Fizzymed2små Skrevet 10. desember 2010 #1 Skrevet 10. desember 2010 Har en liten som var en drøm av en baby de første 3 ukene! Nå... er det litt mer å henge fingrene i ja:) Virker som hun sliter med å finne søvnen skikkelig, særlig på dagtid. Blir korte dupper hele dagen, og hun sutrer og er mye urolig. Får mat ca hver 3.time, noen ganger litt oftere når hun sutrer som mest. Hvor lenge er barna deres våken om gangen, og hvor lenge sover de i slengen? Er de rolige hele tiden når de er våkne så lenge de har fått mat og tørr bleie? Min er kanskje rolig 5-10 min, så begynner hun å kave.. off det er så slitsomt! Prøver å rape henne godt etter hvert måltid, sitter gjerne 10 min for å være sikker på at all luft er oppe. Hun skriker ofte og er urolig i søvne også. Så dagene her er til tider ganske slitsomme, mens andre dager går veldig fint og hun er rolig og sover mye. Hvordan skal det være egentlig?? Må jeg innfinne meg med at de er litt urolige i denne alderen, eller hva? Storesøsteren hadde kolikk og skrek hele tiden, så sammenlignet med henne er jo dette ikke noe å snakke om, men hvordan er deres babyer?
lillespire08+10 Skrevet 10. desember 2010 #2 Skrevet 10. desember 2010 Hei! Min lille er snart 5 uker. Her er også duppene på dagtid kortvarige, sover mye mer når vi er på farten. Vogn, bilstol..da er hun i koma! Kan gråte, kave litt for å finne søvnen, og må ha litt hjelp innimellom. Mye hjelp i smokken da puh. Her også blir det gjerne mat oftere enn hver 3.time. Som regel er hun rolig etter mat, ny bleie, men så klart har hun også sine dager hvor hun er litt mer kavete. Hun bæsjer ikke akkurat ofte, så rett før hun bæsjer er hun veldig kavete! Jeg legger mye arbeid i å få henne til å rape, det hjelper veldig. Også elsker hun å ligge på stellebordet, eller avkledd generelt. Så kan ha henne i body og bleie på sofaen og da er hun rolig og koser seg. Merker hun er veldig mye mer avhengig av nærkontakt nå som hun blir eldre, så får ikke gjort mye om dagen !Men har bæresjal som brukes innimellom. Vi må vel bare innse at babyen opptar tida vår, og at det er derfor vi har permisjon Du kan jo prøve å ha henne i vogna på kjølig rom, kanskje hun sover lengre da? Det skal jeg teste ut
enits40 Skrevet 11. desember 2010 #3 Skrevet 11. desember 2010 Her merker jeg også forskjell, han sover mindre om dagen og må alltid bysses/ammes i søvn. Fortsatt sovner han lettest ved puppen, og det har vært et styr å få ham til å spise nok. Dagene er også forskjellige her også, så vi kan absolutt ikke snakke om noen fast rytme. Min er også sjeldent rolig og våken i mer enn 5 /10 minutter, og er heller ikke så veldig oppsøkende med blikket. Dvs. han kan feste blikket, men fester det ikke alltid på oss, og ikke har han begynt å smile heller. Gleder meg sånn til å få mer respons! På natta kan han sove 3 timer i slengen flere ganger, og det er jeg fornøyd med. Samlet får jeg nok en syv -åtte timer hver natt, selv om det splittes opp med amming!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå