Imy Skrevet 11. desember 2010 #1 Skrevet 11. desember 2010 Hei, jeg har en gutt på nå 3 mnd, og det begynner å bli vansklig å få han til å sovne til duppene sine på dagtid. Hvordan sovner deres små inn? Han tar ikke smokk, så her ender det stort sett med at jeg må bære han i bæresele, eller at han sovner ved puppen og får ligge der til han våkner. Pappaen får ikke til å bruke denne bæreselen, så det begynner å bli litt vanskelig når jeg ikke er hjemme. Hvordan gjør dere det?
Junigutt 2010 <3 Skrevet 11. desember 2010 #2 Skrevet 11. desember 2010 Min gutt på 5 mnd ligger i vognbaggen inne på soverommet når han ikke sover ute! Han tar smokk da, men i tillegg så ligger han med nesen/øye inn i puta/helseteppe/bamse/klut.. de liker jo "nesevarme." Kanskje det kan funke på din lille?
stearin Skrevet 11. desember 2010 #3 Skrevet 11. desember 2010 Det er virkelig et problem her også.. Bare at min jente er 7 mnd da. Jeg har vogna inne og vugger henne over dørkarmen til hun sovner, ganske rolig egentlig.. Hun liker frisk luft godt, og i disse kalde dager bruker jeg å åpne soveromsvinduet, ta på lua og en god dyne på henne og vugge henne over dørkarmen. Føles som å sove ute. Med en gang hun har sovnet lukker jeg vinduet og løsner litt på lua, men tar den ikke helt av. Men siden vi også har problemer med leggingen hadde egentlig jeg også trengt litt råd.. Blir ofte til 20-30 min før hun sovner (vugger henne ikke hele tiden, av og til må hun tas opp), også sover hun i 30-45 min. Men sove må hun, så vet ikke hva annet jeg kan gjøre:)
Imy Skrevet 11. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. desember 2010 Det med sutteklut skal jeg forsøke å få til, trenger jo ikke være smokk som roer! Legger du han våken i baggen og så sovner han av seg selv uten gråt eller annen stimuli som vugging?
Imy Skrevet 11. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. desember 2010 Jeh har prøvd med vogna inne, men det blir så mye grining at jeg gir opp.. orker ikke la han skrike så mye! På natten ammer jeg i sengen - han sovner og jeg flytter over i sin seng. Kanskje ikke optimalt det heller, men funker fint så langt. Det blir kanskje verre når han begynner å spise grøt? Eller er det vanlig å gi litt melk etter grøt?
Junigutt 2010 <3 Skrevet 11. desember 2010 #6 Skrevet 11. desember 2010 Noen ganger må jeg "vugge" litt, andre ganger stryke litt og andre ganger sovner han av seg selv Det varierer hvor trøtt han er osv. For oss ble det bedre når han fikk grøt. Han får melk etter grøt, slik at han ikke får for lite væske i seg
Lille persille* Skrevet 11. desember 2010 #7 Skrevet 11. desember 2010 Rugger vogna over dørstokken her også! 15 min ca og så sover hun en halvtime-40 min.
Gjest Skrevet 11. desember 2010 #9 Skrevet 11. desember 2010 Frøkna hr bare sovner hun, i vogn, i sofaen i vippestol elr stellebord... Når klokka nærmer seg 11 så sovner hun uansett Og ved neste dupp, likedan... Kl. 20 er det natta og da legges hun våken i senga si og sovner der... ;) Men hun har alltid kosekluten
bitthen Skrevet 12. desember 2010 #10 Skrevet 12. desember 2010 Kjører vogna fram og tilbake over dørterskelen, koseklut og smokk...
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 12. desember 2010 #11 Skrevet 12. desember 2010 Jeg ler rått av meg selv, som sa bestemt at nr 2 skulle vennes til å sovne over alt, uten rugging av vogn, i bråk, på tur i byen osv. Jeg skulle neimen ikke legge til uvaner som jeg hadde med nr 1 med rugging av vogn etc. Og hva har skjedd? Joda, jeg må legge meg sammen med henne i senga vår på dagtid, og hun sover kun lenge hvis jeg sover der hele tida.... Hahaha, hun er mye verre enn broren, han sov ihvertfall 1-2 timer to ganger daglig da han var på hennes alder (straks 7 mnd). Hun sover i kun 20-30 min etter at vogna har stoppet, eller hvis jeg forlater senga. Går vi langtur våkner hun jammen meg midt i turen også. Dette resulterer jo i at vi må bytte på å ha henne på fanget fra kl 16.30-19 fordi hun er så stuptrøtt og sutrete. Jeg har prøvd ALT, og har nå gitt opp. Gleder meg allerede til hun blir ca 2 år og ikke har behov for søvn på dagen lenger....
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 12. desember 2010 #12 Skrevet 12. desember 2010 haha, samme her, Maigutt07 + maijente10! Jeg hadde også store planer for nr 2, men jaggu er hun ikke mye vanskeligere enn sin storesøster gitt- avhengig av kroppskontakt for å sovne og dessuten var for lyder allerede (2,5 mnd gammel)! Hun hyler i vogna og hun hyler i bagen sin/ sofaen/ sengen, så her er det kun bæresjalet som gjelder, både ved dagsovingen og når hun skal legges for kvelden... puh, håper det bare er en fase
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå