husmus &2 Skrevet 11. desember 2010 #1 Skrevet 11. desember 2010 Dere som har tatt med små barn på ferie i Asia, hvordan har dere gjort det med bilstol? Vi kommer til å trenge det ved snaue to anledninger, men da med to ganske lange kjøringer (hvis vi skal dit vi tror). Derfor lurer jeg litt på hvordan vi skal gjøre det med bilstol. Vi kan jo ikke ta det med fra Norge, det blir jo enorm baggasje. En på 2.5 år og en på 11 mnd. Det kan jo hende det kan leies der, men hvor blir jo et problem å finne ut av. Tips?
Litt for mye Skrevet 11. desember 2010 #2 Skrevet 11. desember 2010 Kan bare svare for Thailand hvor vi dro. Vi hadde med bilstol til vår 9mndr gamle for vi skulle kjøre endel bil,men problemet var at det ikke var sikkerhets sele i bilene. Da vi skulle den lengste turen fikk vi bil med sikkerhets sele fremme så da ble setet plassert der. Ellers måtte turene bli tatt på fanget uten sete. Kjiipt,men heldigvis gikk det bra. Og dette var nye flotte biler ala Norsk standard (utenom belte) ikke noen gamle holker.
abella Skrevet 11. desember 2010 #3 Skrevet 11. desember 2010 Da vi var i Asia hadde vi med bilstol og de fleste bilene vi kjørte hadde sele vi kunne feste den i, men det gjelder som regel ikke de "vanlige" bilene. Om det går an å leie vet jeg ikke, det er jo ikke vanlig med bilstol der nede. Kommer nok også an på hvilke land du skal til.
husmus &2 Skrevet 11. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. desember 2010 Hvilket land er litt uvisst enda, er det Malaysia blir det en sliten minibuss og da tviler jeg på at det er seler. Husker faktisk ikke fra forrige gang. Men å ta med to bilseter ned virker grusomt tråklete. Et Britax Multitec sete veier jo ikke lite heller. Hm. Må man så må man...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå