katrineev Skrevet 10. desember 2010 #1 Skrevet 10. desember 2010 å ta kvalmestillende... ikke noe slag... jeg ser jo så mange tar dette så trodde ikke det skulel være noe stress å få klarsignal... men neida... ikke snakk om gitt!!! "jeg vil ikek vi skal ta noen sjanser, man kan aldri vite! pilelr og graviditet kan man aldri være sikker på!" jeg ble så skluffa.. jeg hadde virkelig trengt en kvalme pause... sea bånd funker ikke så bra på meg...
Mammamor =) Skrevet 10. desember 2010 #2 Skrevet 10. desember 2010 ah... finnes det slikt da? og hva heter de evt..? :-)
drømmehjerte Skrevet 10. desember 2010 #3 Skrevet 10. desember 2010 Det er vel mest opp til deg om du vil ta noe eller ikke, men jeg skjønner jo at du ikke vil ta noe når legen sier sånt. Venninna mi fikk kvalmestillende, men hun ville heller ikke bruke dem (bare enkelte ganger når hun skulle på jobb). Man vet aldri med piller og graviditet, men som regel går det jo bra? Og det er det derre spørsmålstegnet som får de fleste til å tvile litt, for man vil jo ikke ta noen sjanser. Har du prøvd noe annet? Eplejuice + farris? Du har sikkert prøvd alt, så jeg skal ikke komme med noen pekefinger Ikke er jeg gravid heller så jeg aner jo ikke hvordan det er å ha svangerskapskvalme. Håper det gir seg fort iallefall. Lykke til
Shinyogsmåen Skrevet 10. desember 2010 #4 Skrevet 10. desember 2010 Jeg fikk heller ikke om det er noen trøst. Det eneste jeg får i meg som ikke kommer opp igjen er suppe. Legen skjønte jo selvfølgelig at dette var fryktelig slitsomt for meg. Men så lenge jeg fikk i meg næring ville hun ikke at jeg skulle ta noe for det. Så stoler på henne. Regner med at da kan de ikke være særlig bra for fosteret og ta. Så vi får bare bite tenna sammen og håpe det går over snart
katrineev Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 10. desember 2010 Mammamor =) : er de det sea band du mener? itilfelel er det slike kvalmestillene dånd som ved hjelp av en plast "knupp" trykker på et pungt litt under armleddet som skal være kvalmestillende. dette her hjulpet meg mye som ung og bilsyk så hadde slike hos mamma så dro å hentet de. det er mange som synes dem hjelper. kanskje hjelper litt her å men det er minimalt assa.. fås på apoteket Shinyogsmåen huff ja vi får bare holde ut. jeg har så matallergi oppi alt sammen så er så vanskelig ha noe å spise hele tiden. nå spiser jeg bare så får jeg helelr bare bli litt dårlig i magen også oppi alt.. god bedring til deg. jeg kaster da heldigvis ikke opp *banker i bordet*
Mammamor =) Skrevet 10. desember 2010 #6 Skrevet 10. desember 2010 Hei katrineev og spira, nei seabands har jeg brukt selv, uten hell. det var den kvalmestillende medisinen du ikke fikk jeg tenkte på :-)
katrineev Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 10. desember 2010 alle!! postafen og afipran var de som blenevt fra min side da jeg viste flere her inne får det av doktoren sin. han henviste han til felleskatalogen på postafen og at det ikke er noe bra! og at han helst så ejg ikek tok afipran heller.. da gravide ikke skal ha medisiner om det ikke er absolutt nødvendig.
lillebeth Skrevet 10. desember 2010 #8 Skrevet 10. desember 2010 jeg er helt enig med din lege! mange leger rundt om er for sløve ift gravide og medisiner, kvalme stillende er ikke livsviktig for deg. husk at det er du som skal leve videre med ditt barn og evt funksjonshemming/hjertefeil (-->afipran) som er påført som følge av medisiner spes tildlig i svangerskapet. problemet er at vi vet ikke sikkert, noen ganger går det veldig bra, men ikke alltid.
magica fra tryll Skrevet 11. desember 2010 #9 Skrevet 11. desember 2010 Kan ikke få sagt det nok: Dere kvalme må bare prøve AKUPUNKTUR om dere ikke har prøvd det!!!
LilleFru Skrevet 12. desember 2010 #10 Skrevet 12. desember 2010 Jeg vil IKKE bruke noe kvalmestillende - jeg har gjennomgått to svangerskap tidligere med mye kvalme og har brukt mye ingefær, og ingefærte. Det har hjulpet noe, selv om det ikke tar alt. Bare som en tankevekker, fantes det et kvalmestillende middel for en drøss av år siden, som ble ansett som trygt, men som det viste seg å føre til alvorlige misdannelser hos barna. Så heller være kvalm... Om det er noe trøst, har jeg lest at de kvalme har mindre sjans for å miste barnet - og dessuten får smartere barn Tro det den som vil
mammaTkajaÅthea Skrevet 12. desember 2010 #11 Skrevet 12. desember 2010 Tror det er lurt å ikke ta slike tabeletter.... Var det ikke for en god del år siden de delte ut kvalmestillende tabletter til gravide, og ungene ble født uten armer , fingre , tær og andre skavanker.... Det er en god grunn for at de ikke vil gi det ut, heldivis egentli.... Viss det kan hjelpe å hvite det så får man kanskje ikke så lyst å ta de alikevel....
Mikkemafian Skrevet 13. desember 2010 #12 Skrevet 13. desember 2010 Jeg tar postafen ved behov, gjorde det i forrige svangerskap også. Det er greit nok at vi ikke skal ta medisiner når det ikke er absolutt nødvendig, men når jeg ikke klarer å holde på noe, verken vått eller tørt, så mener legen min at det er absolutt nødvendig med kvalmestillende. I felleskatalogen står det at det bare skal brukes når det er absolutt nødvendig og over kortest mulig tid.
*H* Skrevet 13. desember 2010 #13 Skrevet 13. desember 2010 Jeg fikk det helt fint utskrevet første svangerskap, men brukte de lite pga syntes ikke de virka så bra.. nå etter 3 dager med spying fikk jeg skrevet ut 100stk av min nye fastlege (flytta siden sist),med beskjed om at neida det var ikke farlig, du kan trygt bruke dem... har "kun" tatt 9 av dem hittil, glemmer det alltid... OGSÅ LESER JEG HER!! UÆÆÆH, blir nesten redd :S ihvertfall forvirra!!! tror nok de resterende 91 tabl skal få ligge pent lengts inn i hylla, og spares til neste danskebåttur! for jeg vil ikke utsette min lille for noe skummelt. men HVORFOR MÅ LEGENE SI SÅ MYE FORSKJELLIG?? er det noen farmasøyter, legemiddelfolk her inne som vet noe om de kvalmestillende vi får?? Postafen er det jeg fikk av legen min..
3+et lite nurk Skrevet 13. desember 2010 #14 Skrevet 13. desember 2010 Jeg fikk postafen på resept av legen på sykehuset i mitt første svangerskap fordi jeg hadde hyperemesis. Denne gangen ser det ut til at jeg får det igjen og jeg har, etter min lege og legen på legevakten sin godkjenning tatt litt postafen når det er som verst. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte ta minste dose (max to tab i døgnet) og over kortest mulig tid. Jeg har bare en halv tabelett i døgnet og nekter å bli redd fordi dere skal skremme alle som tar det. Leger skriver ut antibiotika til syke gravide også, selvom det ikke er bra. Ingen medisiner i svangerskap er bra, men når du lider av ekstremkvalme og har barn fra før, så er det ikke så lett.
3+et lite nurk Skrevet 13. desember 2010 #15 Skrevet 13. desember 2010 Jeg fikk postafen på resept av legen på sykehuset i mitt første svangerskap fordi jeg hadde hyperemesis. Denne gangen ser det ut til at jeg får det igjen og jeg har, etter min lege og legen på legevakten sin godkjenning tatt litt postafen når det er som verst. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte ta minste dose (max to tab i døgnet) og over kortest mulig tid. Jeg har bare en halv tabelett i døgnet og nekter å bli redd fordi dere skal skremme alle som tar det. Leger skriver ut antibiotika til syke gravide også, selvom det ikke er bra. Ingen medisiner i svangerskap er bra, men når du lider av ekstremkvalme og har barn fra før, så er det ikke så lett.
Myy Skrevet 14. desember 2010 #16 Skrevet 14. desember 2010 Kjøp deg prostafen (eller hvordan det skrives.. hehe) på apoteket da vel. Det er jo reisesyketabletter sånn i utgangspunktet, så man trenger jo ikke resept på det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå