laracroft Skrevet 11. desember 2010 #1 Skrevet 11. desember 2010 Heisann Vi vurderer såvidt og har veldig lyst til å flytte til usa om 5 år eller senere... Vi tenker først og fremst Florida. Barna er 7 år nå. Vet at det er tungvint og at en av oss MÅ ha en arbeidsgiver for å få innpass. Onkelen min som har bodd der pga gift med amerikaner, sier det er nesten umulig og at det er strengt. Men mange som har klart det, så vi vil gjerne ha noen tips om hvordan gå frem, og om det er verdt å prøve. ALLE gode råd mottas med stor takknemlighet!! Og erfaringer :-)
Mrs. X Skrevet 11. desember 2010 #2 Skrevet 11. desember 2010 Ja en av dere MÅ ha en arbeidgiver... Hva jobber dere med? Er dere feks journalister, kunstner, religiøse arbeidere og annet er det muligheter for visa...men usikker på hvordan man må gå frem. Jeg tror også at denne arbeidsgiveren må kunne vise at de ikke fikk tak i kvalifisert personell i USA og dermed må hente inn arbeidskraft fra andre land. En annen mulighet er jo å jobbe for et firma/militære her i Norge og få jobb der gjennom dette.... (hvis ikke MÅ man være gift/sammen med en amerikaner, eller gift med en green card holder). Du kan lese på usa.no (tror jeg adressen er til den amerikanske ambassade.) De amerikanske immigrasjons myndighetene sine sider er: uscis.gov
Mrs. X Skrevet 11. desember 2010 #3 Skrevet 11. desember 2010 Ellers kan dere jo melde dere på Diversity Lottery og forsøke å vinne et green card...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå