Gå til innhold

Katta mi elsker ostepop og tomater..Spiser ditt dyr noen "rare" ting?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe, søtt ;)

Pus her spiser bær ho da. Har vi hatt sånn frysebær, f.eks til å pynte kake med, eller til å spise med vaniljesaus og sånt, blir ho helt koko. Ser ut til at rips'n oppi posen er best. Kan ikke helt forstå at ho syns det er godt men... :P

Gamle hesten våres syntes solbærsaft var snadder :P

Min katt spiste både agurk og salatblader, selv om det til og med var hvitløksdressing på. Hun spiste også appelsin. Imidlertid spiste hun bare disse sære tingene når hun fikk dem av meg, så det er mulig hun spiste dem for ikke å "såre" meg... Var en veldig spesiell katt, som jeg var veldig knyttet til, og som jeg mener var veldig knyttet til meg også. Fulgte meg overalt der jeg gikk, måtte ha henne inni huset hjemme når jeg gikk noe sted for at hun ikke skulle bli med. Det er 16 år siden hun forsvant, men jeg blir fortsatt trist av å tenke på det...

Min katt liker også ostepop, og hun spiser også smuler av chips om jeg er så uheldig å miste noen på gulvet eller i sofaen.

Passer på at hun ikke får for mye i seg, for kan jo ikke være bra for henne, men hun får en liten smakebit av meg i ny og ned.

Ellers er hun veldig kresen.

Annonse

Ostepop er vel ikke så uvanlig at katter liker. Det har hvertfall alle mine likt.

Ellers har de ikke spist noe som er spesielt.

Men søsteren min har en altetende hund. Sett en bolle salat eller frukt foran han og det blir tomt.

Nå må dere skjerpe dere!!

Hunder og katter skal IKKE ha menneskemat !

Blir så utrolig frustrert over mange av dere som synes ting er så "søtt".

Bra at dere er glad i dyrene deres, men de er ikke mennesker! Det ender med at dere selv tar livet at dem !!

Dyr må for all del ikke få melkeprodukter! Ikke mat med for mye salt (som er så og si i ALT) Ikke for mye fett, ikke for mye sukker, ikke bein, ikke sitrusfrukter osv osv..

For all del ikke avocado ! Det er dødelig for spesiellt hunder og katter! Det fører til akutt nyre og organsvikt!

Og snop som sjokolade osv, er også farlig !!!

Og de må heller ikke få i seg,

APRIKOS:Pusteproblemer, utvidede pupiller, spasmer, koma, dødlig.,

LØK :Endrer de røde blodlegemer, resulterer i blodmangel og i alvorlige tilfeller døden.

POTETER:Det hemmer mage-tarm, og nervesystemet

Valpen til den ene tispen min var gal etter banan :o)

Mammaen til den valpen er veldig glad i grønne elper og seigmenn. Hun blir helt vill i blikket når hun ser seigmenn, og hun har rappet den ut av fingrene på samboeren min.

(hun får selvfølgelig ikke lov og vi tar henne for det, men vi ler av det etterpå da :o) Gal chihuahua på seigmann jakt;o) )

Annonse

Det var veldig bastant da!. Jeg har hamster,og på ja-matlista står både yoghurt, ost, kokt potet og mye annen menneskemat som brød, nudler, knekkebrød, cornflakes, kokt egg osv. Så det å skjære alle dyr under en kam blir jo ikke riktig.

Hamsteren min kunne forøvrig gå gjennom ild og vann for rekesalat, så derfor får han bare en liten,liten prikk av det en sjelden gang i forbindelse med trening. Den forrige hamsteren var gal etter ketchup. Perfekt til å maskere smaken av penicillinmikstur ;-)

Hadde en hund som var helt vill etter chillinøtter av alle ting... :S

Skåla stod på bordet og han gaflet seg hele bollen.

Ånden avslørte ham kan man si...

Hadde også en kanin som presterte å elske drops!

Var ungene som fant ut at de skulle prøve å gi det da... fikk stoppet det, men var rimelig overrasket må jeg si :)

Ja kjære vene, hunder og katter har da spist menneskemat i alle tider. Før i tiden fikk de ikke annet enn matrester, og det er ikke noe som tilsier at de levde kortere liv eller hadde fler helseproblemer enn nå. Dyra våre får matrester så og si hver dag, og er gamle og friske, hund på snart fjorten og katt på atten. Får de en middagstallerken med kjøtt, poteter, grønnsaker og salat er alt borte foruten persilledusken, hvis den finnes, den rører de ikke ;-)

Hunden min spiste grønnsaker. Det aller meste av grønnsaker, både rå og kokt. Han kunne godt gå fra et kjøttstykke hvis han ble tilbudt grønnsaker i stedet for. Favoritten var kokt brokkoli.

Vi hadde problemer med en hund en gang i tiden. Han var klin umulig å holde ute av gressløken, og jordbæråkeren. Han sneik seg til å stjele hele tiden. Han spiste alt han fikk også.

Har hatt en katt som spiste et lakrissnøre en gang, men det fikk han aldri igjen for det synes jeg ikke var så veldig bra for han. Lakserende effekt og kunstig menneskemat...

Ellers er det vel banlig at dyr liker frukt og grønnsaker om man gir det til dem når de er små. Ikkeno galt i det heller, men ungå alt som kan skade. Sitron er vel litt i sureste laget.

Overmodne pærer var favoritten hos gamle-hesten min en periode, men det særeste han fikk i seg var vel bananskall. Vi pleide å dele en banan før konkurranser: Jeg spiste selve bananen, han spiste skallet. Ellers fikk han herlig grønt sikkel av kiwi ... Ikke voldsomt mye merkelig der, bortsett fra at han gjerne spiste fra skje. Video kan vises på forespørsel :P

Kjenner dog en bikkje som spiste en del den ikke burde spise. Bl.a. knabba den til seg en gigantisk brunost en gang, slukte hele før de rakk å si noe og gikk rundt og sleiket seg i ganen resten av dagen, hehe. Samme bikkja fikk også tak i en liter Spenol fra en hylle på badet en gang. Var ikke mye forstoppelse på den bikkja dagene etter det, gitt ...

Her har både katten vår og hunden våe en forkjærlighet for tannkrem av alle ting!

Så høydepunktet deres i løpet av dagen er når vi skal pusse tenner..

Da står de begge og tigger i håp om å få slikke i seg litt tannkremskum:)

Kan vel ikke være det værste akkuratt det da:)

Pusi er ufatteli gkresen og liker ikke menneskemat, uansett hvor godt det skulle være. Fisk fnyser hun bare av og blir fornærmet. Det skal være kattemat fra dyrebutikken, og ikke noe annet. Men en gang i blandt kommer hun og tigger en bitteliten bit med brunost hvis hun ser det er det jeg spiser. Det er visstnok snadder, men ikke mer enn en liten bit.

Hehe:)

Gamlepusen min elsket mais:-)

Når hun hørte vi åpne en hermetikkboks kom hun susende,men ble skuffet om det ikke var mais,selvom det var kattemat,fisk eller andre ting katter skal like:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...