Gå til innhold

tips mottas med takk!=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi sover egentlig ganske bra på natta,men jeg skulle så gjerne ha fått henne til å sovne for natta tidligere..hun sovner rundt ti elve på armen,men når jeg legger henne i senga da,så sover hun fem min også våkner hun og sovner ikke igjen før mye seinere...da sover hun til åtte og har da gått ni timer siden mat,så hun kunne godt ha sovnet litt før.Noen som har noen tips for å få henne til å sovne før og sove?Hvis jeg lar henne ligge i senga når hun er våken så begynner hun og sprelle og stresse seg opp og klarer ikke roe seg selv,må ligge på armen for å roe seg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er hun? Jo tidligere du "lærer" henne å sovne alene, jo bedre! :-) Bruker hun smokk eller koseklut? Faste rutiner på kveldsstell er viktig tror jeg, for å komme inn i rytmen som passer. Jeg ville tatt kveldsstellet en liten stund før hun bruker å sovne for kvelden, og så forsøkt å lagt henne i senga når hun viser tegn på at hun begynner å bli trøtt og klar for å sove. Er hun veldig liten så er et tips å bygge et lite rede rundt henne i senga, slik at hun ikke har så stor plass, de føler seg ofte tryggere da. Blir hun veldig urolig, så prøv å hjelpe henne med å roe seg mens hun ligger i senga (selvfølgelig ta henne opp hvis hun skriker skikkelig, men litt sutring synes jeg er greit). Begynn med dette til den tiden hun er klar for natta nå, og juster tiden etterhvert.

Vi brukte noen kvelder (3-4?) på å lære jenta vår dette da hun var ca. 2 mndr., klok av skade etter storebror som ikke lærte seg å sovne selv før han var over 2 år ;-)

Det virker nok ofte lettere sagt enn gjort, men jeg håper jeg var til litt hjelp iallefall :-) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...