Gå til innhold

Pumper du når baby legger seg 19.00 og sover 8 timer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 11 uker legger seg ca 19.00 og sover til ca 03.00. Ofte vekker jeg han da fordi jeg har brystspreng. Pleier å pumpe ca 21.30 på kvelden, men det er skikkelig pes fordi jeg får ut så lite med elektrisk pumpe. Bruker derfor en manuell pumpe.

Kunne jo tenke meg å slippe dette pumpestyret men er redd for å miste melka. Hva skal man gjøre når ungen sover gjennom hele natten? Vil kroppen tilpasse seg dette sånn at jeg slipper å pumpe, eller bør jeg fortsette med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pumpet meg ikke og jeg bevarte melka. Men det er forøvrig noen som mister melka når de slutter med nattamming/pumping. Det at du er sprent om morgenen er jo fordi du har stor produksjon. Så jeg tror det vil ordne seg om du slutter å pumpe. Kroppen er jo flink til å tilpasse seg. Det er jo slitsomt å pumpe.

Skrevet

Jenta mi legger seg mellom 19-20 og sover gjerne 9-10 timer. Jeg pumper alltid før jeg legger meg fordi jeg vil fryse ned melk. Det var en periode på et par uker hvor jeg ikke pumpa, og jeg merka ikke noe forskjell på mengden da i hvertfall.

Kan bare snakke av egen erfaring så klart, men når jeg bestemmer meg for å ikke gidde å pumpe mer så slutter jeg :)

Skrevet

hvis du syns det er styr å pumpe, kan du prøve uten. Hvis du får for lite melk vil antakelig babyen din reagere med en økeperiode, og etterspørre melk oftere slik at det balanserer seg igjen. Har stor tro på selvregulering ift amming. Lykke til!

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Jeg har tenkt litt på det samme, da guttungen plutselig har begynt å sove nesten hele natta nå, men jeg er egentlig veldig enig i det vimse+lillegull sier. Foreløpig er jeg avhengig av å pumpe litt om morgenen, da guttungen aldri spiser to sprengte pupper. Det holder lenge med en! :-) Jeg ammer og legger han kl 19, så våkner han og skal spise litt til kl 21.00, så sover han til ca 07.00 før han skal ha mer. Vi skal snart begynne med kveldsgrøt og jeg har vurdert å begynne å pumpe kl 23.00 når han slutter med måltidet kl 21.00., men dette er mest for å ha et lager i fryseboksen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...