Gå til innhold

Når gir kvalmen seg egentlig?

Anbefalte innlegg

Har vært småuggen siden uke 6, og er nå i uke 10. Er så slitsom å være slik hele tiden. Akkkurat som om jeg er konstant fyllesyk. Tenkte å kjøpe seaband på apoteket, siden jeg har hørt at dette hjelper:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142661530-n%C3%A5r-gir-kvalmen-seg-egentlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg også lurer på når det gir seg! Jeg bruker seaband og postafen, som har tatt brodden av den verste kvalmen. Anbefales:) Men jeg vil gjerne ha noen som forteller meg at de har blitt kvitt kvalmen før uke 12 også, det er jo lov å håpe at man er like heldig!

postafen fra felleskatalogen:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Skal kun brukes under graviditet hvis det er strengt nødvendig. Behandlingen bør da vare kortest mulig, med maks. dose 50 mg. Overgang i morsmelk: Går sannsynligvis over i morsmelk. Preparatet bør ikke brukes under amming.

altså så ville jeg IKKE ha anbefalt denne. det skal faktisk være ganske krise før man benytter seg at dette legemiddelet. synes nok doktorne er for slepphendte akkurat her jeg da.

afipran er vel hakket bedre. men min lege frarådet meg denne også med mindre jeg begynte kaste opp veldig.

dette står om denne i felleskatalogen:;

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Metoklopramid har vært brukt som antiemetikum til gravide over lengre tid uten at det er blitt påvist fosterskadelige effekter. Ved høye doser i siste trimester har andre dopaminreseptorblokkere som klorpromazin og flufenazin gitt opphav til langvarige, men forbigående nevrologiske forstyrrelser hos barnet. I dyreforsøk har haloperidol i siste del av drektigheten vist forstyrrelser i innlæring og motorikk. Da det ikke kan utelukkes at dette er en klasseeffekt for dopaminreseptorblokkere, bør metoklopramid ikke gis til gravide i 3. trimester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...