Gå til innhold

Noen som kan redde rødkålen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fulgt oppskriften til Hellstrøm med fiken, sjalottløk og sherryeddik. Syntes ikke det smakte noe som helst uten om kokt kål så jeg har hatt i et par spiseskjeer honning og et lite glass søt rødvin + eklstra sherry eddik. Smaker fortsatt ikke sånn jeg vil...Noen god råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du ikke hatt i sukker og eddik??

Skrevet

Har hatt i sherryeddik og honning og sukker...Fortsatt smaker det..bah, kål

Skrevet

burde nok ha i vanlig eddik også...er ikke lett å få den "rette" smaken uten vanlig eddik og sukker.

Skrevet

burde nok ha i vanlig eddik også...er ikke lett å få den "rette" smaken uten vanlig eddik og sukker.

Skrevet

tror også at du bør ha i litt vanlig eddik

Skrevet

hmm, ok, da prøver jeg litt valig eddik også:) Takk

Skrevet

men jeg tror det at siden du har hatt oppi det andre så får du ikke den vanlige surkålsmaken du er ute etter...

Skrevet

Er ikke ute etter vanlig smak, men mer smak:) Det smakte liksom ikke noe særlig, men det hjalp å ha i litt vanlig eddik, hadde i ennå mer hønning også så nå smaker det litt mer.

takk for tips:)

Skrevet

kål krever også salt, så kanskje smaken kommer bedre frem om du har i litt salt også :-)

skjønner...lager jo ikke en annen variant for å få "den rette" smaken...hehe..

Skrevet

Den ble helt ok, ikke noe mer enn det. Tror posevarianten ville vært det bedre valget egentlig:)

Neste gang blir det vanlig surkål gitt!

Skrevet

mmm...men vanlig hjemmelaget surkål er bedre enn den en kjøper.

der bruker jeg bare hodekål, salt, karve og vann...har i sukker og eddik etter et par timers koking.....og ikke med eple,men det er min smak da :-))

Skrevet

Er enig, hjemmelaget surkål uten epler, det er det det blir på Julaften gitt. Ble bare så inspirert av hellstøm her i går eller dagen før:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...