Gå til innhold

Dere som har baby i sengepose/sovepose på natta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillesnupp på snart 4 mnd er ofte kald når jeg tar henne opp fra senga. Idet hun begynner å våkne, styrer og sparker hun mye, så dyna blir ofte liggende nederst i kurven i en stor ball. Hun har en tykk deilig dundyne, men hjelper jo ikke når den ikke ligger over henne da...;o)

Tenkte på om jeg skulle kjøpe en sånn vattert sengepose som hun kan ligge i. Da har hun i hvert fall noe over seg om hun klarer å sparke av seg dyna. Men da må det jo bli litt varmt MED dyne over. Hva bruker dere over, dere som har barn i sengepose? Vi har det kjølig på soverommet, men ikke veldig kaldt.

Vurderer også på om jeg bare skal kjøpe inn flere ullpysjer. Nå veksler vi mellom pysj i ull og bommull.

Fortsetter under...

Skrevet

Her er det ullpysj, pose og dundyne oppå. Sover på lammeskinn. Det er ikke for varmt for vår gutt. Temperaturen er 17-18 grader når han legger seg.

Skrevet

Vi har sånn "kjole"-pose fra ikea.. på den står det at den passer best i rom hvor det er 17-19 grader, og at man ikke skal bruke dyne e.l i tillegg. Vi har bare på vanlig bomullspysjamas inni denne posen, også ligger han på saueskinn.. han er god og varm :) Det er bare hendene som er litt kalde. Men det hadde de vært uansett om han hadde ligget med dyne, for den sparker han bare av seg.. :)

Skrevet

Vi har bare på bomullspysj inni posen og ingenting over posen. Har ca 19 grader på soverommet og da er han god og varm.

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Her sover han i tynn ullpysj og tynne ullsokker. Har bruker posen fra H&M i bomull. Han sover over lammeskinn og han har to tepper i ull som vi veksler litt på. Det ene teppet er luftig og det bruker vi alltid over han og det andre er et ullfleeceteppe fra Joha. Vi legger ofte det over han når han sover tungt og ligger rolig, da legger jeg det ofte forsiktig over armene hans, men alltid slik at hendene stikker ut så han ikke får tak og drar det over seg. Dette høres kanskje varmt ut, men han har en jevn og fin varme når jeg kjenner på han. Det er ca 18-19 grader i rommet.

Skrevet

Jeg har sovepose med ull inno fra Lillelille, liker den veldig godt. Den er stor og kan brukes til de er et par år gamle. Har det gankse kaldt på rommet, så da har jeg dyne over i tillegg. Går jo an å bare ha dyne over føttene også, ikke helt opp, om det ikke er så kaldt. Eller bare posen om det blir passe. Regulerer det etter hvor kaldt det er på rommet. Han har tjukk pysj under, eller ullgenser, så han ikke blir kald på armene, de stikker jo ut. Posen er ganske tung i seg selv, så han sover godt i den, får ikek kavet så mye. Og dyna ligger godt på plass, han får ikek til å sparke den opp eller ned. Anbefales! :)

Synes de tynne fra H&M og liknende blir for tynne og lette.

Annonse

Skrevet

Har sånn sovepose fra ikea til jenta mi på 7 mnd. Bruker alltid dyne over om natta, om det ikke er så kaldt i rommet har jeg dyna kun over føttene. Hun trives godt med å ha noe over seg i tillegg, for det blir jo nesten som å kun sove i pysj med den soveposen. Så lenge babyen ikke blir for varm er det vel greit:)

Jeg sover mye bedre om natta når jeg vet at hun ikke får dyna på ansiktet. Hadde noen episoder når hun var mindre.. Lammeskinn kan jeg dessverre ikke bruke om natta, for da sklir hun for langt ned.

Liker den posen så godt at vi bruker den på dagtid også når hun skal sove i vogna si inne i huset!:)

Jenta mi bruker kun bomullspysj, men kunne godt tenkt meg å prøve ull her og. Hittill har det ikke vært nødvendig med sokker heller, føttene er ganske varme når vi våkner. De kaldeste nettene har jeg tynne ullsokker på henne, men da blir hun nesten for varm..

Men uansett, den sengeposen er nok verdt alle pengene! Den er helt super:))

Skrevet

Må bare legge til enda at jeg elsker at den varmer brystet også! Så ikke de små lungene og den lille halsen blir så kald:)

Skrevet

Man bør være litt forsiktig med å kle på de for mye. Små babyer blir fort veldig varme og for varmt er ikke bra det heller. Her sover hun kun i topp og bleie i pose fra Ikea og vi har 20 grader her inne, med døren på gløtt. Hun er mer enn varm nok. Så pysj og sokker og pose og dyne høres ekstremt ut.

Skrevet

Hei! Lillemor sover i en slik pose (H&M sin, vattert). Under har hun tynn ullpysj og sokker, eller ullbody og strømpebukse - alt etter som hva som er rent.

Over han hun brukt pledd. Legger over henne et strikket bomullspledd når hun sovner + et annet teppe som er litt større (slik at hun ikke blir teppeløs når hun snur seg rundt). Har det vært kaldt har jeg lagt på et lite fleecepledd når jeg har lagt meg.De siste nettene nå har jeg prøvd å legge dyna over henne når jeg legger meg, og det har fungert fint. Tar da bort et pledd og bruker sommerdundyna. Hun har alltid vært varm av seg. Så vi har det nok litt kaldere på rommet hennes enn mange andre, for temp ligger nok på ca 15 grader.

Skrevet

Jeg hade samme utfordring som deg "tredje drøm". Vi byttet fra 80x100 dyne til en større 100x140. Da "pakker jeg dynen godt rundt henne som en "pose". LEgger den helt opp mot ansiktet hennes, så er hun ikke kald på hendene heller, Hun sparker den ikke av seg, og er god og varm. Vi byttet når hun var ca 4 mnd. og det var plutselig en varm baby å legge til brystet for å amme:)

Har også kjøpt sovepose fra Ikea, men den er ikke brukt hos oss...

LYKKE TIL ('',)

Skrevet

Tusen takk alle sammen for tilbakemeldinger. Fint å høre andres erfaringer før jeg går til innkjøp av enda mer. Tredje baby, men stadig nye ting som oppstår når det gjelder bl.a. klær :o) Kan ikke huske dette var noe problem med de to andre.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...