Gå til innhold

Ultralyd i dag -positivt overrasket!!

Tingeling.

Anbefalte innlegg

Var på ultralyd i dag. Hadde jo forberedt meg mentalt på at det sannsynlig ble utskrapning p.g.a. MA igjen da jeg har hatt lite symptomer siste uka + at jeg var så dum at jeg testet en dag og fikk svakere strek enn ved forrige testing.. Men i magen lå en liten krabat på ca 8,5 uke med bankende hjerte og alt så ut til å være i skjønneste orden..! Snakk om at jeg måtte omstille meg igjen da -ble så glad at jeg hadde problemer med å ikke begynne å gråte der å da!

Åh, jeg håper det skal gå bra denne gangen, men er så ubeskrtivelig nervøs! Legen ble jo litt oppgidd over at jeg hadde testet da..skulle ikke gjøre det, men hva er det ikke man gjør når man har så lite kontroll over en situasjon og ønsker å vite hvordan ting ligger an... Han sa at en test fortalte lite om "hvor gravid man var" -bare at man var gravid, og at blodprøver var den eneste måten å få klart svar på hcg-stigningen..men nå får jeg jo ikke denne dumme testen ut av hodet mitt da -angrer på jeg tok den, for selv om jeg så at alt var greit i dag, så bekymrer den meg likevel.. Hva tror dere? Har jo lest at fargestoffene som er tilsatt i testene kan variere, slik at testresultatet kan variere fra dag til dag p.g.a. dette. Kanskje den ene testen der streken var veldig sterk hadde ekstra mye fargestoff? Snakk om å gruble FOR mye..har fått den utrolig gode nyheten i dag og likevel sitter jeg her som pessimist med masse nerver. Må nesten le av meg selv i dette tankespinnet..

Beklager at dette ble så lang -ble litt ivrig her...

Go helg folkens!!

Fortsetter under...

Åh, fantastisk!!! Så glad du må være selv om du selvfølgelig er nervøs ennå...

Driver og tester jeg også, mannen er veldig oppgitt over meg...

Du må ikke legge noe i det, så lenge babyen lever og har det bra er det vel ikke noen grunn til at hormonene skal gå ned... Som legen din sier så er sånne hjemmetester kun for å vite om man er gravid eller ikke.

Masse lykke til, det høres jo ut som om alt er bra så langt :)

Får du bra oppfølging fremover med ultralyd?

Takk for svar! Ja, jeg skal på ul om to uker + to uker etter det. Jeg maste meg til den om to uker da, for legen mente vel at dette ikke var nødvenig. Har bare så lite lyst til å gå rundt i jula å lure på om det er liv eller ikke der inne! Frykten for MA er nesten verst syns jeg..man er jo så uvitende da! Håper det går bra med deg da!! Har du funnet ut noe mer? Masse lykke til med alt!! Klem

Så bra at du maste deg til bra oppfølging. Når man har mistet mange ganger bør man det, synes jeg.

Selv er jeg så heldig å ha kommet til en fantastisk gynekolog som selv har sagt at neste gang jeg blir gravid får jeg ultralyd annenhver uke til jeg er trygg. Han legger stor vekt på TLC og mener at det å bli beroliget er veldig gunstig for svangerskapet.

Jeg vet ikke noe mer om min situasjon ennå. Har ikke blødd siden tirsdag, og har heller ikke noe menssmerter. Blir faktisk bare mer og mer kvalm, men prøver å ikke legge noe i det, for kroppen min er ikke så lur sånn sett, og erfaringen er at symptomer ikke betyr noe for min del. Men jeg kan ikke hjelpe for at jeg begynner å få et bittelite håp allikevel, til tross for at legen ikke trodde det var noen grunn til å håpe.

Si fra hvordan det går på ultralydene fremover, da! Det er så nervepirrende når man har mistet flere ganger... Lykke, lykke til! :)

Klem

Annonse

Gratulerer! Dette er gode nyheter! Tror ikke du skal legge så mye vekt på den testen, slike tester kan jo gi ustabile resultater. Men skjønner at du bekymrer deg når du har dårlige erfaringer fra tidligere.

Og veldig bra at du fikk mast deg til ekstra oppfølging. Forskning har faktisk vist at risikoen for en ny abort er litt lavere hvis man får tett oppfølging ved neste svangerskap. Jeg har også hatt en MA tidligere, og for meg har det vært veldig godt å ha jevnlige kontroller den første tiden. Da vet jeg ihvertfall at dersom det skulle gå galt igjen, slipper jeg å gå i ukesvis med et dødt foster...Men når du har sett hjertet slå, er jo sjansene gode for at dette skal gå bra!

Lykke til, jeg krysser fingrene for deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...