drømmehjerte Skrevet 11. desember 2010 #1 Skrevet 11. desember 2010 Jeg gikk rundt og innbilte meg at jeg var (ikke planlagt) gravid i hele november siden TR ikke kom, men den var bare 19 dager for sen... Jeg begynte jo nesten å venne meg til tanken, så kjæresten min og jeg tenker å droppe prevansjon fra januar av. Det blir ikke direkte aktiv prøving, men vi tenker at "skjer det så skjer det". Og hvis det ikke skjer i januar eller februar så venter vi til sommeren heller, for jeg har egentlig ikke lyst at barnet vårt skal bli født så sent på året (bare en personlig greie jeg har). Flere som har planer om å prøve i januar? Hadde vært koselig å prate med noen som er i "samme båt"
Gjest Pocahontas1 Skrevet 11. desember 2010 #2 Skrevet 11. desember 2010 Hei hei! Jeg og kjæresten min er i samme båt:) Går på prevensjon nå, men slutter om ei uke. Vi skal heller ikke prøve aktivt fra januar av, men skjer det så skjer det. Av og til tar det jo litt tid før kroppen finner tilbake til sin normale syklus etter prevensjonslutt, så vi forventer ikke at spiren skal sitte på første forsøk:) Men vi har god tid og gleder oss til å bli prøvere. Begynner dere på prevensjon igjen etter januar, hvis det ikke går på første forsøk?
drømmehjerte Skrevet 11. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2010 Hei Pocahontas1 Er litt godt egentlig, å ikke stresse sånn med det, ikke sant? Det er litt komplisert dette med meg og kjæresten min, for han bor i Tyrkia og jeg her i Norge enn så lenge, så vi får ikke prøvd så ofte hvis du skjønner Derfor slutter jeg helt på prevensjon (har allerede gjort det). Men han kommer hit i januar og jeg drar dit i februar osv, så vi får se da, om det blir superklaff akkurat når vi møtes Jeg tenker å flytte nedover dit til sommeren og da blir det nok aktiv prøving etter hvert hvis det ikke skjer før Hvor gamle er dere? Jeg er 28 og kjæresten min er 25 Den biologiske klokka tikker nok fortere for meg enn for kjæresten, men han har veldig lyst på en liten en han også da
Gjest Pocahontas1 Skrevet 11. desember 2010 #4 Skrevet 11. desember 2010 Helt sant drømmehjerte, det er godt å ta ting som de kommer og ikke stresse, foreløpig.. Kan hende vi ser litt annerledes på det i n'te pp og må bite i oss orda;) Men det satser vi på ikke skjer! Så kjæresten bor i Tyrkia ja, da forstår jeg at det blir litt vanskelig å få prøvd så ofte:) Men kan jo hende dere er superheldige og treffer rett på når dere møtes i januar/februar! Så spennende at du tenker på å flytte dit til sommeren. Hvor i Tyrkia er det? Har vært der to ganger (Alanya og Kemer) og kommer garantert å reise tilbake. Kjempefint land:) Både jeg og kjæresten min er 29 år gamle, så vi kjenner vel begge at den biologiske klokka tikker. Vi har begge faste jobber, jeg er sykepleier og han er sosionom. I sommer kjøpte vi vårt første hus sammen, så vi føler vi er klare på alle mulige måter:) Hvor lenge tenker du å bo i Tyrkia, hvis du flytter nedover til sommeren? Er planen at dere begge skal komme tilbake til Norge etterhvert?
drømmehjerte Skrevet 11. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. desember 2010 Det hadde jo vært fint med full klaff på første forsøk, men selvfølgelig må vi ha i tankene at det ikke alltid er like lett å bli gravid Vi får holde positiviteten oppe Han bor i Side og jobber som farmasøyt. Jeg er vernepleier i barneskolen. Vet ikke helt hvordan arbeidsmarkedet er der nede, men kjæresten mener det er lett for meg å få meg jobb f.eks innen en barneklubb på et hotell eller noe. Der nede er det jo sånn at du får jobb på dagen hvis de trenger deg (og desverre sånn at de kan sparke deg på dagen hvis de ikke liker deg lenger..) Men jeg ser ikke mørkt på noen ting, så det ordner seg nok Og jeg lærer jo tyrkisk, så det vil nok gå bra uansett. Og hvis arbeidsmarkedet er litt trått når jeg kommer så får jeg heller ta meg en ekstra lang sommerferie Må si det frister akkurat nå, i denne kulda Så deilig å være så etablert da, med hus og greier Jeg er godt etablert her jeg også da, men siden han er der borte så føler jeg meg ikke så veldig etablert likevel. Jeg tenker å bo der iallefall ett år i første omgang. Så får vi se hva som skjer. Jeg har lyst å flytte tilbake til Norge etter hvert, men det er mye som må planlegges ift kjæresten da. Han må jo nesten lære seg norsk før han flytter, for det er ikke bare bare å få seg jobb når man er utlending, selv om man er utdannet Akkurat nå har vi ikke noen annen plan enn at jeg skal flytte dit, men når vi får barn blir det nok mye som må planeres Så gøy at vi er helsearbeidere alle sammen da Du har vel flere venninner som har fått barn du også? Jeg føler iallefall at ALLE rundt meg blir gravide for tiden. Og da kan jeg ikke hjelpe for at jeg blir litt følelsesladet
Gjest Pocahontas1 Skrevet 12. desember 2010 #6 Skrevet 12. desember 2010 Dere er helsearbeidere dere også, så gøy:) Det geniale med helsesektoren er jo at en kan jobbe stortsett hvor en vil i verden! Så ser heller ikke for meg at du skal langvarige problemer med å få jobb. Og går det trått i starten, er det jo bare, som du sier, å ta seg en ekstra lang og velfortjent sommerferie. Hadde gjort det samme selv, på flekken! Liker Norge med alle dets årstider, men det hadde jaggu vært godt med ett år eller to i varmere strøk også. Kjenner jeg blir litt misunnelig;) Vi er godt etablert ja, og vi trives med det. Har bestandig drømt om eget hus og hage, og masse barn, så nå er vi på vei hvertfall mot drømmen:) Du også høres jo veletablert ut, men jeg skjønner at du likevel ikke bestandig føler det sånn når kjæresten er så langt unna. Men nå er det snart jul, nyttår og poof, så møtes dere igjen:) Er sikkert godt å ha noe å glede seg voldsomt til også? De fleste av venninnene mine har fått barn ja, og de som ikke har fått enda, ønsker seg heller ikke barn med det første. Så jeg føler meg litt sånn midt i mellom, med mitt store ønske om å bli gravid iløpet av neste år. Heldigvis har jeg mange nieser og nevøer, og det er stor stas! Men en vil jo selvsagt ha sine egne.. Og det har jeg stor tro skal skje, for oss begge:) 2011 blir året! I mellomtiden får en bare kose seg med ting det kanskje ikke blir så mye av etter en har født, nemlig sove leeenge på morgenen, overraske kjæresten med en uplanlagt weekend-tur, trene eller bare sløve på sofaen sammen. Alt dette kan en jo gjøre, i større eller mindre grad, når babyen kommer, men kanskje i en litt mer planlagt skala;) Gleder meg allerede til den første ferieturen vi skal planlegge å ta alle 3:) Det blir noe det! Nå skal vi spenne på oss skiene og komme oss ut i det fine vinterværet. Håper du får en nydelig søndag du også
drømmehjerte Skrevet 12. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 12. desember 2010 Tenker som deg jeg også, at jeg liker Norge med sine årstider (men høsten/vinteren kunne godt vært kortere). Jeg tror uansett hvor i verden man bor, blir man litt lei av og til Godt å lese at det er flere positive sjeler her ute (deg altså) Jeg tenker også at det går kjempefort til januar og plutselig er det sommer! Det er godt å ha noe å glede seg til noe ja. Vi har kontakt stort sett hver dag og det hjelper jo på savnet, men det kan selfvølgelig ikke måles med det å se hverandre fysisk 2011 blir året ja, det tror jeg du har rett i! For oss alle sammen Jeg har også to små prinsesser til nieser og elsker tanterollen Jeg låner jo dem titt og ofte, men gleder meg til den dagen jeg får en selv. Vårt eget lille barn Og selv om det kanskje blir mere planlegging da, så får det bare være. Kanskje jeg til og med får til å planlegge riktig da, når jeg har en liten en å ta hensyn til Når det gjelder meg selv så nyter jeg hver eneste fridag til å sove leenge og tar ting litt som det kommer, enn så lenge Så spreke dere er da! Skitur og greier Jeg var på juleshopping igår kveld og det slo meg fullstendig ut, så jeg har tilbringt hele dagen på sofaen. Håper dere har kost dere på tur da Hvor i landet holder dere til?
Gjest Pocahontas1 Skrevet 12. desember 2010 #8 Skrevet 12. desember 2010 Positiv må man være ja:) Alt går på en måte av seg selv da! Pluselig er det sommer, plutselig er vi gravide og plutselig er babyen her:) Hurra! Var kjempegodt å komme seg ut på ski idag, altfor lenge siden sist. Vi bor ganske landlig til i Nord-Norge, så vi har absolutt muligheten til å bare spenne på skia og gå en tur. Noe jeg savnet da jeg bodde i Oslo (studerte og jobbet der i 8 år), så vi burde egentlig gjøre det oftere. Men det har vært så veldig kaldt i det siste, så får skylde på det;) Juleshopping kan ta knekken på selv den beste, så skjønner godt du foretrakk sofaen idag:) Hvor i landet bor du?
drømmehjerte Skrevet 12. desember 2010 Forfatter #9 Skrevet 12. desember 2010 Ja, plutselig er babyene her Hurra! Jeg kommer nok til å være her inne lenge, så blir spennende med oppdateringer fremover Jeg har også studert og jobbet i Oslo (4 år tilsammen), men det var utrolig godt å komme seg tilbake, hjem til Sør-Trøndelag Det mangler ikke på snø her heller, men jeg ikke gått til anskaffelse av ski på mange år. Tror jeg venter til januar-salget I mellomtiden kan jeg jo gå på skøyter eller lage snøengler
Gjest Pocahontas1 Skrevet 12. desember 2010 #10 Skrevet 12. desember 2010 Hehe, snøengler kan være like gøy som skigåing! Må bare lage en god del av de, hvis det skal være like bra treningseffekt;) Jeg kommer også til å være her lenge fremover. Godt å snakke med noen som er i samme situasjon:) Så vi får være flinke å oppdatere hverandre fremover på hva som skjer. Vi snakkes drømmehjerte:)
drømmehjerte Skrevet 12. desember 2010 Forfatter #11 Skrevet 12. desember 2010 Spørs om ikke jeg må ta med meg tantebarna mine på en snøengle-økt da ja. Vet ikke om jeg hadde følt meg så lur dersom jeg la meg ned i snøen alene ;p Godt å snakke med deg Pocahontas1 Lykke til, så snakkes vi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå