bitthen Skrevet 10. desember 2010 #1 Skrevet 10. desember 2010 Min er 6 mnd og ligger ennå for det meste på gulvet eller sitter i fanget... Men når er de klar for noe mer??
Gjest Skrevet 10. desember 2010 #2 Skrevet 10. desember 2010 Jeg spurte helsesøster om dette da vi var på seksmånederskontroll denne uken. Synes det hadde vært så greit å ha ham sittende i noe annet enn vippestolen når han spiser. Hun mente det var helt ok å begynne med tripptrappstol nå så lenge det bare er når han spiser (ca et kvarter av gangen) og vi bygger opp med puter som hjelper ham med å sitte ordentlig.
sillyfilly og Olivia Skrevet 11. desember 2010 #3 Skrevet 11. desember 2010 Begynte da hun var 5 mnd og hadde en stor pute i ryggen som støttet.
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 11. desember 2010 #4 Skrevet 11. desember 2010 Jeg spurte fysioterapauten om dette da han var på 4mnd kontrollen. Hun er veldig streng på at de ikke skulle sitte lenge før de kunne sitte selv (bilstoler, vippestol osv.), men hun mente likevel at det var helt greit å la de sitte litt i tripp trapp stolen hvis man bygger de godt opp og det kun er under mating. Vi har stolen klar her med selen ferdig tilpasset, men jeg bruker fremdeles vippestolen når jeg mater han....... Jeg syns liksom han stuper så forover, så jeg forsøker å vente til han blir litt sterkere i ryggen. Han blir 6mnd til fredag.
Gjest Skrevet 11. desember 2010 #5 Skrevet 11. desember 2010 Jeg spurte både hs, man.ter og fysio og uavhengig av hverandre sa alle at jeg fint kunne la snuppa sitte i tripp trapp til måltidene, dette var da hun var mellom 5-6 mnd en gang, hm.. ja kanskje flr . Hun er nå 6,5 mnd og spiser av og til i tripp trapp, men mest i babybjørn, men hun får sitte sammen med oss når vi spiser og sutte og leke med en brødskive, noe hun elsker. Her hjalp det mye når hun fikk komme opp da hun klagde mye når hun satt i vippestolen og dette gjorde at både jeg og storebror ble stresset i måltidet, og han løp for å hente leker til henne etc. Storebror satt ikke i høystol før han var myye eldre da, han fikk nesten ikke sitte på fanget eller noe engang.. Prøver ellers å ha henne så mye på gulvet som mulig!
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 11. desember 2010 #6 Skrevet 11. desember 2010 vi har brukt Antilopstolen fra Ikea fra begge var ca 5-6 mnd..Veldig stødig rundt barnet- og lett å bygge opp med puter rundt barnet.. Tripp-trappen har ikke blitt tatt fram før de var rundt 11-12 mnd, vi har bare brukt bøyle og ikke pute i den da..
LittLykkelig Skrevet 11. desember 2010 #7 Skrevet 11. desember 2010 Min er akkurat 6 mnd og jeg synes ikke han er klar for tripp trapp. Har den stående klar her med bøyle og pute, men han stuper også framover og sjangler fra side til side. Det ser rett og slett bare feil ut. Synes det er lettere å mate han i vippestolen, så jeg skal vente til han blir sterkere i ryggen med tripp trappen. Når det ikke ser så feil ut, så skal han begynne å bruke den. Det vil dermed ikke si at jeg tror det er farlig å bruke den nå, men jeg synes det er greiere med vippestol enda.
2010 Mammaen Skrevet 11. desember 2010 #8 Skrevet 11. desember 2010 Vil tro det varierer litt når de blir klar for det. Noen er sterke i ryggen og klar for det ved 5 mnd og andre sitter som en "sekk" på den tiden og er ikke klar før ved 8 mnd. Her i gården funker det nå veldig fint å sitte i høystol (6,5 mnd - men han sitter også selv på gulvet uten støtte nå). Begynte såvidt da han var 5,5 mnd. Prøv deg litt frem og se hva han tåler og ikke. De fleste synes i alle fall det er ganske stas (som også andre har nevnt) å komme opp litt, få delta rundt bordet osv. Gutten min elsker å sitte i stolen ved kjøkkenbordet, men vi begrenser det til kortere perioder og bruker fremdeles vippestolen til 2 av dagens måltider.
Gjest Skrevet 11. desember 2010 #9 Skrevet 11. desember 2010 Jeg har forresten både stokke puten i rygg og rompe + den ekstra ryggstøtten for mindre barn og stropp mellom beina Full pakke med andre ord Tror nok at det hjelper mye, gir masse støtte og mye mykere enn uten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå