøyte med 40 mg om dagen. Det er liksom ingen som klarer å svare meg på hvilke blodprøver som må tas for å finne ut om jeg kan slutte. Iallefall ikke min vanlige gynokolog. Jeg har fått en liste over prøver som må tas fra klinikken i Athen, men de skjønner ikke gyn hva er for noe??? Men jeg tok jo sikkert de samme prøvene som deg i Riga, og de var jo fine? Jeg ble jo satt på Klexane bare for sikkerhets skyld i dette forsøket, men nå tør jeg liksom ikke bare å slutte... Kos deg videre i rugeprosessen! Ta det mest mulig med ro og husk at nå er du faktisk gravid til det motsatte er bevist!! Lykke til klem :-)
m240 Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #17 Skrevet 13. januar 2011 Takk for det Andy69 og mumrikken!!! Er veldig øm i maven i dag og litt trøtt men det er sikkert medisiner. Har fått noen nye som er sprøyte i maven som min mann setter 1 gang daglig som heter:Fraxi parine, har spurt om jeg kan få det på resept i norge men det tror jeg ikke. Hvis ikke skulle legen i Riga sende meg dette. Går også på Cyclo gest 400 mg 1 stikkpille i vagina 2 ganger daglig skal få sendt disse også. Skal få svar fra gyn i oslo i morgen om jeg kan få disse på resept men det hørtes veldig vanskelig ut så lenge disse medisinene ikke er i Norge. har dere vært borti det. eller fått sendt medisiner fra utlandet? klem fra m240
Mumrikken :) Skrevet 13. januar 2011 #18 Skrevet 13. januar 2011 Hei igjen :-) Fraxi parine er helt sikkert Heparin, altså det samme som Kexane som jeg går på. Det får du på resept her hjeme. Cyclogest tror jeg du får på resept her i Norge, om ikke kan du sikkert bruke Utrogest. Det er det jeg har brukt nå. Snakk med gynokologen din etter at du har testet positivt! :-) Klem
m240 Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #19 Skrevet 13. januar 2011 Hei, det skal jeg gjøre i morgen. så får jeg se hva hun sier :-)
Mumrikken :) Skrevet 21. januar 2011 #20 Skrevet 21. januar 2011 Heisann:) Da nærmer det seg testdag! Klarer du å vente til blodprøven, eller tester du hjemme før? Ønsker deg masse lykke til iallefall! Klem
m240 Skrevet 21. januar 2011 Forfatter #21 Skrevet 21. januar 2011 Hei!!! ja, nå næmer det seg ja. Nei, jeg venter til Mandag og tar blodprøve da orker ikke å bli skuffet vet du. Får vel ikke greie på det før Onsdag da. Elers går det ganske greit , men er sliten og veldigtrøtt, vondt i puppene og kvalm innimellom. blir spennende om det går denne gangen.... Var hos gynokologen om mandag får å få resepter hun tok ultralyd også hun sa at slimhinna var veldig bra så det var positivt. Mannen min spurte om hun kunne se noe, men da sa hun nei. tror du hun så noe tro? hun var ialle fall veldig positiv. Håper at det går bra med deg. Klem fra m240
Mumrikken :) Skrevet 22. januar 2011 #22 Skrevet 22. januar 2011 Spennende!! Men jeg tror ikke det går ann å se noe så tidlig, bare en fortykkelse av slimhinnen - og det var kanskje det hun så?! Vi satser på det! Krysser fingrene for deg iallefalll! Klem
m240 Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #23 Skrevet 22. januar 2011 Hei, nei det går vel ikke det. Holder på å bli gal og vente men jeg klarer det. Har halsbrann og fortsatt vondt i ryggen. Er ikke noe godt å drikke Cola da. så jeg har godt over til å drikke mest saft. Hi,hi Klem fra m240
m240 Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #24 Skrevet 24. januar 2011 Hei!!! har vært hos legen i dag. Så nå er jeg Gravid "Hurra" jeg er så glad nå. Jeg tok blodprøve og så tok jeg urinprøve jeg var så spent og orket ikke vente lenger. Og jammen var den Positiv vi hoppet høyt da og mange koser til meg og mannen min. Klem fra m240
m240 Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #25 Skrevet 24. januar 2011 Hei, Mumrikken!!! Har vært hos legen i dag og tatt blodprøve. Så spent jeg da så jeg tok med urinprøve også. Og jammen var det Positivt jeg ble så glad. Så nå er jeg letta. Får vel ikke greie på blodprøve før onsdag vel. Jeg er kvalm og vondt i ryggen. Men elers går det bra. Klem fra m240
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå