Gå til innhold

Jeg klarer ikke bestemme meg for Vilja eller Eline. Hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Jeg synes Vilja er veldig fint, men er usikker på det annahver dag.

Eline derimot har jeg likt siden før første datter ble født.. Men det kjeder meg litt av og til, selv om det er helt nydelig. Har en storesøster med to navn. Trenger ikke ha 2 navn til jente nr. 2, men barnefar vil gjerne ha det, så leter etter fine alternativer til navn før/etter Eline. Noen forslag? (Utenom Ida og Marie)

Takk :)

Fortsetter under...

Jeg tror Vilja er et navn som kommer og går,

mens Eline består... Hehe...

Det navnet du har likt lenge er jo kanskje"tryggere" at du vil fortsette å like også...

Eline Amalie

Ingrid Eline

Kristin Eline

Siril Eline

Tiril Eline

Eline Synnøve

Eline Johanne

Eline Otilia

Fine navn begge to, men liker nok Eline mye bedre.

Eline Amalie synes jeg blir altfor tungt å si.

Forslag:

Eline Sofie

Eline Johanne

Eline Margrete

Signe Eline

Sanna Eline

Hanna Eline

MEN, egentlig synes jeg Eline står best for seg selv.

Hvis du ikke klarer å velge, kan du jo gå for Vilja Eline

Slutter meg til det som er skrevet over her. Eline er jo tidløst og klassisk, mens Vilja kan oppfattes som et poppisnavn - selv om det jo ikke er mye brukt. Men det har jo heller ikke vært vanlig i bruk tidligere.

Liker begge, men skal innrømme at jeg synes Eline er litt kjedelig. Kanskje fordi jeg vet om to småjenter som heter Eline og dessuten en Signe Eline.

Eline passer godt som andrenavn etter navn på to stavelser:

Tyra Eline

Tuva Eline

Guro Eline

Anna Eline

Hanna Eline

Annonse

Eline er kjempefint, og finest alene. Veldig tungt med Eline Amalie mener jeg.. Skal man først ha dobbeltnavn er det bedre med et navn med bare to stavelser som første navn (Anna Eline for å ta et oppkonstruert eksempel).

Man ender ikke opp med å bruke det andre navnet, særlig om første navnet har 3 stavelser. Jeg har selv et dobbeltnavn og kommer ikke til å gi mine barn det: vil heller gi dem et fint navn (som f.eks Eline :D)

Ville valgt Eline!

Eline Sofie

Eline Lovise

Pene navn, men kanskje litt kjedelige. Best med Eline som 2.navn:

Anna Eline - veldig fornøyd med dette forslaget! Nydelig faktisk!

Nora Eline

Ada Eline - vet om en nydelig jente som heter dette! Vakkert navn!

Alva Eline

Alma Eline

Astrid Eline

Andrea Eline

Klara Eline

Karla Eline

Hanna Eline

Johanna Eline

Mari Eline

Vera Eline

Sanna Eline

Synne Eline

Sunniva Eline

Ylva Eline

Noen som falt i smak? :-)

Ja, det blir nok litt tungt. Jeg synes også det er finest med et tostavelsesnavn først.. Jeg synes Mari Eline og Alva Eline var veldig fint :)

Men jeg vil helst ha Eline i fokus, som det som blir brukt mest, og da er det vanskelig å finne et navn som ikke blir tungt. Det er til tider kanskje litt kjedelig, men jeg har som barn ofte ønsket meg et litt mer "kjedelig"/vanlig navn, så kan jo se positivt på det :-)

Jeg tror vi heller mer og mer mot BARE Eline :-) Men takk for gode forslag!

Sofie har storesøster som 2. fornavn.

namedrop 85.

- Jeg har selv dobbeltnavn (eller egentlig fornavn + mellomnavn), et som jeg aldri har likt, som er tungt, og mindre pent etter min mening.

Jeg var helt sikker på at jeg aldri kom til å gi mine barn det samme.. Men storesøsters navn falt vi for begge to, og da ble det det, Mille Sofie.

Har til tider angret, selv om jeg synes det er vakkert, og absolutt henne nå. Redd Mille blir litt "barnenavn".. Men samtidig, da kan hun jo bare bruke Sofie når hun blir eldre om hun føler for det, vi bruker begge til daglig.

Det gjør jo ingenting om lillesøster bare har et navn, jeg er ikke for at søskennavn må være så innmari like uansett :-)

Tyra Eline var tøft. Har tenkt på Vilja Eline, men blir ikke helt komfortabel med den sammensetningen.

Kommer mer og mer frem til at Eline er finest alene, og pappaen er heldigvis begynt å bli enig i det!

Men takk for gode forslag :-)

Annonse

Jeg liker begge navna godt! Vilja er nydelig. Jeg kan være enig i at Eline kan være litt kjedelig, kjenner også flere med det navnet. Hvorfor kan dere ikke bruke Ida Eline? Synes det klinger vakkert! Og med et dobbelt navn blir ikke navnet Eline så kjedelig. Jeg personlig ville nok ha valgt dobbeltnavn til barn nr 2 om barn nr 1 hadde det, selv om det selvfølgelig ikke er et "must" :)

Fordi ei veldig god venninne av meg heter det :) Hun er forsåvidt den eneste jeg kjenner med Eline som navn, så selv om jeg synes det er litt kjedlig til tider fordi det er noe vanlig, er det ikke kjedelig fordi det er mye brukt i min krets.

Jeg holder fast ved navnene, med Eline som favoritt. Så får vi se om det dukker opp noen andre passende navn underveis :) er bare halveis enda!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...