Gå til innhold

2 ganger diarè om dagen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 3 år har hatt magevirus med oppkast og diarè siden mandag. Ikke hyppig diarè, men når det først kommer er det bare flytende, ingen konsistens i det hele tatt og det gjør nok veldig vondt..det spruter bare. Oppkast og kvalmen er vi ferdig med, men den vannaktige avføringen fortsetter vi med...vi har vært 3 ganger hos legen, men hun sier dette kan være en virus som kan vare 7-8 dager, så vi skal vente litt til å se hvordan det blir. Han drikker greit, men spiser ganske lite og har også gått ned mer enn 1 kg.

Drikker en blanding av eplemost og farris og spiser rundstykke/loff.

Blir litt fortvilet at han blir ikke helt ordentlig frisk, vi har vært hjemme hele uka og nå er han skikkelig lei av å sitte hjemme....

Har dere erfaring med det?

Har dere noen tips hvilken mat fungerer?

Vi prøvde med havregrynsgrøt (gikk ikke), potetmos (gikk ikke), kokte gulrøtter....ris....ingenting vil han ha.

Takk for tips eller tilbakemeldinger!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sønnen min var slik for en uke siden...begynnte lørdag var ferdig lørdagen etter..

ringte også legen å de sa det ikke er noe å gjøre noe med. Hvis han drikker bra så er det ingne fare..når det gjelder mat ga jeg han bare det han ville ha,bare for å få i han litt...

yoghurt er bra for magen,gjerne blåbær yoghurt eller biola..

sønnen min ville ikke ha kjeks en gang og da er han syk!:P

husk at han ikke skal tilbake i barnehagen før det har gått 48 timer etter han er frisk...dare er veldig smittsomt!

Skrevet

Takk for svar!

Det var helt forferdelig i natt også..da hadde han en skikkelig oppkast igjen pluss diare flere ganger om natten. Jeger helt kjørt nå oghar nesten lyst å legge meg..

det stemmer, han får spise det han vil, men kjeks vil han ikke ha heller...skikkelig tynn han nå, veier bare 13.5.kgog er98 cm..

Skal vente å se med barnehage på mandag, sikkert greit å vente litt før de andre blir smittet..håper vi er ferdig med virus på mandag!

Skrevet

sønnen vår kastet ikke opp på dagen,men hver natt! jeg fikk kjøpt noen brusetabletter på apoteket som du kan gi barn som ikke får i seg så mye væske. heter Resorb,den gjennoppretter væse og salt balansen i kroppen.

kan hende det er noro viruset,det går vist rundt omkring nå.

god bedring :)

Skrevet

Nå er det en stund siden dette da, men sønnen vår hadde diaré i 1,5 mnd! Var hos legen 3 gg, og til slutt var det bare hvit avføring. Ingenting de kunne gjøre da FrP var fin og han hadde ok allmenntilstand. Tror han gikk ned 2-3 kg og var tynn som ei flis.. ;-( men så over natten ble han bra igjen og spiste som en mann i 3 uker og gikk opp til normalvekt.

Det var nok flere omganger med norovirus. Sørg for god håndhygene, og sørg for nok drikke. Blåbærsaft og blåbær er godt for fordøyelsen. Ellers som du allerede gir - farris og eplemost. Vi gav han også Nan (inneholder mer næring), is, og potetgull (legen anbefalte for å få i han salt).

God bedring!!

Skrevet

Takk- han ble bra på søndag....

endelig, da varte det en uke og han gikk ned ganske mye..

Nå spiser han også som en mann som du skriver...hihi spiser flere porsjoner til middag og 1 time senere kveldsmat, men det er bare bra!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...