Gå til innhold

avent brystskjold - bruksansvisning????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag måtte jeg rett å slett gå til innkjøp av brystskjold. Den ene brystvorten har fått en stor sprekk i seg, som væsker litt innimellom.

Dette gjør selvfølgelig veeldig vondt å amme i fra og tårene spretter når det er tid for mat. Jeg har derfor kjøpt brystskjold fra Avent i dag. Noen som har erfaring m disse? Der stod ingen bruksanvisning på pakken og er litt underende til hvordan d skal brukes riktig??

Jeg har prøvd en gang, fuktet skjoldet litt og satte det på, dro litt i "vingene" på sidene så det festet seg bedre. Brystvorten kom ikke helt opp i toppen til hullet, men jenten min sugde godt og kunne se at der var melk i brystskjoldet etterpå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har brukt skjoldene i 6 mnd nå og gjør på akkurat samme måte som du beskriver. Undret meg også over hvor store de var i forhold til knoppen min, men ungen suger jo vorta leger opp. Er det melk i skjoldet, så får ungen i seg mat :)

Btw: mange sier at de kan bli underernærte med skjoldbruk osv, men vi har brukt dem hele veien og han er definitivt IKKE for lett.. :D

Skrevet

å det var godt å høre:) selv om det gjør vondt å bruke det, suger hun i det minste ikke rett på såret. Så håper det leger seg etter et par dager.

Hvor lenge suger din lille? tenker på i starten. Jenta mi er kun to uker gammel nå. I løpet av fire timer har hun kun sugd i ti minutter, men d var den mest effektive suging jeg til nå har sett hos henne. Masse melk i skjoldet.

Skrevet

Jeg har brukt brystskjold fra starten av, gutten min fikk ikke tak i brystvorta mi... Men det har fungert veldig bra for oss :) Han har vokst godt, og det er mye melk i skjoldet. Ja, brystvorta blir fort sugd helt ut i tuppen på skjoldet...

Jeg har brukt Medela sine brystskjold, for premature, gutten min er ikke prematur, men var de jeg fikk utdelt påsykehuset. Har kjøpt avent sine også, men synes de var altfor store... Så kjøpte flere medela skjold på Boots apotek...

Jeg bruker å bare klistre dem på, fester seg uten vann hos meg... Så vasker jeg dem med litt zalo og så koker jeg dem opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...