Gå til innhold

6 uker på vei og CB viste gravid 1-2 uker i dag??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hcg-nivå er svært individuelt, så leger og jordmødre stoler ikke på disse testene. Bortkastet penger og bekymring. Få tatt en blodprøve hos legen din, så slipper du å lure.

Jeg ringte legekontoret i full hysteri og de sier det samme som deg, men allikevel så blir man skremt.

Jeg spurte om jeg kunne få tatt en blodprøve, men fikk da beskjed om at det gjorde de på første kontroll, eventuelt ved en blødning, og det har jeg ikke (bank i bordet!)

Så turte liksom ikke å diskutere meg til dette. Men jeg må vel bare bite tenna sammen og tenke positivt!

Vil så gjerne at dette skal gå bra. Var så dumt å ta den testen! Bare mer bekymringer. Nå teller jeg bare ned til ultralyd 22. desember. Kanskje jeg klarer å roe meg ned da :-)

Jeg synes det er så rart at man ikke blir tatt seriøst når man ringer legen og er veldig bekymret. Hvor mange kalorier koster det dem egentlig å ta en blodprøve som kan få roet deg ned? Kjenner jeg blir provosert! Selv om man ikke er langt på vei og ting er usikker osv, synes jeg da likevel at man burde bli tatt godt vare på og slippe å engste seg! (liten utblåsning her :P).

Jeg tror heller det ikke er noe å bekymre seg over. Hvis du ikke klarer å la være å tenke på det ville jeg tatt en telefon til jordmor eller noen som kan tilby deg en beroligende samtale om ikke annet :)

Disse testene er overhodet ikke til å stole på! snakket med en legesekretär som fortalte at gynekologene på klinikken der var ganske provosert av de testene der. For det förste er det ingen tester på urin som kan måle hvor mye hcg det er i blodet og for det andre produserer man hcg tidlig og sent, mye og lite og det er stort sprang innenfor normalen. jeg vet at jeg selv produserer hcg sent. Disse testene er KUN for å tjene penger på oss "desperate" gravide som gjör alt vi kan for å betrygge oss selv med at alt er bra!!! Den testen skal du kaste i söpla og glemme! Den forteller deg ikke noe annet enn at du er gravid :) . Jeg tror at grunnen til at legen ikke tok deg "seriöst" er nettopp det jeg sier, tror samtlige leger rister på hodet av disse testene. Men jeg har gjort det samme selvom jeg visste at det der er bare tull og humbug! Man vil jo så gjeeeeeeerne vite at alt er bra! Tenker på det hele tiden selv og er livredd for å miste!

Tusen takk for svar!

Ble litt mer rolig nå.. Deilig :-)

Ja, jeg også er livredd for å miste.. Helt grusomt. Men må bare sette meg ned å glede meg over at jeg faktisk skal ha barn.

Tror nok jeg trenger noen å snakke med, for disse tankene er ikke gode å bære på.. Trodde liksom det skulle bli lettere med nr to.. Da er man en erfaring rikere og vet hva man går til. Men ser jo det denne gangen at svangerskap er ulike, for finnes ikke kvalm. Sist hang jeg over spybøtta hver dag :-)

Dette svangerskapet har dratt med seg kraftige smerter i korsryggen og utrolig ømme og vonde pupper! Men kjære, jeg er glad for alt jeg kjenner! :-)

Annonse

Jeg har også gjort den samme dumme feilen som deg...vi blir vist litt desperate etter å få bekreftelse på at alt er greit.. Jeg tok testen da jeg hadde så lite symtomer, men det som skjedde var jo at jeg ble utolig nervøs etterpå. Har faktisk vært på UL i dag (dette var bestemt før jeg tok testen altså..) og alt var i skjønneste orden! Fortalte om testen til legen og han ble ikke lite oppgidd.. Han sa at disse testene er sikre i forhold til å fortelle om man er gravid eller ikke, men den kan ikke fortelle med sikkerhet "hvor gravid du er" og at blodprver for hcg-måling er det eneste som kan si noe sikkert om dette Han sa at så lenge man ikke blør eller får andre symptomer på at noe er galt, skal man tenke at alt er greit så lenge at man har testet positivt.

Gratulerer med spiren!!

Stötter deg fullt der tingeling og har hört akkurat det samme! Kjenner jeg blir litt provosert av at Clearblue klarer å "utnyttet" vårt deseperate behov for bekreftelese, og de er jo kjempedyre..og i prinsippet sier de ikke mer enn de billigstrimlene. Men jeg gjorde jo det samme, ble heller ikke beroliget :D. Så utrolig bra at alt var i orden :)

Jeg syns du skal te det helt med ro :-) Jeg gjorde nemlig akkurat det samme som deg i uke 7 eller 8. Hadde ingen symptomer, og tok en test (vanlig test - ikke digital). Denne ble myyyye svakere enn de testene jeg tok da jeg var rundt 4 uker på vei. Jeg ble selvsagt kjempestresset og redd for at jeg hadde mistet. MEN, så kom jeg over en amerikansk nettside hvor det stod at når man er litt uti svangerskapet så er hormonnivået så høyt at testene blir mettet, og dermed svakere! De kalte det for "Prozone-effekten" eller noe slikt... Jeg hadde flere tester liggende og tok derfor en ny urinprøve som jeg blandet med vann (ca 50/50) og denne testen ble knallpositiv med en gang!

Og jeg har i dag en søt liten gutt på 3 mnd :-)

Dette er en egenskap ved g-tester svært få vet om, inkludert helsepersonell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...