* StoltMamma <3 <3 * Skrevet 11. desember 2010 #1 Skrevet 11. desember 2010 Ei venninne anbefalte å kjøpe brystpumpe før termin, slik at den er klar for bruk når jeg er hjemme igjen fra sykehuset! Det hadde ikke hun gjort, men trengte såårt en brystpumpe med en gang..Og jeg føler selv det er lurt å ha det aller viktigste på plass før termin, så jeg ikke behøver ut å handle den første tiden med lille gutt Men.. Om jeg skal handle brystpumpe, hva er best? Hvem? Og er det best med elektrisk? Noen som har kjøpt eller erfaring med pumping? Og hvor handler man henn?
2tettebabyer Skrevet 11. desember 2010 #2 Skrevet 11. desember 2010 elektrisk er nok best, dog en del dyrere, men tror du sparer mye slit på det. jeg kjøpte manuell, og hadde problemer med å amme og få ut melk så jeg måtte pumpe hele tiden for å prøve å få opp produksjon. det var såå SLITSOMT å sitte med den teite håndpumpa.... nå som jeg er gravid igjen tror jeg at jeg kjøper elektrisk denne gangen.... Men, om amminga sitter bra så slipper du jo å pumpe så mye, og da holder det sikkert med den manuelle... men det er jo vanskelig å si på forhånd... men, etter hva jeg har hørt så er folk mye mer begeistret for den elektriske...
Træægtrønder`n :) Skrevet 11. desember 2010 #3 Skrevet 11. desember 2010 Jeg sliter med å få melk i den ene puppen. Vi kjørte innom på babyshop og lånte elektrisk pumpe på tur hjem fra sykehuset. Dette er samme pumpe som de har på riksen der jeg fødte. Det koster 25 kr dager og man må leie i minst 7 dager. Man kan kjøpe til 1400 kr, men det er en annen type pumpe. Veldig glad jeg har elektrisk. Er jo ikke sikkert du må pumpe deg, men hos meg kommer det masse i en pupp og nesten ingenting i den andre.
<3Nynne<3 Skrevet 11. desember 2010 #4 Skrevet 11. desember 2010 Helt klart elektrisk. Det er dørgende kjedelig og pumpe, så digg å bare la den gjøre jobben av seg selv, mens man f eks ser på tv e.l. Men det er jo gansk dyrt, så tror faktisk jeg hadde ventet til etter fødsel med å kjøpe, med mindre du har langt til butikk. Det er jo slett ikke sikkert du får det helt store behovet for pumpen. Jeg måtte pumpe meg godt opp, så brukte den derfor mye i starten.
unge2011*har født* Skrevet 11. desember 2010 #5 Skrevet 11. desember 2010 har også fått anbefalt elektrisk av alle... kjøpte en brukt på finn, alle delene kan jo kokes og steriliseres uansett du kan få de ganske rimlig der om du er heldig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå