VenterVårtTredjeBarn Skrevet 10. desember 2010 #1 Skrevet 10. desember 2010 Han sa at jeg ikke skulle bekymre meg om han ikke fant den, da det var ganske tidlig, og kunne være 50 / 50 om han fant den eller ei,,,,,, Men så ble jeg bekymret likevel.... Andre som ikke fant hjertelyd i uke 12 og som det likevel har alt vært ok?
addaadda Skrevet 10. desember 2010 #2 Skrevet 10. desember 2010 det skjønner jeg, hvem er "han" var det med dopler eller UL? med dopler kan det være vanskelig så tidlig.
fox`y Skrevet 10. desember 2010 #3 Skrevet 10. desember 2010 Legen fant ikke til meg heller da jeg var 13 uker. men alt var som d skulle:)
VenterVårtTredjeBarn Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. desember 2010 Det var med doppler.... og han er fastlegen min;)
Gjest Skrevet 10. desember 2010 #5 Skrevet 10. desember 2010 Jeg var på førstegangskontroll da jeg var 12+0 og da fant ikke legen min noe lyd men han fikk signal som han sa, han fant en puls på 150. Men han sa også at det var tidlig men at det kunne være så vi skulle prøve hvertfall, det var med doppler. Har gjerne et par gram ekstra rundt magen da hehe så vi va nå enig om at det også kunne gjøre at vi ikke hørte lyden, da den har mer å jobbe seg gjennom Men da jeg var til legen igjen når jeg var 13+5 (pga eg fikk et barn sitt kne i magen på jobb og hadde vondt i magen hele dagen) men da fant han hjertelyden med EN gang han satte doppleren på plass Det var en utrooolig deilig følelse Så ikke fortvil, du hører den nok neste gang du er til legen
JustDoit Skrevet 10. desember 2010 #6 Skrevet 10. desember 2010 I mitt forrige svangerskap hørte jeg ikke hjertelyd i uke 12 eller 16 (måtte vente til ordinær UL for å få bekreftet liv). Alt var bra. Nå hørte jeg heldigvis i uke 16
2,5barn+1engel Skrevet 10. desember 2010 #7 Skrevet 10. desember 2010 Jeg var hos jordmor og skulle høre etter hjertet da jeg var 12 + 2, og hun fant ingen ting.. men var på ul da jeg var 13 + 2 og da såg vi hjertet med en gang.. og fant hjertet med dopler uken etter.. så tror ikke at du trenger å bekymre deg. det er veldig liten sjans for at de finner hjertet så tidlig. den lille er jo veldig liten, og tydeligvis vanskelig å finne.
kokosyklus Skrevet 10. desember 2010 #8 Skrevet 10. desember 2010 12+4 er jo veeeeldig tidlig da:) Trodde ikke det var mulig å høre noe så tidlig. Jeg hadde morkaken foran sist, og vi hørte ingenting før i uke 24 hos jordmor:) Godt å få se nurket på ultralyd. jeg skal på kontroll til mandag, da er jeg 13 uker. det blri spennede. Kanskje han har doppler:)
VenterVårtTredjeBarn Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #9 Skrevet 10. desember 2010 Tusen takk for svar! Godt å høre andres erfaringer!
<3 Tredjegangs <3 Skrevet 10. desember 2010 #10 Skrevet 10. desember 2010 Med førstemann fant ikke legen hjertelyd før jeg var 15 uker, og enda da fikk jeg beskjed om å ikke få panikk om de ikke fant den.
2prinserOg1engel Skrevet 11. desember 2010 #11 Skrevet 11. desember 2010 synes det er rart at han i det hele tatt forsøkte...her lytter ikke legen før tidligst uke 16 nettopp fordi det er sjelden de hører noe før og skaper bare frykt hos oss gravide. Så det er helt normalt at han ikke fant noe kjære deg
jente08+spire11<3 Skrevet 11. desember 2010 #12 Skrevet 11. desember 2010 Veldig vanlig å ikke finne hjertelyden så tidlig trur jeg... Trudde jeg var 6 uker lenger på vei når jeg skulle få høre førstegangen, men det viste seg at jeg ikke var mer enn 13 uker på vei, og det var grunnen til at jordmor ikke fant hjertelyden. Ble veldig bekymret selv, men fikk jo tidlig ul i forhold til at jeg trudde at jeg var lenger på vei. Alt er helt sikkert i orden =)
J -76 Skrevet 11. desember 2010 #13 Skrevet 11. desember 2010 Legen fant ikke hjertelyd hos meg i uke 13, nå er jeg i 3 trimester og alt er vell. Jeg ble også bekymret, ikke noe god følelse. Håper det hjelper deg å høre at vi er flere som har opplevd det og at alt mest sannsynlig er bra. Klem
kula1982 Skrevet 11. desember 2010 #14 Skrevet 11. desember 2010 Jeg er 15+1 og ingen hjertelyd. Skal til jordmor neste mandag og få henne til å sjekke, syns legen min har det for travelt når hun holder på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå