Gå til innhold

hmmm... Jenta mi på 9 uker sover natten igjennom. Er det dumt i forhold til ammingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare tenkte å høre om det vil gjøre så jeg mister melken? Vet at amming på natten gjør at man holder melkeproduksjonen oppe,men det jeg da lurer på er om jeg kommer til å miste melken? Hun får kun mm hele dagen,ikke noe tillegg. Vil det gjøre til at jeg opprettholder det hun trenger,eller lønner det seg å stå opp på natten og pumpe seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi sov også natten gjennom men jeg mistet ikke melka, Ihvertfall ikke med en gang. Når hun var 5 mnd og hun begynte med fast føde, ble det så lite at tusta ikke gadd å amme mer. Så jeg måtte gi opp. Men det var ikke pga nattammingen. Når det er sagt, har jeg hørt om enkelte som mister melka når de ikke ammer på natten.

Skrevet

Jenta mi slutta med nattamming når hun var 5 uker gammel. Hun hadde slutta 4 uker før hadde det ikke vært for at jeg vekte henne minst 1 gang om natta (5 timer etter siste amming) for å amme henne. Jenta mi er 14 uker nå og får fremdeles bare mm. :)

Skrevet

Du vil nok sansynligvis ikke miste melka, men for at melkemengden skal øke må en amme 8 ganger i løpet av ett døgn. Min mellomste sov hele natten fra fødselen av (8 timer i strekk) og siden storebroren ikke lærte seg det før han ble 6 mnd. sørget jeg for å få lagt inn 8 amminger i løpet av mellomstes dagtid! Fullammet frem til vi begynte med grøt ved 4 mnd. sluttet å amme ved ca 7mnd pga pappaperm.

Skrevet

min lille jente har snudd døgnet siden hun ble født. det er mye mer gøy å være våken om natten og ønske mye pupp da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...