Gå til innhold

Skriker og urolig når skal spise

Anbefalte innlegg

Jenta mi på 3 mnd har hele tiden vært veldig grei å få til å spise. Men den siste uka har hun pluttselig blitt ekstrem var på lyder, lys etc når hun skal spise. Blir helt hysterisk hvis det er forstyrrelser i rommet. Hjelper litt hvis jeg legger noe over hodet hennes når hun skal spise, men er det for varmt i rommet hjelper ikke det heller.. Begynner å bli rimelig desperat nå. Blir totalt isolert hjemme når hun ikke spiser hvis det er urolig rundt. Har en to-åring hjemme, så er ikke det at hun ikke er vant til bråk. Frem til nå har det ikke vært noe problem verken hjemme eller ute..

Noen som har noe råd? Jeg fullammer, men hun tar flaske greit. Men jeg er ikke veldig innstilt på å alltid være avhengig av å pumpe for å ha med når vi skal ut (har prøvd å gi på flaske når hun slår seg vrang, men ikke alltid det fungerer heller.). Håper virkelig dette bare en en periode vi må gjennom.. Sukk..

Fortsetter under...

Har ikke så mange råd utover det du alt har prøvd - men det er en fase! Veldig mnage unger er sånn i 3-4-5 mnd alderen, det er så mye spennende å se på! Du må nesten bare prøve å jobbe deg rundt det med å amme eller gi mat i rolige omgivelser eller med et lett teppe over. En flaske med pumpemelk kan jo være et alternativ, men det er også litt styr (selv om det sannsynligvis bare er for noen uker), eventuelt kan du prøve å gi henne kokt avkjølt (lunkent) vann på flaske dersom du ikke vil gi MME og det er for mye styr å ha med pumpemelk.

(Jeg antar hunviser tegn på sult når du prøver gi mat, og at du ikke gir fordi det er 3 timer siden sist?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...