ung.gravid Skrevet 10. desember 2010 #1 Skrevet 10. desember 2010 har termin i mars. men bleier og barnemat blir jo dyrt etterhvert. men nå som det er tilbud ut året både på barnemat på glass og bleier pga bleieavtalen så tenkte jeg å kanskje handle inn litt. sett att barnematen har lang holdbarhet. noen som ikke ville anbefalt dette?
løveprinsen <3 Skrevet 10. desember 2010 #2 Skrevet 10. desember 2010 Jeg handler inn bleier, men ikke mat. Har termin i mai.
Gjest Tutt1-2-3! Skrevet 10. desember 2010 #3 Skrevet 10. desember 2010 Jeg hadde ikke gjort det.. Bleier fordi jeg tror at de blir billige i laaang tid framover eller i det minste blir billig igjen i perioder. Mat fordi jeg syns ferdig barnemat er ekkelt! Alt smaker og lukter omtrent likt, og med tanke på holdbarhet er jeg skeptisk i forhold til hva det er vi putter inn i ungen.. Gjorde et forsøk med barnemat på glass da jeg tok helseutdannelse, der vi åpnet et glass og satte på lokket igjen. Deretter satte vi det i kjøleskap, og etter over fire måneder var det fortsatt ikke tegn til at det var bedervet på noen måte! Yack! Jeg brukte et og annet glass til førstemann, som jeg fikk før dette forsøket, men til nr to lagde jeg maten selv, og det tenker jeg å gjøre denne gangen også! Lager jo uansett middag, og da er det veldig greit å lage litt ekstra som moses og fryses ned i passende porsjoner! Slik har minsten også middag de gangene vi spiser noe som kanskje ikke er så småtting-vennlig!
snupp86♥ Skrevet 10. desember 2010 #4 Skrevet 10. desember 2010 tenkte på å handle inn litt bleier, men gidder ikke storhandle inn bleier nei... litt fordi jeg ikke vet hvor stor lillegutt er når han kommer, pluss at bleier ikke er så dyrt til å begynne med... butikkene selger bleier med tap uansett hvor mye de koster... maten er ikke så farlig med tenker jeg...
TiNi88 Skrevet 10. desember 2010 #5 Skrevet 10. desember 2010 Jeg har handlet inn bleier. Har brukt i underkant av 1000kroner og regner med å ha bleier til hele bleieperioden ca.. Vi har handlet tre forskjellige merker, så om ett av de ikke funker har vi alltids fått noe ut av tilbudet Jeg har termin i April. Når det kommer til barnemat har jeg tenkt å lage denne selv Det er mye billigere og du vet hva barnet får. Det er dårlig med næring i glassmaten, og lite smak. Om du lager maten selv slipper du et barn som blir kresen og får mangel på enkelte næringstoffer Det er stort sett mest stivelse i glassmaten. Det er selvfølgelig kjempegreit når man har dårlig tid og barnet må har mat litt raskt, men man kjøper ikke ferdigmat til seg selv hver dag heller, så ville ikke brukt det daglig til barnet Når det gjelder bleiene anbefaler jeg deg å handle en del av Coop sine, de koster 5kroner pakken for medlemmer, og pakkene er større en libero Lykke til med innkjøpene!
Sissin Skrevet 11. desember 2010 #6 Skrevet 11. desember 2010 Jeg har også hamstret bleier, siden butikkene selv sier bleiekrigen er over etter nyttår. Da kan en risikere at bleiene igjen koster 45 kroner pr pakke, og da skal det bli greit å hale frem bleiepakker du kjøpte for ett halvt år siden til 12 kroner Jeg har kjøpt mest bleier i de størrelsene jeg vet småtten kommer til å bruke en stund, og ganske lite av de minste størrelsene. Skulle jeg få for mange bleier i en størrelse, så har jeg sikkert noen jeg kan gi de bleiene til For 11 år siden var forøvrig prisen på bleier oppe i 79 kroner, men på den tiden hadde ikke Libero sånn veldig mange rivaler heller =P
Tøvsjura Skrevet 11. desember 2010 #7 Skrevet 11. desember 2010 Remas bleieavtale er varig, mens Kiwis er ut året (teit i grunn). Skal handle inn bleier før nyttår, tror jeg. Har snart to bleiebarn - ei på snart 2 og en som ventes i april. Barnemat på glass orker jeg ikke å hamstre inn da disse er ganske rimelig fra før av.
lykketreff:-) Skrevet 11. desember 2010 #8 Skrevet 11. desember 2010 Jeg har begynt hamstring av bleier fordi jeg tror at butikkene taper så mye penger på prisene nå, at det må ta en slutt. Veldig fornøyd med å ta del i bleiekrigen, he he...
♥Mammsen&3prinsesser♥ Skrevet 11. desember 2010 #9 Skrevet 11. desember 2010 Nai barnemat bruker jo ikke minsten uansett istarten før ca 4 måneder så jeg handler nok inn nan som reserve i slutten av januar samt bleier å toalettsakene da. Har termin 19 mars å tar det heeeeeeeeeelt med ro selv om nok denne luringen kommer før terminen sin slik som andre jenta gjorde. Legger mere vekt på de største tingene som vogn, seng etc nå denne tiden slik at jeg ikke trenger å tenke på det
♥Mammsen&3prinsesser♥ Skrevet 11. desember 2010 #10 Skrevet 11. desember 2010 Har hørt rykter om at bleieprisene skal fortsette å holdes nede av kiwi jeg da.....
Mamma til tre? Skrevet 11. desember 2010 #11 Skrevet 11. desember 2010 Mat lager jeg selv, billig, godt og veldig enkelt. Det gir mer variasjon i smak og man vet hva barnet får i seg:) Vi har brukt tøybleier til store søster så det blir helt "gratis" denne gangen:)
fox`y Skrevet 12. desember 2010 #13 Skrevet 12. desember 2010 handler ikke inn bleier før babyen er kommet jeg, aldrig gjort d me de 2 første heller.. babyutstyr handler jeg også nermere termin.ca 3 -4 uker før.
Ariela Skrevet 12. desember 2010 #14 Skrevet 12. desember 2010 Hadde vært interessant å høre hvor mange pakker dere har kjøpt av hver og hvilket merke... =)
snuppene 09 og 11 Skrevet 12. desember 2010 #15 Skrevet 12. desember 2010 tror ikke noen av butikkene tørr å sette opp prisene på bleier igjen. barnefamilier er viktige å tiltrekke seg for matbutikkene. så her har vi ikke handlet inn noe ekstra bleier til jenta vi har, og ikke noe til den lille som kommer. og barnemat det brukte vi ikke noe av til jenta vår før hun var 6 mnd, da begynte vi med litt grøt. middagsmat til de små lager jeg helst selv.
Mia2011 Skrevet 12. desember 2010 #16 Skrevet 12. desember 2010 sissin: jeg har barn født i -95 og -98 så jeg VET også hvor dyrt bleier kan bli Tror prisen går opp igjen iløpet av neste år, bleier må vi ha uansett pris, så det er er vel Kiwi og Rema's minste problem, og frykte å miste oss småbarns foreldre, men taktisk er det jo.. Selv har jeg termin i april/mai og har kjøpt inn en del bleier, bare noen få pakker i de minste størrelsene, men det blir vel en del pakker i de større størrelsene før jul. en pakke str.2/3 koster rundt 20kr på Kiwi, i tillegg altså 2 for 1, billigere kan det ikke bli.. Bleier er jo tross alt den største utgiftsposten vi som foreldre har det første leveåret, så hvorfor ikke være fornuftig og spare ang mat har jeg kjøpt inn noen glass med grønnskaksmos (4mnd) og svisker, de koster jo under 5kr. pr glass nå, og på Kiwi får man to for en Synes den første maten er vanskelig å tilberede selv og sviske greier er kjekt å ha uansett Har forresten inntrykk av at det er de yngste foreldrene som ikke byr seg om prisen, mens vi litt eldre tenker på lommeboka
Spira31 Skrevet 12. desember 2010 #17 Skrevet 12. desember 2010 Bare tøybleier! Takke meg til de;) www.bleieboden.no f.eks:D
TiNi88 Skrevet 12. desember 2010 #18 Skrevet 12. desember 2010 Jeg er så enig med deg Mia2011 Vi har handlet inn alt på tilbud. Det eneste vi måtte handle til fullpris var vogn da vi ikke fant noen 2010modeller i butikkene når vi skulle handle, så da ble det fullpris på 2011modellene.. I dag har vi handlet Tripptrappstol på barnas hus på tilbud! Vil påstå at vi har spart mange tusen kroner på dette. Vi var så dristig at vi handlet seng på Ikea lenge før jeg ble gravid, så vi er kanskje litt i overkant tilbudglade Jeg syns også at en del unge ikke benytter seg av tilbudene. Nå skal det sies at en del voksne damer som ikke tenker på pris også. Svigermor syns jeg er gal som har handlet inn alt, og at vi orker å dra flere turer på butikken for å handle forskjellige tilbud (vi bor 5 min unna barnas hus der vi handler mest..) Så det er både og når det gjelder alder. Jeg er forresten 22år, så jeg er vel en fornuftig ung mor
Vimemor Skrevet 12. desember 2010 #19 Skrevet 12. desember 2010 Jeg er 19 og jeg har absolutt benyttet meg at bleiekrigen. Men når sant skal sies så er det jo vanskelig å vite hvilken type bleier man skal velge. Da man ikke vet hvilke som passer best for barnet. Det er nemlig VELDIG indeviduelt! Selv har jeg kjøpt libero og begynner å tvile. Jeg HÅPER at prisene, ihvertfall til en viss grad, holdes nede. Bleier er ekstremt dyrt og som ung alenemor liker jeg ikke å strø penger rundt meg mer enn nødvendig. Som det sies; ei krone her, og ei krone der. Vi får bare krysse fingrene.
Elviraen Skrevet 13. desember 2010 #20 Skrevet 13. desember 2010 Vi har så stor plass at vi uansett handler i store kvanti..... synestdet er unødvendig å drasse hjem pakke etter pakke når jeg kan handle EN gang å putte det i boden..... samme gjør vi med boksmat(mais,sopp osv...) dopapir når det er på tilbud osv.....SÅ lett..... vi har en gutt på ett, og får nr to i mai.... vi har regnet litt på det og kjøpt inn sånn ca det vi må ha..... vi har kjøpt to pakker av de nest minste til libero, ellers har vi kjøpt de som u tgangspukntet er dyrest.... på han vi har fra før har vi vært SÅ fornøyd med firstprice sine på kiwi, de lukter ikke, de holder godt på "vesken" og er myke og har god passform.... det kan jo variere til nesemann.... så vi har kjøpt en god del libero og en god del firstprice. Vi har ikke handlet for stort mer enn en tusenlapp enda, kommer til å handle for en liten tusenlapp til nå før nyttår!
Mia2011 Skrevet 13. desember 2010 #21 Skrevet 13. desember 2010 Godt å høre at flere er tidlig ute, har vært det selv denne gangen, vi kjøpte også seng på Ikea tidlig i høst, bare noen uker gravid Har ikke satt den sammen enda, rommet er ikke helt klart, men ellers er det meste kjøpt inn og klart for å finne sin plass.. Lykke til videre med alle forberedelsene TiNi88
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 13. desember 2010 #22 Skrevet 13. desember 2010 Maten hadde jeg ikke handlet inn i stort, det vi så var at småen vår ikke likte glassmaten i det hele tatt, med et par unntak. Hvis ungen ikke vil spise det så hjelper det ikke samme hvor billig det er i innkjøp. Det var særlig middagen sønnen vår spyttet ut, så vi lagde mesteparten selv. Mht bleier er firstprice bleiene vel så gode som libero og pampers, og de koster 5 kr pakka på kiwi. Og det er STORE pakker. Tror det er fast lavpris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå