Gå til innhold

Jeg er litt sjokkert over flere her som ikke kjøper skikkelig julegaver til barna sine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem har sagt de skal bli dyrerer for hvert år?

Voksen er jeg så absolutt;)

Å komme med slike utsagn fordi jeg praktiserer annerledes enn deg er vel det som karakteriseres som barnslig, så kanskje du burde slutte kaste stein i glasshus;)

Skrevet

Ok, ser den. Kanksje dårlig ordvalg ja. Likevel, om en skal fortsette bruke "skikkelig" så er i min øyne svaret på spm ditt ja!

Jeg snakker ikke om beløp her heller.

Jeg mener ikke at det skal koste flere tusen, at de ikke skal få noe klær osv. Om et barn ønsker seg akebrett burde(så lenge en såklart har råd til ønsket) barnet få akebrett.

Gavene er vel til for å glede barnet og ikke for å spare foreldrene for utgifter senere til nødvendig utstyr?

Skjønner at meningene knyttet til dette er delte, men det betyr jo ikke at de som gir leker til barna til jul har bortskjemte barn.

Skrevet

Kanskje fordi du skrev hva du skulle kjøpe i julegave, og at du avsluttet med at du skulle kjøpe klær på salg på nyåret???

Skrevet

hehe FLOTT for deg da HI.

Men her ønsker jeg ofte dyre sko, ull osv i julegaver fra besteforeldre:)

Ungene elsker å få klær! Faktisk bedre enn leker, dvs de leker med lekene en gang så er de kjedelige.

De ønsker seg aldri leker, men til jul får de faktisk bare leker siden klær etc fikk de til bursdagen i høst av alle, og nå trenger de ikke klær.

Kjøpte egentlig bare lekene for og ha noe å kjøpe, likte det ikke..men ungene må jo få julegaver...brukte max 400kr på dem hver 2 stk, veldig fornøyd med å finne leker på salg ja!!:)

Kom ikke her å si at barn som får MYE leker ikke blir bortsjemte!!!

Mine skal iallefall lære seg å sette pris på alt, den dagen mine barn ikke setter pris på en ny genser, nye sko osv så blir jeg sjokket!

De setter pris på alt og sier takk for alt:)

ps: vi har god råd, så dette er kun fordi jeg ikke liker å kjøpe, kjøpe og kjøpe alt!!!

Skrevet

Var en repotasje for en stund siden kom frem der at de frarådet foreldrene å gi klær som julegave.

Min eldste får skiutstyr av besteforeldre, vi gir leker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...